Vakarai pamišo dėl postsovietinių madų

Iš Rytų Europos kilusių dizainerių kolekcijų pristatymai itin laukiami mados savaitėse. Stilingiausieji tiesiog graibsto jų produkciją, o mums – tai galimybė pažvelgti į savo realybę kitu kampu.

„Vetements“ fotosesija.<br>A.Mikšio nuotr.
„Vetements“ fotosesija.<br>A.Mikšio nuotr.
Gosha Rubchinskiy modeliai.<br>ViDA Press nuotr.
Gosha Rubchinskiy modeliai.<br>ViDA Press nuotr.
„AXY Origin“ kolekcija TWO.<br>R.Pledo nuotr.
„AXY Origin“ kolekcija TWO.<br>R.Pledo nuotr.
Gosha Rubchinskiy modeliai.<br>ViDA Press nuotr.
Gosha Rubchinskiy modeliai.<br>ViDA Press nuotr.
„Pando Wear“ šio pavasario ir vasaros kolekcija.
„Pando Wear“ šio pavasario ir vasaros kolekcija.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2017-03-01 12:41, atnaujinta 2017-04-08 20:06

Ar kada nors įsivaizdavote, kad mūsų vadinamieji „marozai“ taps stiliaus ikonomis? Vis dėlto, pastarosiose mados savaitėse demonstruojama apranga vis labiau primena mūsų miegamųjų rajonų kvartalus nei prabanga spindinčius podiumus. Vakarai ko gero pavargo nuo nušlifuotų glamūrinių modelių ir jų perteikiamos alternatyvios realybės. Tos, apie kurią svajojame, bet nepatirsime. Todėl jau ne pirmą sezoną žurnalai linksniuoja iš rytų Europos kilusius dizainerius, kurių priešakyje –menininkas Gosha Rubchinskiy.

Neįprastomis fotografijomis, o dabar ir kolekcijomis išgarsėjęs rusų dizaineris Gosha Rubchinskyi savo kūryba atspindi Rusijos bei kitų buvusių Sovietų Sąjungos narių realybę. Tai jis ant podiumo užkėlė rusiškuosius „gobnikus“ – prastu stiliumi pasižyminčius ir sportine apranga pasidabinusius skustagalvius. Tai nuo jo prasidėjo šios postsovietinės mados banga, užvaldžiusi vakarų pasaulį.

Kad ir kaip nenorėtume to pripažinti, G.Rubchinskiy darbai mus griebia už jautriausių vietų. Mums primena apie mūsų vaikystę ar jaunystę tais pavojingais devyniasdešimtaisiais. Primena apie tai, kaip mes tuomet rengdavomės iš nepritekliaus ir apie tai, kaip mes tuoj pat rengsimės besivaikydami madų.

Praėjusiais sezonais G.Rubchinskiy kūrė bendrus projektus su italų sportinės aprangos ženklais „Fila“ bei „Kappa“. Jei gyvenote dešimtajame dešimtmetyje, tikrai prisimenate šių ženklų logotipus ant savo ar gatvės praeivių rūbų. Na o šiemet jis Kaliningrade pristatė savo naujausią ateinančio rudens bei žiemos kolekciją – kolaboraciją su Vokietijos sporto grandais – „Adidas“.

Ankstesnes kolekcijas pristatinėjęs Paryžiuje, šį kartą G.Rubchinskiy grįžo į Rusiją. Tam menininkas pasirinko mūsų kaimynę Kaliningrado sritį, kuri yra tarsi Rusijos tiltas su vakarų Europa.

Vis dėlto, Gosha Rubchinskiy nėra vienintelis šios postsovietinės estetikos žaidėjas ar vienintelis iš buvusios Tarybų Sąjungos kilęs dizaineris. Šiuo metu pasaulis nenustodamas linksniuoja genialųjį Demna Gvasalia ir jo ženklą „Vetements“ bei jo artimą kolegę stilistę Lottą Volkovą.

Tokią stilistiką propaguojančių kūrėjų turime ir Lietuvoje: fotografas Andrius Mikšys bei aprangos ženklai AXY ir „Pando Wear“. Visiems jiems nesvetima postsovietinė estetika, todėl apie kiekvieną jų šiek tiek žemiau.

2016 pavasarį kultiniame jaunimo žurnale „Dazed“ pasirodė „Vetements“ fotosesija, įamžinusi dažną Rytų Europos provincijų realybę. Nuotraukų autorius – nepatogusis fotografas Andrius Mikšys, pasaulį sudrebinęs ir išgarsėjęs albumu, kuriame įamžintos Lietuvos kaimų diskotekos.

Seniai remontą mačiusiuose Adutiškio bei Švenčionėlių kultūros centruose jis dirbo kartu su jau anksčiau minėtais Demna Gvasalia – iš Gruzijos kilusiu mados namų „Vetements“ bei „Balenciaga“ kūrybos direktoriumi – bei stiliste Lotta Volkova. Šis bendras menininkų projektas šokiruoja žurnalo skaitytojus, pristatydamas jiems realybę, kurią matė ir kurioje augo idėjos autoriai.

Dešimtajam dešimtmečiui „prijaučia“ ir maištingasis vyriškos mados ženklas „AXY Origin“. Minimalistinių rūbų dizainerė Dora Adomavičiūtė teigia, jog įkvėpimo sėmėsi iš vaikystės Panevėžyje. Todėl nenuostabu, kad naujausią kolekciją pristato pavojingai atrodantis bei sportiškai apsirengęs skustagalvis. Kai kuriose nuotraukose jis netgi rūko ar valgo saulėgrąžas.    „Pando Wear“ šių metų pavasario – vasaros kolekcija mus tiesiogiai perkelia į vasaros vakarą rajono kieme. Žiūrint į kiek piktokus bei „nenušlifuotus“ modelių veidus galvoje pradeda skambėti „...šalin rankas nuo mano kiemo...“, o tamsūs neapdirbto džinso rūbai primena apie laikus, kuomet nutrinti džinsai buvo ne mados reikalas, o ilgamečio nešiojimo pasekmė.

Ši postsovietinės estetikos banga mums užduoda daug klausimų. Įdomu pasvarstyti, kiek ilgai ji truks ir kokios naujos kryptys iš jos išsivystys... Kaip ši tendencija atsilieps lietuviškai madai ir į kurią pusę judės aukščiau paminėti prekiniai ženklai…   Vis dėlto, svarbiausias klausimas yra, kur visa tai galima įsigyti. „AXY Origin“, „Pando Wear“ bei „Vetements“ gaminius galite rasti jų internetinėse svetainėse, o dėl paties Gosha Rubchinskiy teks truputį labiau paplušėti. Savo internetiniame puslapyje pardavimais jis neužsiima, o tose parduotuvėse, su kuriomis dirba – jo rūbai itin greitai išgraibstomi. Vakarai tikrai eina dėl jo iš proto!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.