Apgalvotų kalėdinių dovanų idėjos: parodykite, kaip rūpinatės

Kalėdiniu laikotarpiu tenka spręsti dovanų pirkimo galvosūkį. Tačiau ilgas paieškas atperka džiaugsmas. Patikėkite, kartu su dovana perduodamą žinutę pajaus ir jos gavėjas. Dovana – ne daiktas, o priminimas, kad kitas žmogus jums svarbus, juo rūpinatės ir skiriate laiko jam nustebinti bei pamaloninti, sako psichologė Sonata Vizgaudienė.

Vien materiali dovanos vertė sužavės retą. Todėl psichologė pataria pasistengti, kad dovana atitiktų gavėjo poreikius.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Vien materiali dovanos vertė sužavės retą. Todėl psichologė pataria pasistengti, kad dovana atitiktų gavėjo poreikius.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Vien materiali dovanos vertė sužavės retą. Todėl psichologė pataria pasistengti, kad dovana atitiktų gavėjo poreikius.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Vien materiali dovanos vertė sužavės retą. Todėl psichologė pataria pasistengti, kad dovana atitiktų gavėjo poreikius.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Vien materiali dovanos vertė sužavės retą. Todėl psichologė pataria pasistengti, kad dovana atitiktų gavėjo poreikius.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Vien materiali dovanos vertė sužavės retą. Todėl psichologė pataria pasistengti, kad dovana atitiktų gavėjo poreikius.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Dovanų rinkinys „Kolegai – kad nepritrūktų energijos“.
Dovanų rinkinys „Kolegai – kad nepritrūktų energijos“.
Dovanų rinkinys „Šilčiausi linkėjimai seneliams“.
Dovanų rinkinys „Šilčiausi linkėjimai seneliams“.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Dec 12, 2021, 10:25 AM

Ji pabrėžia, kad vien materiali dovanos vertė sužavės retą. Todėl psichologė pataria pasistengti, kad dovana atitiktų gavėjo poreikius.

„Nėra taip, kad šiuolaikiniam žmogui patiks bet kokia dovana. Šiandien mes jau daug ką turime. Reikėtų „padirbėti“, negali dovanoti, pirmo pasitaikiusio dalyko. Tuo labiau nesiūlau remtis savo asmeniniais įspūdžiais. Jeigu daiktas patinka jums, nebūtinai jis sužavės ir kitą žmogų“, – akcentuoja S.Vizgaudienė.

Ji teigia, kad dovana „dėl dovanos“ norimo efekto neduos ir pateikia pavyzdį, kad visiems kolegoms padovanojus po žvakę vienam dovana gali patikti, o kitam ji pasirodys visiškai nereikalinga.

„Aš galvoju, kad labai visus pamaloninu, nes visus prisimenu, bet taip nėra, nes neatsižvelgiu į individualius žmogaus norus ir poreikius“, – pastebi S.Vizgaudienė.

Ar stengtis nustebinti?

Psichologė sako, kad staigmenos efektas nebūtinai sustiprina dovaną. Ir šiuo atveju derėtų pagalvoti apie jos gavėją. Galbūt jis netikėtumų visiškai nemėgsta?

„Būdami ekspresyvesnio charakterio, patys mėgstantys staigmenas, galime galvoti, kad tai būtinai patiks ir kitam, bet siurprizais džiaugiasi ne visi. Melancholiško ar flegmatiško temperamento tipo žmonės nemėgsta staigmenų.

Dovana-staigmena jiems gali būti didžiulis stresas. Todėl norėdami pamaloninti sau artimą žmogų iš tikrųjų galime sukelti jam stipriai nemalonių emocijų“, – perspėja S.Vizgaudienė.

Dėl šios priežasties psichologė pataria pamąstyti apie dovanos gavėją. Ji priduria, kad dalis žmonių labai mėgsta laikyti kontrolę savo rankose, viską žinoti ir numatyti iš anksto. Tai galioti gali ir dovanoms.

„Netikėtumo faktorius – neprivalomas. Geriau, kad jo nebūtų, jeigu žmogus yra jautresnis, konservatyvesnis. Tikrai svarbu atsižvelgti, kokie yra mūsų artimieji“, – pabrėžia S.Vizgaudienė.

