Patekti pas kardiologą sergančiai moteriai – misija neįmanoma

„Man labai svarbu, kad galėčiau priregistruoti savo žmoną kvalifikuotai patikrai ir širdies patologijai nustatyti. Anksčiau ją tikrinusi kardiologė įtarė, kad blogai veikia širdies vožtuvas ir jį reikėtų keisti, bet tai nenustatyta specialia aparatūra.

Norėjusi užsiregistruoti pas kardiologą moteris susidūrė su neįveikiamomis kliūtimis.<br>123rf nuotr.
Norėjusi užsiregistruoti pas kardiologą moteris susidūrė su neįveikiamomis kliūtimis.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ana Daukševič

Jul 24, 2015, 12:19 PM, atnaujinta Oct 24, 2017, 7:13 AM

Šiuo metu periferijos gyventojai dėl absurdiško ministrės įsakymo beveik negali pasinaudoti Santariškių klinikų aukštai kvalifikuotų kardiologų, dirbančių su specialia aparatūra,  nupirkta už visų mokesčių mokėtojų pinigus, paslaugomis. Jei pavyktų pramušti šią sieną, būčiau be galo dėkingas, nes dabar laikas eina ne mūsų naudai, ir neaišku, kada tai išsispręs“, – lrytas.lt redakcijai rašė Radviliškyje gyvenantis Romualdas Buivydas.

Staiga pablogėjo sveikata

74 metų Romualdo ketveriais metais jaunesnei žmonai prieš kurį laiką pradėjo tirpti kojų pirštai, o vieną rytą atsibudusi ji pastebėjo, jog sveikata smarkiai pablogėjo. Sutuoktiniai nusprendė nedelsti ir kuo greičiau užsiregistravo pirminės sveikatos priežiūros poliklinikoje pas šeimos gydytoją į priėmimą.

Šeimos gydytoja Jadvygą galėjo priimti po savaitės. Tačiau praėjus porai dienų pamėlynavimas dar padidėjo, tad Jadvyga paprašė priimti ją kuo skubiau.

„Gydytoja Irena Tubienė dirba labai įtemptai ir kasdien priima net be talonų tikrai nemažai ligonių. Esame jai labai dėkingi už  pasiaukojamą darbą. Ji nusiuntė mus atlikti tyrimų bei pasikonsultuoti su gydytojais specialistais.

Kai visos išvados buvo ant jos stalo, I.Tubienė išrašė atitinkamos formos siuntimą pasitikrinti dėl širdies patologijos klinikoje, turinčioje specialią aparatūrą ir specializuotus gydytojus“, – pasakojo R.Buivydas.

Sutuoktiniai nusprendė kreiptis į Santariškių klinikas Vilniuje. Siuntimą jie gavo ketvirtadienį jau baigiantis darbui, o penktadienį nuo pat ryto pradėjo skambinti internete nurodytais Santariškių klinikų registratūros numeriais.

Užsiregistruoti nepavyko

Deja, prisiskambinti nepavyko. „Buvo akivaizdu – numeriai užblokuoti arba išvis neveikia. Kardiologijos skyriaus registratūros darbo laikas internete nenurodytas. Tądien atkakliai bandžiau prisiskambinti iki 15 val. Pirmadienį nuo pat 8 val. ryto ir vėl niekas neatsakė.

Prisiminiau sekmadienį sutikto vieno pažįstamo žodžius, kad ir jis taip pat bergždžiai bandė prisiskambinti, bet, paklausęs patarimo, nuvažiavo į Santariškių klinikų kardiologijos registratūrą, įdėjo registratorei sumelę į kišenę ir buvo priregistruotas. Jau tą pačią dieną suspėjo atlikti visus reikalingus širdies patikrinimus“, – sakė vyras.

Nebetekęs kantrybės ir matydamas, kad oficialiai prisiregistruoti niekaip nepavyks, po kurio laiko Romualdas pasiskambino Sveikatos apsaugos ministerijos Prevencijos korupcijos skyriaus vedėjui J.V.Šveikauskui ir išdėstė tai, apie ką vėliau papasakojo ir žurnalistei.

„Valdininkas išklausė ir pažadėjo man paskambinti. Ir iš tiesų, nepraėjus nė 10 minučių paskambinęs man pranešė, kad jis lengvai prisiskambino į registratūrą. Nors man to nepavyko padaryti nei iš stacionaraus, nei iš mobiliojo telefonų.

J.V.Šveikauskas pranešė dvi naujienas – registratūra dirba nuo 10 valandos, tad aš be reikalo vargau nuo 8 val. ryto. Tačiau svarbiausia, pasirodo, pacientai net turėdami siuntimą patys negali prisiregistruoti, nes pagal ministrės įsakymą juos privalo registruoti gydytojai, išdavę siuntimą“, – aiškino pašnekovas.

Kaltina ministrės įsakymą

R.Buivydas nenorėjo vėl trukdyti savo šeimos gydytojos, kuri ir taip turi pernelyg daug darbo.

„Jis pasakė, kad gali paskambinti šeimos gydytojai ir liepti jai susisiekti su registratūra ir priregistruoti. Labai prašiau to nedaryti, nes šeimos gydytoja,  mano šeimą gydanti jau daugiau kaip 20 metų, stengėsi padaryti viską, kad mano žmonai būtų kuo greičiau nustatyta tiksli diagnozė, ir tikrai nesupras tokio poelgio, pamanys, jog skundžiuosi dėl jos darbo“, – pasakojo vyras.

Radviliškietis dar bandė  valdininkui paaiškinti, jog toks ministerijos įsakymas visiškai atima galimybę periferijos gyventojams patekti pas aukštos kvalifikacijos specialistus, tikrinančius ligonius ir nustatančius patologiją šiuolaikine aparatūra.

