Atskleidė, ko žmonės dažniausiai užsuka į budinčias vaistines

Apie budinčias vaistines susimąstome tik ištikus bėdai – skubiai prireikus pagalbos prisimename, kad jos veikia ir pradedame domėtis, kur jų ieškoti. Nors ir dieną, ir naktį vaistinėse suteikiamos tos pačios paslaugos, parduodamos tos pačios prekės, vaistininkai sako, kad darbas naktį – kitoks. Šiuo metu Lietuvoje veikia 5 budinčios vaistinės – 3 Vilniuje ir 2 Kaune. Lankytojų srautas nakties metu nėra didelis, tačiau budinčios „BENU vaistinės“ darbuotojas Povilas Dielininkaitis teigia, kad tai prasmingas ir įdomus darbas. Į budinčias vaistines besikreipiantys klientai paprastai turi sveikatos sutrikimų, kuriuos reikia spręsti skubiai, o kartais net kviesti greitąją pagalbą.

Asociatyvi nuotr.<br>123rf nuotr.
Asociatyvi nuotr.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 10, 2016, 4:38 PM, atnaujinta May 16, 2017, 7:19 AM

Dažniausias pirkinys – skubioji kontracepcija

P.Dielininkaičio teigimu, galima išskirti kelias į vaistines naktį atvyksiančių gyventojų kategorijas. Dažniausiai naktį žmonės kreipiasi prašydami skubiosios kontracepcijos, apsisaugojimo priemonių ar potenciją skatinančių vaistų. „Pastebime, kad Lietuvoje vis dar trūksta sąmoningo šeimos planavimo įpročių. Todėl visuomet primename pirkėjams, kad skubiosios kontracepcijos tabletės turėtų būti vartojamos tik kaip kraštutinė apsisaugojimo nuo nėštumo priemonė ir jokiu būdu ne kaip nuolatinis apsisaugojimo būdas“, – sako vaistininkas. Specialisto teigimu, naktį į vaistines atvykstantys klientai dažnai aiškiai žino, ko nori, tačiau ne visuomet tinkamai ir atsakingai įvertina simptomus ar savo būklę.

„Pasitaiko, kad naktį atvykstantys gyventojai yra apsvaigę nuo alkoholio ir prašo vaistų, kurių nerekomenduojama vartoti su svaigiaisiais gėrimas. Tokiu atveju visuomet pateikiame vaisto vartojimo rekomendacijas ir griežtai įspėjame apie galimą poveikį“. Tiesa, anot P. Dielininkaičio, susijaudinę ar apsvaigę žmonės kartais gali prarasti nuovoką ir nesuvokti elementarių dalykų. Tokiais atvejais stengiamasi eiti derybų keliu, išklausyti, nuraminti. Dažniausiai kompromisą pavyksta pasiekti. Sveikatos specialistas išskiria ir dar vieną naktimis apsiperkančių žmonių grupę – keliautojus. Tokie gyventojai atskuba į vaistinę, norėdami sukomplektuoti ar papildyti kelionių vaistinėlę. Dalis gyventojų naktį ateina ir dantų pastos ar šepetėlio įsigyti.

„Tamsiuoju paros metu dažniau lankosi jaunesnio ir vidutinio amžiaus žmonės. Akivaizdu, kad dalis į budinčią vaistinę užsuka tik dėl to, kad kitu paros metu tiesiog neranda laiko“.

Prireikia ir greitosios pagalbos

Vis dėlto naktį dirbančios vaistinės dažniausiai atlieka skubios pagalbos funkciją. Skausmą malšinantys, temperatūrą mažinantys ir virškinimą gerinantys vaistai – pagrindiniai preparatai staiga sunegalavusių žmonių krepšeliuose.

Tokiems gyventojams siekiama bent jau iki ryto padėti sumažinti ligos simptomus, kai bus galima kreiptis į gydytojus. Netikėti negalavimai ir jiems gydyti skirtos priemonės smarkiai skiriasi priklausomai nuo sezono.

„Žiemą populiaresni temperatūrą mažinantys, ausų uždegimą malšinantys ar peršalimo simptomus lengvinantys vaistai. Vasarą smarkiai išauga vaistų nuo alergijos ir apsinuodijimo ar traumoms gydyti skirtų priemonių poreikis“, – pažymi vaistininkas.

Vasarą pasitaiko žmonių, kurie atvyksta į vaistinę patyrę sunkias alergines reakcijas ir jau sutinę. Tuomet kuo greičiau raginame vykti į skubios pagalbos skyrių arba kviečiame greitąją pagalbą, tam, kad žmogus kuo greičiau gautų greitai suveikiančių antihistamininių vaistų.

„Jeigu žmogui niekada gyvenime nebuvo įgėlusi bitė ar širšė, jis gali ir nežinoti, ar yra alergiškas vabzdžių nuodams, kokia fiziologinė reakcija į įgėlimą yra normali, o kada jau reikia medikų pagalbos.

Jeigu matome arba iš pasakojimų suprantame, kad gyventojas jaučiasi tikrai prastai, visuomet raginame skubiai vykti pas specialistus arba iškviečiame greitąją pagalbą“, – patirtimi dalinasi P. Dielininkaitis.

Tenka raminti ir išsigandusius sutuoktinius

Vėlyvu metu į vaistines besikreipiantys žmonės jaučia didelę įtampą, todėl ir darbo specifika pakinta – tenka ne tik konsultuoti, bet ir nuraminti. „Kartais gyventojai pas mus atvyksta nežinodami, ką daryti ar kur kreiptis. Natūralu, kad netikėtai susirgęs žmogus jaučia nerimą, prašo patarimo, kada verta kreiptis į gydytojus, o kada dar galima palaukti ryto. Kartais tenka stebėti, kad artimajam pagalbos atėjusiam ieškoti žmogui pačiam nesutriktų sveikata.

Todėl susijaudinusius lankytojus pirmiausia stengiamės nuraminti, kelis kartus pakartoti tą pačią informaciją. Kartais nurimti padeda net šypsena ir patikinimas, kad viskas bus gerai“, – naktinio darbo įspūdžiais dalijasi vaistininkas. Anot P. Dielininkaičio, nuraminti atėjusius pagalbos svarbu jau vien dėl to, kad būtų galima suprasti problemą ir išsiaiškinti simptomus.

„Neseniai Vilniaus vaistinėje lankėsi užsienietis, kurio žmona pasijuto blogai. Vyriškis buvo toks susijaudinęs, kad simptomus pirmiausia pradėjo rodyti ženklais ir tik po to vardinti. Tad situacijų būna įvairių, bet visuomet stengiamės daryti viską, kad padėtume geriausiai kaip galime esamoje situacijoje“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.