Keli patarimai padės įveikti silpnumą, nuovargį ir pasijusti visiškai kitaip

Orai po truputį šyla... Atrodo, kad dabar atėjo laikas džiaugtis bundančia gamta, džiaugtis gyvenimu ir semtis jėgų. Bet, deja, dėl kažin kokios keistos priežasties būtent šiuo metu dažnai jaučiame silpnumą, labiau pavargstame, subjūra nuotaika, esame irzlūs.

Žinoma, organizmą pastiprina ir vitamininiai gėrimai, kuriuos galima pasigaminti patiems.<br>123rf nuotr.
Žinoma, organizmą pastiprina ir vitamininiai gėrimai, kuriuos galima pasigaminti patiems.<br>123rf nuotr.
Savijauta gerėja ir nuo fizinio aktyvumo, kuris daro tiesiog stebuklus: pagerina kraujotaką, suaktyvina medžiagų apykaitą, normalizuoja hormonų kiekį ir pakelia nuotaiką.<br>123rf
Savijauta gerėja ir nuo fizinio aktyvumo, kuris daro tiesiog stebuklus: pagerina kraujotaką, suaktyvina medžiagų apykaitą, normalizuoja hormonų kiekį ir pakelia nuotaiką.<br>123rf
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 26, 2017, 11:09 AM

Mokslininkai mano, kad prastos savijautos priežastis ta, kad dabar kartu su gamta nuo žiemos sąstingio pereiname prie vasarai būdingo aktyvumo. Vasarą vidaus organai ir sistemos „persijungia“ į didžiausio veiklumo režimą. Ilgėja šviesus paros metas ir didėja Saulės aktyvumas, o į šiuos pokyčius stipriai reaguoja organizmas. Kaip jam padėti greičiau persitvarkyti?

Vėl bloga nuotaika? Eik į saulę

Viena pagrindinių suprastėjusios nuotaikos pavasarį priežasčių – Saulės šviesos stygius, kurį organizmas jautė žiemą. Todėl dabar, kai dienos ilgėja, pageidautina rasti laiko dieniniams pasivaikščiojimams, – kad ir neilgiems. Pavyzdžiui, saulėtą dieną pietų pertraukos metu 10-15 min. pasivaikščiokite gatvėmis. Nepatingėkite iki autobuso ar troleibuso sustojimo nueiti pėsčiomis. Dėl ultravioletinių spindulių poveikio organizme gaminamas vitaminas D, kuris po ilgos žiemos itin reikalingas organizmui.

Kai organizmas nusilpęs, jis tampa neatsparus infekcijoms, – jam būtina vitaminų parama. Valgykite žalumynus, – salotas, svogūnus, rūgštynes, česnakus, vaisius ir daržoves, – jie turtingi askorbino ir folio rūgštimis, karotinu ir kitomis naudingomis medžiagomis. Į maisto racioną įtraukite mėsą, kepenėles, kiaušinius, pieną, rupių ruginių miltų duoną ir kruopas. Organizmą sustiprins ir polivitaminų preparatai.

Savijauta gerėja ir nuo fizinio aktyvumo, kuris daro tiesiog stebuklus: pagerina kraujotaką, suaktyvina medžiagų apykaitą, normalizuoja hormonų kiekį ir pakelia nuotaiką. Beje, visiškai nebūtina alinti save daug valandų trunkančiomis treniruotėmis ar ilgų nuotolių bėgimais. Visiškai pakanka neilgo pasivaikščiojimo ir keleto pritūpimų prie atviro lango. To pakaks kūno žvalumui grąžinti ir prisotinti ląsteles deguonimi.

Miegoti valanda ilgiau

Dar viena labai svarbi priemonė, padedanti įveikti pavasarinį nuovargį – visavertis miegas. Dabar būtina bent valanda miegoti ilgiau nei žiemą. Miegas bus gilus, jei vakare nevalgysite riebaus maisto. Prieš miegą galima išgerti stiklinę šilto pieno su medumi ar pasilepinti vonioje su maloniomis, kūną ir sielą atpalaiduojančiomis priemonėmis. Geriau miegoti užtamsintame vėsiame miegamajame.

Rytais praustis po kontrastingu dušu

Jei rytą jaučiatės suglebę ir nepailsėję, maudykitės po kontrastingu dušu. Jis suteikia žvalumo, aktyvumo, stiprina imuninę sistemą, padidina odos elastingumą, mankština širdį ir kraujagysles, yra puiki virusinių infekcijų profilaktikos priemonė. Pradėti maudymąsi po dušu visada reikia nuo šilto vandens, o užbaigti šaltu. Palaipsniui reikia didinti šalto ir karšto vandens temperatūrų skirtumą. Jei dažnai turite aukštą kraujospūdį, pradėkite maudymąsi nuo kojų. Po dušo kūną energingai ištrinti drėgna kempine ar grubiu rankšluosčiu.

Žinoma, organizmą pastiprina ir vitamininiai gėrimai, kuriuos galima pasigaminti patiems. 1 valgomąjį šaukštą erškėtrožių uogų užpilti 0,5 ltr. verdančio vandens ir pakaitinti uždengtame inde. Nukėlus nuo ugnies, palaikyti šiltoje vietoje apie valandą, paskui iškošti. Nuovirą – pagal skonį – galima pagardinti cukrumi ar medumi. Jį reikia gerti po pusės stiklinės 3 kartus per dieną prieš valgį. Skanių vitamininių arbatų galima taip pat pasigaminti iš aviečių uogų ir lapų, juodųjų serbentų, vyšnių .

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.