Sėkmės istorija: kaip visoms įtikęs linksmuolis Michaelas Korsas tapo milijardieriumi

Dizaineris Michaelas Korsas (57 m.) iki šiol tarsi kabojo ore: jo kuriami modeliai pernelyg pigūs ir paprasti, kad lygiuotųsi į mados namų grandus, ir kartu kiek per brangūs, kad būtų vadinami masine mada. Nors demokratiškos kainos ir platus parduotuvių tinklas buvo jo raktas į sėkmę, vis dėlto kūrėjas nusprendė žengti ir į prabangos sektorių, rašo žurnalas „Stilius plius“.

 Heidi Klum atliko svarbų vaidmenį Michaelo Korso karjeroje.<br> ViDA Press nuotr.
 Heidi Klum atliko svarbų vaidmenį Michaelo Korso karjeroje.<br> ViDA Press nuotr.
 Dizaineris įsitikinęs, kad į pasaulį reikia žvelgti ir viską vertinti linksmai. Ir šio požiūrio Michaelas Korsas laikosi šventai: nuo jo veido niekada nedingsta šypsena. Bent jau nuotraukose.<br> ViDA Press nuotr.
 Dizaineris įsitikinęs, kad į pasaulį reikia žvelgti ir viską vertinti linksmai. Ir šio požiūrio Michaelas Korsas laikosi šventai: nuo jo veido niekada nedingsta šypsena. Bent jau nuotraukose.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelas Korsas su savo vyru Lance'u Le Pere.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelas Korsas su savo vyru Lance'u Le Pere.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
 Michaelo Korso šio rudens ir žiemos modeliai.<br> ViDA Press nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

2017-10-02 09:51

Amerikiečio kompanija „Michael Kors Holdings“ už 1,2 mlrd. JAV dolerių perka Didžiosios Britanijos „Jimmy Choo“ įmonę. Taip Michaelas Korsas tikisi perskirstyti savo gaminių portfelį, sustiprinti pozicijas patraukliame ir sparčiai augančiame prabangios avalynės segmente, taip pat ir prabangių aksesuarų segmente, ir išplėsti veiklą vyriškos prabangios avalynės kategorijoje.

Michaelas Korsas teigia, kad sandoris sudarys galimybę metines „Jimmy Choo“ įplaukas padidinti iki 1 mlrd. JAV dolerių. 2016 metais „Jimmy Choo“ įplaukos padidėjo 15 proc. – iki rekordinių 488 mln. JAV dolerių.

Kas šis vyriškis, kurio sukurtos rankinės padarė laimingas santūrias moteris ir kuris dabar ketina padaryti laimingas prabangius batus mėgstančias damas?

JAV mados dizaineris Michaelas Korsas pelnė linksmo vaikino įvaizdį. Apsilankiusiems jo konferencijų salėje, iškilusioje virš Niujorko Brajanto parko, pakanka tik žvilgsnio į sienas, ir tampa aišku: Michaelas gali iš savęs smagiai pasijuokti.

Čia kabo ankstyvame devintajame dešimtmetyje darytos Patricko Demarchelier nuotraukos, kur Michaelas Korsas įamžintas juokingais drabužiais ir pozomis.

Susivėlusių garbanų ir blyškaus veido Michaelas atrodė kaip automobilių plovykloje dirbantis paauglys.

Bet drįso nešioti drabužius, kurie nesiderino su gero skonio taisyklėmis: pernelyg margi, platūs ar itin siauri. Negana to, Michaelui Korsui patiko kvailos pozos ir grimasos.

Anuomet jis buvo metęs studijas Niujorko „Parsons School of Design“.

„Jie norėjo, kad siūčiau, bet aš negaliu siūti. Šis darbas – ne man. Man patinka ir sekasi piešti eskizus. Nuolat piešiu, o paskui kolegos turi man padėti įgyvendinti eskizus“, – sako Michaelas Korsas.

Praėjus trims dešimtmečiams galima tvirtinti: Michaelas Korsas viską padarė teisingai. Jo bendrovės įsiliejimas į biržą 2011-aisiais buvo pelningiausias Amerikos mados istorijoje.