Be to, esą nei šeimos gydytoja, nei atvykstanti porą dienų per savaitę į rajono polikliniką kardiologė tikrai neturi nė 7 minučių laisvo laiko skambinėjimams į Santariškių registratūrą.

„Periferijos pacientai faktiškai esame išmesti už borto. Tas absurdiškas ministrės įsakymas užkerta kelią gauti kvalifikuotesnį gydymą. Tokia padėtis medicinos srityje yra susidariusi dėl to, kad Sveikatos ministerijai per visus atgautosios nepriklausomybės metus vadovavo tik vienas kvalifikuotas medikas, o visi kiti buvo paskirti pagal partinę priklausomybę, net neturintys slaugytojos diplomo.

Ministrei pakaktų pabūti pacientų vietoje, pabandyti prisiregistruoti pas gydytojus, pastovėti su jais eilėse prie gydytojų kabinetų, gal tada ji pamatytų tikrąją padėtį ir panašių įsakymų tikrai nepasirašytų“, – piktinosi Romualdas.

Ministerijos antikorupcinės tarnybos vedėjo pasakymas, kad tai padaryta ligonių labui, nes nebereikės patiems registruotis – už juos tai padarys siuntimą išduodanti gydytoja, vyrui nuskambėjo kaip pasityčiojimas.

„Jei ministrė iš tikrųjų būtų siekusi pagerinti pacientų aptarnavimą, tai pirmiausia turėjo pradėti nuo sergančiųjų registracijos pirminės grandies poliklinikų registratūroje, kur tenka daug dažniau kreiptis. Ten padėtis neteikia jokių vilčių  žmoniškiau patekti pas gydytoją.

Už tai būtų dėkingi visi gyventojai, kuriems tenka susidurti su šia metų metais neišsprendžiama problema. Nenorėčiau manyti, kad ministrė nesuvokia, ką daro. Toks pacientų registracijos darbo organizavimas tik paplatina kelią registratorėms pasipelnyti sergančiųjų sąskaita“, – tikino Radviliškio gyventojas.

Tikino sumokėsiąs 

Vyrui susidarė įspūdis, jog žmonių sveikata, jiems teikiamos gydymo paslaugos valdantiesiems nėra svarbus dalykas. „Bijau, kad korupcijos prevencija šitaip „besirūpinantis“ valdininkas nepaskambintų mano šeimos gydytojai, kuri tikrai parodė žmoniškumą suteikdama mano žmonai pagalbą, aukodama savo laiką.

Įsakymais galima priversti žmogų pasielgti valdiškai, bet ne žmoniškai. Labai prašiau jo to nedaryti ir prižadėjau jam, kad atvykęs į Santariškių klinikų Kardiologijos skyriaus registratūrą susimokėsiu registratorei.

Situacija lyg iš kokio anekdoto, kai žmogelis įrodinėja valdininkui, kad be korupcijos pastarasis neišgyventų. Tačiau tai gryna tiesa.

Tik kam reikalingas Sveikatos ministerijoje toks skyrius? Gal verčiau jam išlaikyti skirti pinigai būtų panaudoti teikiamoms paslaugoms pagerinti. Neturi pensininkas nors kiek tų atliekamų pinigėlių, kad galėtų skirti kyšininkams.

Mums vien atvykimas į Vilniaus Santariškių klinikas ir grįžimas naudojantis tarpmiestiniu ir miesto autobusais kainuoja beveik 30 eurų, ir šitų pinigų Ligonių kasa negrąžina.

Šiuo metu laikas eina ne mūsų naudai, nežinau, kada ir kaip pavyks prisiregistruoti Santariškių klinikų Kardiologijos skyriuje. Net neaišku, po kiek laiko galėsime būti priimti, nes prieš 4 metus aš po prisiregistravimo laukiau eilėje beveik 2 mėnesius“, – nuoskaudos neslėpė žmogus.

Turi spręsti gydytojas

Sveikatos apsaugos ministerijos Korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas Juozas Vytautas Šveikauskas informavo, jog nuo šių metų pradžios patys pacientai negali registruotis specialisto konsultacijai. Tai turi padaryti šeimos gydytojas. Esą taip taupomas medikų laikas. 

„Jei žmogus, gyvenantis rajone ar kur kitus nori užsiregistruoti pas kardiologą, į gydymo įstaigą privalo kreiptis šeimos gydytojas, kuris tai konsultacijai siunčia. Jis geriausiai žino visą situaciją. Tokia taisyklė nustatyta nuo šių metų sausio 1 dienos.

Siūliau paskambinti šeimos gydytojai, kad ji padėtų, bet Romualdas Buivydas atsisakė. Jis tikino važiuosiąs pats į Santariškių klinikas. Ką tokiu atveju galiu padaryti? Tokia žmogaus valia.

R.Buivydas tikino, jog niekaip negalėjo prisiskambinti į Santariškių klinikas, bet man pavyko prisiskambinti iš pirmo karto. Mane informavo, kad dėl konsultacijos turi kreiptis gydantis medikas, kuris išrašė siuntimą. Tuomet bus paskirtas reikalingas gydytojas.

Anksčiau pacientai patys galėjo kreiptis į gydymo įstaigas, bet tvarka pasikeitė. Galima interpretuoti įvairiai, ar tai gerai, ar ne. Tačiau viena vertus taupomas laikas.

Kiekvienas atvejis sprendžiamas individualiai. Kai kuriems žmonėms tyrimai gali būti padaromi ir po mėnesio, kitiems reikia jų skubiai. Dėl to sprendžia gydytojas. Visi norime patekti pas specialistus kuo greičiau, bet pacientų yra labai daug, todėl svarbiausiais aspektas – paciento būklė“, – paaiškino J.Šveikauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.