Kodėl kartojasi mados tendencijos?

Pramoninį loftą Niujorke užlieja 1989-ųjų atlikėjos Alannah Myles populiarioji „Black Velvet“. Supermodelis Kasia Struss šoka vilkėdama oranžinių ir juodų dryžių mini suknelę su didelėmis sagomis, kuri primena septintą dešimtmetį.

 "Chanel" modeliai.<br> AP nuotr.
 "Chanel" modeliai.<br> AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 14, 2017, 6:58 PM

Fotografas Damonas Bakeris apsitempęs itin siauromis odinėmis kelnėmis, ant galvos pūpso skrybėlė, primenanti aštuntojo dešimtmečio didmiesčio kaubojų.

Ar tai naujos vasaros sezono tendencijos? Bet visa tai jau seniai matyta. Mados dizainerių idėjų badas?

Juk jei muzikos grupė nesukuria nieko naujo, ji dar kartą išleidžia savo geriausią albumą.  Jei Holivudas pritrūksta idėjų, griebiasi populiaraus veiksmo ar mokslinio fantastikos filmo tęsinių.  Tai gal ir mada vadovaujasi tais pačiais principais?

„Nemanau, kad dabar dizaineriai nori palengvinti sau darbą. Jie veikiau stengiasi, kad klientams būtų paprasčiau išsirinkti“, – sako Niujorko mados technologijos instituto muziejaus direktorė Valerie Steele.

Jei klientas mato kažką jam jau pažįstamo, veikiausiai tai ir nupirks.

Šių dienų dizaineriai dirba kūrybinio pragmatizmo dvasia. Žinoma, madų namai nori parduoti vis daugiau jų drabužių itin karštligiško veiklumo rinkoje. Tad per metus sukuriamos nebe keturios, o aštuonios ar dešimt kolekcijų.

Tad nieko keisto, kad niekas iš kūrėjų nebenori rizikuoti, klientams pažeriant per daug staigmenų.

Juk pažangiausia, netikėta, visada susiję su išskirtinumu.  Bet ne visi nori, gali ir turi vaikytis mados.  Ir tai netinka laikmečiui, kuomet mados tendencijos turi būti vis labiau prieinamos pasaulio žmonėms. Dabar mados dizaineriams reikia pabaigti mados „įkalinimą“ dramblio kaulo bokšte.

Savo mada kūrėjai paįvairina istorinėmis detalėmis, ir tai anaiptol nėra nuobodu.  Juk mados esmė – sugrąžinti į dabartį kas buvo praeityje, tokiu būdu atskleidžiant naują dvasią, kuria persmelkta istorija.

Prancūzijos revoliucijos metu senoji Roma ir ankstyvoji Graikija buvo laikomos tauriais, tinkamais naujos valstybės formos pavyzdžiais. Tuo kiek vėliau pasinaudojo mada: išvadavo moterį iš korseto ir aprengė berankovėmis, plevenančiomis suknelėmis, sugarbanojo plaukus – tiksliai pagal Antikos pavyzdį.

Garsusis Christiano Dioro „New Look“ apibrėžė 1947-aisiais moters siluetą naujai:  plonas liemuo ir siauri pečiai, sijonas gerokai dengiantis kelius.

Dizainerio kolekcijos atsisakė kuklios, varganos karo metų mados ir sugrįžo prie ankstesnės prabangos. Ch.Dioras pavertė moteris labiau panašiomis į princeses nei suvargusias darbininkes.

Iki „New Look“ dizaineriai iš praeities dažniausiai sugrąžindavo tik vieną stiliaus pavyzdį, kad jį paverstų kažkuo nauju, išskirtinu.  Nuo aštuntojo dešimtmečio mados pasaulyje girdėjosi vis daugiau balsų: ant podiumo akivaizdžiai matėsi skirtingos tendencijos.

Mada atsiskleidė kaip įvairiapusiškesnė, demokratiškesnė sritis, mažiau pakylėta viš žemės.  Balsai, pranešdavę ką galima vilkėti ir ko ne, tapo tylesni.

Dabar atrodo, kad mados grandai viską sudėję į krūvą –– trečią, ketvirtą, šeštą, devintą, dešimtą dešimtmečius:  ilga, trumpa, siaura, platu, marga, raštuota, balta.

„Internetas mus perkelia į nepriklausomą nuo laiko dabartį, bet kokia istorijos akimirka pasiekiama vienu pelės paspaudimu – taip dabar viskas paprasta“, – sako V.Steele.

Mados tendencijos derinys sudarytas iš įvairių dešimtmečių, sukuria šiuolaikinį „Look“. Ir tai gali visi ir visos: nepatinka siauros kelnės, segėk „midi“ sijoną.

Tos, kurios negerai jaučiasi su aukštakulniais, avi „Doc Martens“. Tai – drąsus mados požiūris: ji siekia būti prieinama visiems.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.