Koncerno Michael Kors Holdings vertė biržoje siekia daugiau nei 6 milijardus dolerių ir apima beveik 700 parduotuvių visuose žemynuose. Prieš trejus metus JAV žurnalas „Forbes“ priėmė Michaelą Korsą į milijardierių sąrašą.

Populiariausias Michaelo Korso kuriamas aksesuaras – rankinės. Jos daro prabangių įspūdį kaip žymieji Hermes ir Prada modeliai. Į pastaruosius Michaelo modeliai atrodo įtartinai panašūs, bet kainuoja kur kas mažiau.

Pagrindinė prekės ženklo sėkmės priežastis – ne tik prieinama kaina, bet ir kūrėjas. Devintojo dešimtmečio pabaigoje kurdamas savo prekės ženklą Michaelas Korsas pardavinėjo revoliucinę prabangos versiją. Jo reklamos motyvai – tai šaunūs jauni žmonės jachtose ir sraigtasparniuose.

Dabar Michaelo Korso gyvenimas tiksliai atitinka fantazijas, kurias jis propagavo per savo tuometes reklamos kampanijas.

Jo oda rudai įdegusi saulėje, saulės akiniai pūpso kone ant nosies galo, jis daugiau laiko praleidžia lėktuvuose nei ant žemės. Ir prabanga jis mėgaujasi su sutuoktiniu (pora susituokė 2011 m.) Lance'u Le Pere.

Į šeštąją dešimtį įkopęs Michaelas Korsas vis dar vadovaujasi nuostata – greičiau, greičiau, prašau, dar greičiau:

„Toks jau esu. Reikia žengti į priekį. Trokštu pokyčių – dėl jų esu tiesiog pamišęs. Kasdien klausiu: kas naujo?“

Tad nieko nuostabaus, kad savo koncerno plėtrą Michaelas Korsas nenuilsdamas stumia į priekį.

Savo imperiją dizaineris valdo iš Niujorko dangoraižyje įkurto biuro, apstatyto sniego baltumo baldais. Tokia aplinka veikiau tiktų ekonominiam forumui, išskyrus nuotraukas ant sienų.

Michaelo Korso mados linijos pernai sudarė penkių milijardų dolerių apyvartą. Bet finansiniais jo koncerno reikalais rūpinasi kiti, nes vyriausiasis dizaineris Michaelas Korsas atsakingas tik už kūrybinę pusę.

„Apie pinigus kalbu nenoriai“, – prisipažįsta jis.

Mados dizainerio Michaelo Korso darbas 2017-aisiais turi nedaug bendra su profesija, apie kurią jis svajojo 1981-aisiais, sukūręs savo pirmąsias sukneles nedidelei parduotuvei Niujorko Penktajame Aveniu.

Globalus koncernas nebegali dirbti pusės metų mados kolekcijų demonstravimo ritmu. Dabar galioja pusės valandos ritmas.

Kiekvienas gaminys – ar tai būtų laikrodis, ar raktų pakabutis – kasdien laiko paklausos egzaminą ir per minutę gali būti pakeistas.

Iš socialinės žiniasklaidos, virtualių ir normalių parduotuvių į koncerno Michael Kors Holdings būstinę plaukia informacija.

Mėlynos kelnės nesurenka pakankamai patiktukų „Facebook“? Tuomet jos pakeičiamos žaliu modeliu.

„Anksčiau manėme, kad gyvenimo ritmas Niujorke yra greičiausias. Dabar visi žmonės patekę į tokią pat padėtį, nesvarbu, ar gyvena kaime Bolivijoje, ar Vakarų Vilidže“, – sako Michaelas Korsas.

Iš šio pokyčio naudos turi ir jis: savo rankines gali pardavinėti ir Ulan Batore (Mongolija), ir Vilniuje.

„Dėl interneto mūsų rinka padidėjo. Su klientais bendraujame tiesiogiai. Žmonės sako mums tiesą be pagražinimų. Tai ne visada malonu, bet turėdami informacijos galime išvengti klaidų“, – sako dizaineris.