Tiesa, jeigu manote, kad dovanos gavėjas mėgsta netikėtumus, ieško adrenalino, staigmenos elementas gali tapti net papildomu „prizu“ prie dovanos.

„Tai gali tapti pliusu, dėl kurio žmogus dovaną ilgiau atsimins, ji turės didesnę vertę, nes asmuo jaus, kad tai buvo padaryta specialiai jam“, – paaiškina psichologė.

Dovanoti žmogišką ryšį

Per pandeminį laikotarpį itin jaučiamas žmogiško ryšio trūkumas. Jei su artimu žmogumi nepavyksta susitikti gyvai, ji pataria susisiekti telefonu, suorganizuoti vaizdo skambutį, ar atsiųsti atvirutę.

„Šiuo laikotarpiu ne apčiuopiama dovana svarbi, o sustiprinamas ryšys, parodymas, kad žmogus mums rūpi. Galime kažkokią jautresnę smulkmenėlę pasiųsti, parodyti, kad aš tave prisimenu, nesvarbu, kad mes seniai matėmės, man ryšys su tavimi yra svarbus“, – pabrėžia psichologė.

S.Vizgaudienė pastebi, kad pastaraisiais metais susiaurėjo daugelio socialinis ratas, nusilpo saitai su artimaisiais, o nuo draugų visai nutolta. Su dalimi žmonių palaikytas ryšys visai nutrūko.

„Materialiai mes turime labai daug ir dovana, kaip daiktas, nebeturi labai stiprios išliekamosios vertės. Todėl svarbesnis yra žmogiškas santykis ir priminimas, kad tu esi svarbus man. Reikėtų atkreipti dėmesį į tai“, – pataria psichologė.

Dovana pavargusiems

Žiema – ne tik gražiausių metų švenčių laikas.

Tamsiais ir šaltais mėnesiais dažnas lietuvis skundžiasi negalintis išsivaduoti iš tingulio. Trūksta energijos, o nuovargis atsiranda anksčiau nei ryte pakyla saulė. Tuomet ir nuotaika ne iš linksmųjų.

Paaiškinimas – beveik akivaizdus. Šaltuoju metų laiku mažiau saulės, vadinasi gauname ir mažiau vitamino D.

„Tai viena iš priežasčių, kodėl mes esame pavargę, išsekę, irzlūs, visa tai dažnai lemia vitamino D trūkumas. Nuo rugsėjo–spalio iki pat pavasario daugeliui rekomenduojama vartoti vitamino D preparatus, nes gyvenant mūsų klimato sąlygomis, jo trūksta beveik kiekvienam.

Žinoma, įtakos turi ir tai, kad šaltuoju metu mūsų racione trūksta ir daržovių, žalumynų, todėl vitaminų ir mikroelementų trūkumas lemia energijos nebuvimą, neturime, iš kur jos pasisemti. Reikėtų pasirūpinti, kad organizmui netrūktų būtinųjų medžiagų“ – paaiškina „Eurovaistinės“ vaistininkė Jelena Deksnienė.

Ko reikia sportuojantiems

Savaime suprantama, kad vasarą esame fiziškai aktyvesni. Tačiau medikai sporto nepamiršti pataria ir šaltuoju metų laiku. Tiesa, aktyvų gyvenimo būdą palaikančių žmonių organizmas taip pat susiduria su papildomu stresu. J.Deksnienė jiems pataria papildyti magnio atsargas.

Aktyvios fizinės veiklos metu sunaudojamas magnis, o pristigus šio mikroelemento pasireiškia raumenų skausmas.

Magnis taip pat svarbus sklandžiam širdies darbui ir normaliai nervų sistemos funkcijai palaikyti. Todėl sportuojantiems žmonėms J.Deksnienė pataria vartoti magnio preparatus.

„Sportuojantiems žmonėms taip pat rekomenduojama vartoti žuvų taukus, multivitaminus bendrai savijautai pagerinti, B grupės vitaminus. Naudinga vartoti įvairius elektrolitus, kurie prarandami aktyviai sportuojant – kalcis, magnis“, – sako „Eurovaistinės“ vaistininkė.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.