Londono mados savaitė: kūrėjai stengiasi nerodyti nuogąstavimų dėl „Brexit“

Londono mados savaitėje, kuri prasideda penktadienį, savo šou surengs tokie prekių ženklai „Burberry“, „J.W. Anderson“ ir „Topshop UNIQUE“. Kūrėjai jau dabar stengiasi neparodyti nuogąstavimų dėl galimo „Brexit“ poveikio.

Scanpix nuotr.
Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 16, 2016, 1:14 PM, atnaujinta May 12, 2017, 9:41 PM

Daug dizainerių norėjo, kad Didžioji Britanija liktų Europos Sąjungoje. Baiminamasi, kad išstojimas paveiks eksportą, išaugins sąnaudas bei pablogins Londono gebėjimą pritraukti talentus.

2014 metais eksportas į ES sudarė 70 proc. viso britų tekstilės ir drabužių eksporto ir buvo vertas 5,8 mlrd. svarų (6,8 mlrd. eurų), nurodo Jungtinės Karalystės mados ir tekstilės asociacija.

„Londonas yra mados, verslo, kūrybinė ir kultūrinė sostinė. Tai puiki vieta gyventi ir dirbti, ji yra atvira verslui“, – sakė Britų mados tarybos (British Fashion Council) vadovė Caroline Rush.

„Matome tvirtą mažmeninę prekybą ir vartotojų išlaidas namie, mūsų prekės ženklai ir toliau gerai dirba eksporto rinkose, o Londonas vis dar yra geriausių talentų pasaulinėje mados industrijoje namai“, – sakė ji.

Mažmeninė prekyba rugpjūčio mėnesį tik nežymiai sumažėjo po gero liepos mėnesio, o analitikai sako, kad silpnesnis svaras po referendumo padidino prabangos prekių pardavimą užsienio turistams.

Tačiau šio sektoriaus galiūnė „Next“ perspėja, kad kainos gali kilti, nes dėl silpnesnės valiutos dabar yra brangiau importuoti prekes iš užsienio tiekėjų.

Ministrė pirmininkė Theresa May Londono mados savaitės proga ketvirtadienį surengė priėmimą savo rezidencijoje Dauningo gatvėje, kurio metu paprieštaravo minčiai, kad „Brexit“ neigiamai paveiks mados industriją.

„Nuo mūsų vidaus pradedančiųjų įmonių iki tarptautinių mados namų – kiekvienas verslas šioje industrijoje vaidins svarbų vaidmenį užtikrinant, kad mes „Brexit“ padarytume sėkme. Pasinaudodami galimybėmis, kurias mums suteikia pasitraukimas iš ES, ir savo, kaip didžios prekybinės šalies, stiprumu, galime sukurti teisingesnę ekonomiką, kuri dirba visiems, ne tik saujelei privilegijuotųjų“, – sakė ji.

„Vienas mados dydis“

Ateinančias penkias dienas virtinė perspektyvių dizainerių, drabužių kompanijų ir prabangos prekių ženklų „Brexit“ liūdesį stengsis sklaidyti renginiais visoje sostinėje.

Be kita ko, savo kolekcijas pristatys „Versus“ ir „Mm6“, susijusios su tarptautiniais prekių ženklais „Versace“ ir „Maison Margiela“, taip pat „Kering“ grupei priklausantis „Christopher Kane“, „Paul Smith“, „Roksanda“ ir „Mulberry“.

„Burberry“ kartu su „Gucci“, Tomu Fordu ir Vivienne Westwood pirmadienį pirmą kartą demonstruos ir vyrų, ir moterų drabužius.

„Topshop“ sprendimas sudaryti sąlygas kolekcijos „UNIQUE“ drabužius nusipirkti iškart patvirtina kitą tendenciją – atsižvelgti į klientų nekantrumą, kai reikia mėnesius laukti, kol ant podiumo pademonstruoti drabužiai atsiduria parduotuvėse.

Šis žingsnis žymi esminį pokytį mados naujovių pateikimo vartotojams procese.

Moterų teisių gynėjai taip pat pasinaudojo galimybe priminti šiai industrijai seną klausimą.

Moterų lygybės partija pradėjo kampaniją socialinėje žiniasklaidoje #NoSizeFitsAll (Nėra vieno visiems tinkamo dydžio), kuria siekia įtikinti Londono dizainerius visoms savo kolekcijoms pasiūlyti įvairesnių dydžių ir labiau naudotis „sveikiau atrodančių modelių“ paslaugomis.

„Šia kampanija mes siekiame pagaliau padaryti galą idėjai, kad yra tik viena kūno rūšis ir vienas mados dydis visiems“, – sakė šios pernai įkurtos politinės partijos lyderė Sophie Walker.

Aktyvistai atmeta nuomonę, jog tai nepraktiška, ir nurodo tendenciją kurti kolekcijas, vadovaujantis principu „pamatai ir perki“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.