„Mados infekcija“ išsisėmė?

Savaitgalį Vilniuje jau aštuonioliktą kartą praūžė didžiausias Lietuvos mados renginys „Mados infekcija“, tačiau kalbos apie jį vis dar netyla. Aptariamos kolekcijos, svečių stilius bei, žinoma, pats festivalis. Mados žinovai ir diletantai vertina festivalio koncepciją bei kokybę.

Daugiau nuotraukų (1)

Redita Survilaitė

Mar 23, 2016, 7:00 AM, atnaujinta May 31, 2017, 9:26 PM

Nuomonių ir argumentų yra įvairių, vieni mano, kad festivalis progresuoja, kiti teigia, kad „Mados infekcija“ išsisėmė. Šiemet į šią mados šventę pasipuošiau jau penktąjį kartą, taigi jaučiuosi turinti teisę pareikšti ir savo nuomonę.

Per savo gyvavimo metus festivalis su Sandra Straukaite ir Renata Mikailionyte priešaky išpopuliarino Agnę Kuzmickaitę, Laurą Dailidėnienę, Lilija Larionovą, Giedrių Paulauską, Dovilę Gudačiauskaitę, Kristiną Kruopienytę ir kitus šiandien sėkmingai kuriančius dizainerius. Jų kolekcijų pristatymų žiūrovai laukia labiausiai, deja, garsių vardų mados festivalyje kasmet mažėja. Dizaineriai vis dažniau pinigus ir laiką investuoja į savo asmeninius madų šou, nebesitenkina 10 minučių šlovės ir nebesidalina podiumu su kitais dizaineriais. Ir nieko blogo čia nėra.

Nuo 2008 metų prieš „Mados infekciją“ yra rengiamas konkursas jauniesiems kūrėjams, kurie laimėję gauna teisę žygiuoti vienu podiumu su garsiausias Lietuvos dizaineriais. Jiems tai puikus tramplynas, galimybė prisistatyti plačiai auditorijai, atrasti savo klientą bei patekti į žiniasklaidos akiratį, kas neturint marketinginio biudžeto, o jaunieji talentai jo tikrai neturi, yra sunku, o kartais ir neįmanoma. Taip pat infekcijoje kasmet kolekcijas pristato ne tik Lietuvos kūrėjai, bet ir talentai iš užsienio. Sublizgėję infekcijoje jie turi galimybę praplėsti klientų ratą ir atsidurti Lietuvos parduotuvių lentynose. Neabejoju, jog sostinės butikų lentynas artimiausiu metu papildys KAASKAS prekės ženklas, kurį mados šventėje pristatė seserys iš Varšuvos.

Mados festivalis ir jo dalyviai keičiasi, tačiau vargu, kad tai galima pavadinti regresu. Juk festivalio sėkmė priklauso ne nuo to kiek žinomų veidų pasirodo renginyje ir kiek jų nusifotografuoja prie foto sienelės. Bilietai į renginį buvo išparduoti, o į ŠMC ir penktadienio, ir šeštadienio vakarais traukė minios mados mylėtojų.

„Mados infekcija“ skiriasi nuo pasaulyje vykstančių mados savaičių, nes programoje nėra uždarų vardinių vakarų ar tik išrinktiesiems pasiekiamų renginių, bilietą į festivalį gali įsigyti kiekvienas. Dėl šios priežasties festivalio publika labai įvairi ir kasmet vis jaunesnė, tačiau jaunieji renginio svečiai išties stebina savo netikėtais drabužių deriniais, geru skoniu ir pranašauja šviesų rytojų madai ir stiliui Lietuvoje. Vis dažniau savo sričių specialistais tampa itin jauni žmonės, jie atviri naujovėms, daug keliauja, virtualiai stebi pasaulio mados savaičių pristatymus, dirba ir uždirba pinigus – auga ne tik naujoji dizainerių, bet ir naujoji jų klientų karta. Taigi kas vyksta su didžiausiu ir reikšmingiausiu mados renginiu Lietuvoje? Ar „Mados infekcija“ išsisėmė? Jokiu būdu. Festivalis kasmet orientuojasi į konceptualumą, nestandartinius sprendimus, neįprastą kolekcijų pateikimą ir sutraukia didelę masę mados mylėtojų, kuriems suteikia galimybę įvertinti jaunųjų talentų ir jau pripažintų dizainerių naujausias kolekcijas. „Mados infekcija“ dinamiška ir reaguoja į pokyčius visuomenėje. „Mados infekcija“ gyva. Iki kitų metų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.