Madinga vaisių dieta – kilogramai tirpsta greitai, tačiau yra problema

Fruitaras yra žmogus, kuris visada ar beveik visada maitinasi vien vaisiais. Jei manote, kad tai skamba kaip dar viena madinga dieta, jūsų nuomonė sutampa su gydytojų. Bandymai išgyventi vien iš tokios mitybos, gali sukelti rimtų sveikatos sutrikimų, ypač jei tai tęsiasi ilgą laiką, rašė draxe.com.

 Fruitariška dieta gali sukelti daugybę sveikatos problemų.<br> 123rf.com
 Fruitariška dieta gali sukelti daugybę sveikatos problemų.<br> 123rf.com
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 17, 2017, 10:37 AM

Fruitarai maitinasi vien šviežiais ir neapdorotais vaisiais. Kai kurie į savo mitybą įtraukia riešutus, sėklas bei uogas, tačiau daržovės, grūdinės kultūros ir visi gyvūninės kilmės produktai nepatenka į fruitarišką mitybą. 

Fruitarai koncentruojasi į vaisius ir dėl to praranda daugybę organizmui reikalingų medžiagų. Visgi į tokią dietą įeina tai, ką mes dažnai laikome daržovėmis — pomidorai, agurkai, paprikos bei cukinijos. Avokadai taip pat laikomi vaisiais, todėl fruitariškai dietai jie tinka. Tai bene vienintelis produktas, kuriame yra pakankamai riebalų.

Ar įmanoma išgyventi taip matinantis? Britų dietologų asociacijos atstovas Gaynor Bussell tuo labai abejoja.

„Praktiškai neįmanoma iš tokios dietos gauti visų reikalingų maistinių medžiagų. Joje nėra labai svarbių riebiųjų rūgščių. Taip pat fruitarai su maistu negauna vitamino B12, o tai gali sukelti mažakraujystę. Kiti elementai, kurių tokioje dietoje stinga yra kalcis, baltymai ir geležis. Fruitarams padidėja rizika susirgti osteoporoze, susigadinti imunines funkcijas. Neveltui turime valgyti produktus iš skirtingų maisto grupių",— teigė jis.

Štai pagrindiniai tokios dietos trūkumai:

1. Padidėja rizika priaugti svorio

Valgant fruitariškai, svorio numesite, tačiau jis sugrįš tuoj pat pasibaigus tokiai dietai. Dar įmanoma, jog tokia mityba tik paskatins svorio augimą. Vaisiuose gausu cukraus, todėl labai didelė tikimybė, jog svoris gali net padidėti.

2. Baltymų trūkumas

Viena svarbiausių maistinių medžiagų yra baltymai. Tai molekulės, sudarytos iš dar mažesnių molekulių, vadinamų amino rūgštimis. Organizme jos prisideda prie beveik visų audinių ir dalelių gamybos — nuo odos iki hemoglobino kraujyje.

Vieninteliai produktai, kuriuose yra baltymų ir kuriuos sau leidžia valgyti fruitarai, yra riešutai ir sėklos. Tačiau to nepakanka organizmo procesams palaikyti.

3. Riebalų trūkumas

Dar vienas nerimą keliantis reiškinys yra nepakankamas riebalų suvartojimas. Fruitarams ypač tūksta omega-3 riebiųjų rūgščių. Visi sveikieji riebalai yra būtini daugumai organizmo funkcijų. Be jų neįmanoma palaikyti normalių hormoninių rodiklių ir toks trūkumas kenkia smegenų funkcijai. 

4. Maistinių medžiagų trūkumas

Baltymai ir riebalai nėra vieninteliai dalykai, kurių nepakanka fruitariškoje dietoje. Tokiems žmonėms trūksta kalcio, geležies, cinko, vitamino D ir visų B grupės vitaminų. Visos šios maistinės medžiagos yra privalomos sveikam organizmo funkcionavimui. Jų trūkumas sukelia rimtas problemas.

Pavyzdžiui, vitamino D trūkumas yra siejamas su nutukimu, krūties, storosios žarnos, prostatos vežio rizika, depresija bei padidėjusiu kraujospūdžiu. Ligų sąrašą galima tęsti iki begalybės.

5. Pavojus insulino gamybai

Visi vaisiai turi viena bendrą dalyką — didelį cukraus kiekį. Žinoma, avokadai bei uogos cukraus turi kiek mažiau, tačiau vis tiek gan gausiai. Nesvarbu, kad tai natūralus cukrus, jo perteklius vis tiek daro didelę žalą organizmui. Visi, kovojantys dėl cukraus kiekio kraujyje balanso, tai žino. 

Suvalgius cukraus, kasa išskiria insuliną, todėl tikriausiai nesunku suprasti, kaip šis organas perkraunamas valgant vien fruitarišką maistą. Diabetikams tokia dieta pavojinga labiausiai.

6. Dantų problemos

Natūraliai didelis cukraus kiekis vaisiuose taip pat skatina dantų gedimus. Taip pat labai svarbu atsiminti, jog daugumoje vaisių yra gausu rūgščių, o tai sukelia dantų emalio eroziją. Cukraus ir rūgščių kombinacija yra pagrindinis dantų gedimo kaltininkas.

Neverta pasiduoti madingoms, tačiau moksliškai nepagrįstoms dietoms. Svarbiausia užtikrinti, jog kasdien suvartojate pakankamai visų reikalingų medžiagų ir valgote įvairų, subalansuotą maistą.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.