Ar daug valandų dizaineris praleidžia „Instagram“?

„Pernelyg daug“, – įsitikinęs Michaelas Korsas.

Kai 1959-aisiais būsima mados žvaigždė gimė Niujorko priemiestyje Long Ailande, jis buvo pavadintas Karlu Andersonu jaunesniuoju. Jo tėvas kilęs iš Švedijos, motina – sėkmingas modelis Joan Hamburger.

Po penkerių metų ji ištekėjo už Billo Korso, ir, pasak oficialios legendos, tuomet pirmą kartą atsiskleidė jos sūnaus, mados dizainerio, talentas.

Būtent Michaelas padėjo motinai išsirinkti vestuvinę suknelę. Po vedybų jis paėmė patėvio pavardę ir susigalvojo naują vardą.

Mados dizainerio kelią jis pasirinko nedvejodamas. Michaelas Korsas niekada nesvajojo apie nieką kito – tik tapti mados imperijos vadovu. Šiam tikslui pasiekti Michaelui Korsui netrūko nei talento, nei ambicijų. Bet jis buvo įsitikinęs, kad jam prireiks dar ir truputėlį laimės.

Jo karjera iš pradžių įgavo pagreitį, kokio jis tikėjosi. Pirmoji jo sukurta kolekcija pelnė jam 1984-aisiais kritikų susižavėjimą.

Per paskesnius dešimt metų jo karjeros kartelės aukštis nepakito, jis buvo minimas šalia Isaaco Mizrahi ir Marco Jacobso kaip naujos amerikiečių dizainerių, kurie komerciją susiejo su estetika, kartos atstovas.

Bet kai europines licencijas turintys pirkėjai patyrė bankrotą, finansinė nesėkmė ištiko ir Michaelą Korsą.

„Nebesupratau pasaulio, nes mano kuriama mada buvo populiari. Bet ši katastrofa privertė mane pagalvoti, kokiu keliu pasukti“, – prisimena Michaelas Korsas.

Ir atsakymą pateikė arabų pirkėja. Per „Lookbook“ iš 48 jo sukurtų drabužių ji pasirinko 47 ir paaiškino: „Michaelai, tu esi mano madingų drabužių tinklas.“

Tai reiškė, kad viską, ko reikia atrodyti madingai, galima įsigyti Michaelo Korso parduotuvėse. Dizaineris siūlo savo klientams įkandamą prabangą – nevisiškai pigią, bet tinkamą kasdieniam nešiojimui. Ir ši nuostata iki šiol yra jo sėkmės receptas.

1997-aisiais Michaelas Korsas gavo pasiūlymą iš Paryžiaus. Tapęs Celine vyriausiuoju dizaineriu Michaelas išsikovojo ir europiečių pagarbą.

„Ten mokiausi, kaip funkcionuoja globali bendrovė, kaip vienu metu gaminti Kvala Lumpūrui, Maskvai, Milanui“, – sakė Michaelas Korsas. .

Bet po šešerių metų pavargęs nuo klajonių jis vėl grįžo į tėvynę. Ir tuomet sulaukė skambučio iš supermodelio Heidi Klum. Gražioji vokietė televizijos laidai „Project Runaway“ ieškojo komisijos nario, kuris linksmai, aštriai ir sąžiningai išsakytų savo nuomonę apie kandidatus.

Kamuojamas abejonių Michaelas Korsas sutiko. Kad šis projektas taps vienu sėkmingiausių Amerikos televizijos realybės šou, o jis – žvaigžde, prodiuseriai nedrįso numatyti.

Kai 2012-aisiais dizaineris pasitraukė iš „Project Runaway“, jis jau buvo žymus, o jo bendrovė – milijardus uždirbantis koncernas. Ir už tai reikia dėkoti H.Klum.

Dizainerio teigimu, savo profesijos naštą jis gali atlaikyti tik nevertindamas jos rimtai.

Jis įsitikinęs, kad į pasaulį reikia žvelgti ir viską vertinti linksmai. Ir šio požiūrio Michaelas Korsas laikosi šventai: nuo jo veido niekada nedingsta šypsena. Bent jau nuotraukose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.