10 įsakymų, kurie padės sulieknėti visiems laikams

Labai norite sulieknėti, bet visi bandymai laikytis dietų baigiasi senų ligų paūmėjimu? Tam, kad nenukentėtų sveikata, tai turite daryti deramai.

Labai norite sulieknėti, bet visi bandymai laikytis dietų baigiasi senų ligų paūmėjimu? Kad nuo gerų ketinimų nenukentėtų sveikata, tai darykite deramai.<br>Asociatyvioji nuotr.
Labai norite sulieknėti, bet visi bandymai laikytis dietų baigiasi senų ligų paūmėjimu? Kad nuo gerų ketinimų nenukentėtų sveikata, tai darykite deramai.<br>Asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 18, 2017, 7:43 PM, atnaujinta Apr 21, 2017, 8:26 PM

Esminiai patarimai, norintiems sulieknėti

Norite iš tiesų sulieknėti? Štai dešimt įsakymų, kurių turite laikytis

1. Pasirūpinkite visaverčiu racionu, valgykite kasdien maždaug tuo pačiu laiku nedidelėmis porcijomis.

2. Vaisius ir kruopas valgykite pirmoje dienos pusėje, vakare jų verčiau atsisakykite ir rinkitės daržoves, liesą žuvį ar mėsą.

3. Negerkite vandens ar kitų gėrimų maisto metu. Gerti galite pusvalandį prieš arba valandą po valgio. Tačiau gerti vandenį privalote.

4. Kartu su maistu negerkite ir kavos arba arbatos, nes dėl tam tikrų cheminių medžiagų sutriks maistinių medžiagų pasisavinimas.

5. Natūralios sultys gali būti vietoje priešpiečių, bet ne kartu su maistu. Nors apskritai patartina jų vengti, verčiau suvalgyti daugiau ląstelienos turintį vaisių arba išgerti glotnutį.

6. Be reguliaraus fizinio aktyvumo jūsų medžiagų apykaita nepagreitės, todėl jei nepajėgiate prisiversti sportuoti eikite pasivaikščioti bent pusvalandį per dieną. 10 tūkstančių žingsnių taisyklė kasdien gali padaryti tikrus stebuklus.

7. Tarp vakarienės ir pusryčių darykite bent 12 valandų tarpą. Moksliškai įrodyta, kad šios taisyklės laikymąsis yra labai efektyvus. Jei paskutinį kartą valgėte 8 valandą vakaro, ryte pusryčiauti taip pat galite ne anksčiau 8 valandos.

8. Mityboje turi būti kuo mažiau perdirbto maisto, pusfabrikačių, paprastųjų angliavandenių (ne dribsniai, o kruopos, jei makaronai , tai – viso grūdo), kepto maisto, padažų, cukraus ir druskos. Druskos norma produkto etiketėje turėtų būti 1 g, cukraus – daugiausiai 5 g.

9. Nemaišykite pieno produktų su kitais produktais. Taip pat stebėkite savo organizmą, jei pavalgę pieno produktų jaučiate apsunkimą, padidėja skrandžio rūgštingumas, eliminuokite juos bent savaitei, jei pasijausite geriau, pieno produktų vartojimą sumažinkite, nepamiršdami kitų kalcio alternatyvų.

10. Visko – su saiku. Gera taisyklė, tačiau saikas neretai skirtingai matuojamas. Tai nereiškia, kad kasdien galite daryti sau išimtis: šiandien tik kiaušinis su majonezu, rytoj – tik pyragėlis priešpiečiams, poryt – tik pica vakarienei. Jei norite aiškių rezultatų, negalite sau nuolaidžiauti nuolat. Per sunku? Galite išimčių pasidaryti vieną dieną per savaitę ir geriausia, kad ji būtų tik viena.

Na, o jei sergate ir kažkokiomis lėtinėmis ligomis, jums labai pravers žemiau esantys patarimai. Taip turėtumėte elgtis, jei norite apsaugoti vieną ar kitą organizmo sistemą.

Inkstai

Tiems, kurių inkstų veikla streikuoja, nepatartina laikytis jokių sumažintų kalorijų ar vienos rūšies produktų dietų. Kategoriškai negalima laikytis baltymų dietos (Atkinso arba Kremliaus).

Verčiau apribokite riebius, saldžius patiekalus ir vartokite daug produktų, kurie trukdo susidaryti inkstų akmenims, — arbūzų, agurkų, cukinijų, moliūgų. Šie produktai bus puiki alternatyva arbatėlėms su bandelėmis ir geras iškrovos dienų pagrindas.

Skrandis

Jei persirgote gastritu, aktyvus lieknėjimas jums neduos nieko gera. O turintiems opą — juo labiau. Net jei šios opelės seniai užsitraukusios, bet kokia ekstremali dieta ir sumažintas gaunamo maisto kiekis sugrąžins pasitraukusią ligą. Tad neeksperimentuokite su skrandžiu.

Iš visų lieknėjimo dietų rinkitės tik gydomąsias (paprastai jų produktai nebūna nei riebūs, nei per daug kaloringi). Taip pat konsultuokitės su gydytoju.

Kasa

Laikytis ekstremalių dietų nepatartina persirgusiems pankreatitu. Neprotingi apribojimai ir nesubalansuota mityba apsunkina nusilpusios kasos veiklą, tada sutrinka ir visas virškinimo procesas.

Oda

Sirgote egzema? Labai dažnai po dietų paūmėja seniai pamiršti dermatitai ir egzemos. Ypač smarkiai rizikuoja tie, kurie renkasi baltymų dietą: nuo jų padidėja inkstams tenkantis krūvis, jie nebesusidoroja su pareigomis, tad į pagalbą ateina oda — antrasis po inkstų medžiagų apykaitos produktų šalinimo organas. Neatlaikydama didelio krūvio oda tampa dar jautresnė.

Pasistenkite vengti sūrių, aštrių, riebių ir rūkytų produktų. Pereikite prie liesos mėsos, žuvies, kefyro, kruopų, valgykite kuo daugiau daržovių ir vaisių. Tokia grožio dieta tikrai pagerins ir figūrą. Sausa, šerpetojanti oda labai dažnai byloja apie vitamino A trūkumą.

Kasdien suvalgykite po vieną tarkuotą morką su trupučiu aliejaus, kad kūnas galėtų geriau pasisavinti vitaminą A.

Imunitetas

Dažnai sergate persišaldymo ligomis? Kai žmogus per greitai numeta nereikalingų (kartais ir reikalingų) kilogramų, nukenčia imuninė sistema. Mityba be riebalų, ekstremalios vienos rūšies produktų dietos, badavimas ir jų rezultatas — staigus suliesėjimas nusilpnina organizmą. Uoliai liesėjantiems beveik kas mėnesį lūpas nusėja pūslelinė, jie dažnai persišaldo, serga net karštomis vasaros dienomis.

Skrandžio ir žarnyno ligos taip pat pirmiausia pakerta griežtų nesubalansuotų dietų šalininkus.

Nusprendę suliesėti, atsižvelkite į savo prigimtinius duomenis. Jeigu antsvorio turite nuo gimimo, savarankiškai su juo kovoti neverta.

Keisti figūrą galima tik neperžengiant savo sudėjimo ribų. Jeigu esate apvalių formų, iš prigimties linkę pilnėti, reikia ne kankintis drastiškomis dietomis, o nuolat kontroliuoti save ir nepersivalgyti.

Net vitaminų ir mikroelementų kompleksai nepadės imuninei sistemai, kai svoris krenta per greitai. Beje, vitaminus reikia vartoti kartu su maistu, o ne atskirai.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.