Nemažai kirpyklų vis dar pamiršta apie higieną

Grožio salonai – vieta, kur tikimasi kokybiškų paslaugų. Manoma, kad profesionalūs meistrai pasirūpins, jog jų klientai ne tik atrodytų gražiai, bet ir turėtų sveikus nagus bei plaukus.

Daugiau nuotraukų (1)

Giedrė Balčiūtė

Jun 12, 2013, 6:46 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 2:42 PM

Tačiau kartais grožio salonai tampa vietomis, kur galima užsikrėsti infekcinėmis ligomis, nes ne visi kirpėjai, manikiūro ar pedikiūro meistrai paiso higienos reikalavimų. Pažeidimai dažniausiai nustatomi per operatyvias patikras.

Gresia užsikrėsti netgi ŽIV

Vilniaus visuomenės sveikatos centro (VSC) Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Razmienė neslėpė, kad gražintis grožio salonuose, ypač darytis pedikiūrą, – ne visada saugu.

Jeigu meistras nesilaiko higienos ir darbo saugos reikalavimų, jo klientai rizikuoja užsikrėsti pėdų ir nagų grybeliu.

Be to, jei per kokią nors procedūrą pažeidžiama oda ar gleivinė, yra tikimybė užsikrėsti ir per kraują plintančiomis ligomis: hepatitu B, C, ŽIV ir panašiai, nes krauju ar kitais kūno skysčiais užteršti darbo instrumentai perneša infekciją kitam žmogui.

Skundų dėl to, kad grožio salonų ar kirpyklos lankytojai po suteiktų paslaugų būtų užsikrėtę, pavyzdžiui, pėdų grybeliu, Vilniaus VSC kol kas negavo. Anot A. Razmienės, užsikrėsti grybeliu vis dėlto labiau gresia viešuosiuose baseinuose, pirtyse, tai yra, ten, kur lankytojai vaikšto basi.

Pričiumpa per operatyvias patikras

Vilniaus VSC specialistai kasmet patikrina po 35 proc. kirpyklų ir grožio salonų, siekdami išsiaiškinti, ar jų paslaugos atitinka visuomenės sveikatos saugą reglamentuojančių teisės aktų nuostatas.

2012 metais Vilniuje trūkumų nustatyta 21 proc. periodiškai tikrintų grožio salonų, tai yra, šiek tiek mažiau negu užpernai. 2011 metais trūkumų nustatyta 27 proc. tikrintų salonų.

Nors per periodinę kontrolę nustatomų pažeidimų mažėja, tačiau tikrinant operatyviai, gavus klientų skundų ar kitų įstaigų pranešimų, pažeidimų išlieka tiek pat. 2011 m. tiriant skundus pažeidimų nustatyta 85 proc. tikrintų grožio salonų, 2012 m. – 86,7 procento.

Greičiausiai operatyvi patikra ir atskleidžia tikrąją padėtį grožio salonuose ar kirpyklose, nes prieš periodinę kontrolę jų savininkams apie planuojamą patikrinimą pranešama prieš 10 dienų.

„Tai, kad per periodinę kontrolę nustatoma žymiai mažiau pažeidimų, nei tikrinant operatyviai, rodo, kad šių paslaugų teikėjai nepakankamai įvertina higienos reikalavimų svarbą visuomenės sveikatai. Todėl Vilniaus visuomenės sveikatos centras stengiasi daug dėmesio skirti verslo subjektų konsultavimui – organizuojami seminarai-viešosios konsultacijos, paslaugų teikėjai konsultuojami per patikrinimus ir jiems kreipiantis į įstaigą“, – pasakojo specialistė.

Netinkamai dezinfekuoja

Dažniausiai aptinkami pažeidimai – instrumentų sterilizavimo proceso trūkumai. Pavyzdžiui, naudojamos dezinfekcinės medžiagos, kurių galiojimo laikas pasibaigęs.

Taip pat pasitaiko, kad nenurodoma dezinfekcijai skirto tirpalo koncentracija, pavadinimas, jo pagaminimo data arba dezinfekciniai tirpalai gaminami nesilaikant gamintojo naudojimo instrukcijoje pateiktų rekomendacijų.

Nereti ir tokie pažeidimai, kada dezinfekcijos tirpale instrumentai būna ne visiškai apsemti tirpalu arba lankstiniai instrumentai mirkomi neišskleisti.

Kartais per patikrinimus paaiškėja, kad kai kurie grožio salonų darbuotojai pakartotinai naudoja vienkartinius įrankius arba teikia paslaugas išvis nedezinfekuotais instrumentais.

Per operatyviosios kontrolės patikrinimą dezinfekcijos pažeidimų randama 20 proc. patikrintų grožio salonų ar kirpyklų.

Išpakuoti tik klientui stebint

Kaip sužinoti, ar grožio salone laikomasi higienos reikalavimų?

A. Razmienė patarė atkreipti dėmesį į tai, ar rankų ar kojų nagai tvarkomi tinkamai sterilizuotais arba vienkartiniais įrankiais.

„Vienkartiniai ir sterilizuoti daugkartiniai instrumentai turi būti išpakuojami tik klientui matant. Vienkartinius instrumentus draudžiama naudoti pakartotinai“, – įspėjo specialistė.

Masažinės vonelės, naudojamos darant pedikiūrą, taip pat turi būti plaunamos ir dezinfekuojamos.

„Lietuvoje centralizuotai tiekiamo vandens kokybė yra pakankamai gera. Jei naudojamas vandentiekio vanduo ir tinkamai išvalyta bei dezinfekuota vonelė, tikimybė užsikrėsti grybeliu praktiškai neegzistuoja“, – nuramino A. Razmienė.

Jei teikiant grožio paslaugas siūlomos šlepetės, jos turėtų būti vienkartinės, nenaudotos kitų. Klientas turėtų matyti, kaip išpakuojamos naujos šlepetės.

Skundžiasi dažniau

Grožio salonų higiena skundžiasi vis daugiau klientų.

Pernai Vilniaus visuomenės sveikatos centras gavo 15 kirpyklų arba grožio salonų klientų skundų. Tai yra dvigubai daugiau nei 2011 metais, kada buvo gauti 7 skundai.

2012 metais klientai skundėsi dėl paslaugų kokybės, kad netinkamai nukirpo, nudažė plaukus, nešvara paslaugų teikimo vietoje.

Klientai pranešė ir apie nešvarius, darbui neparuoštus instrumentus, asmens higienos nesilaikymą, pavyzdžiui, kad prieš teikdami paslaugas meistrai nenusiplauna, nedezinfekuoja rankų, sulaukę naujo kliento nekeičia vienkartinių pirštinių, pakartotinai naudoja vienkartinius užtiesalus.

Gresia uždarymu

Grožio salonų ar kirpyklų, kuriose nustatoma higienos pažeidimų, savininkams gresia mažiausiai 50 litų dydžio bauda.

Nustačius, kad paslauga padarė žalos vartotojo sveikatai, arba laikant, kad suteikta paslauga buvo nesaugi, gali būti nuspręsta net sustabdyti grožio salono ar kirpyklos veiklą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.