Pacientų reabilitacijai ieškojo neįprastų receptų

Pakaunėje įsikūrusios Kauno klinikų filialo Kulautuvos reabilitacijos ligoninės darbo organizavimas visai kitoks negu panašiose šalies gydymo įstaigose.

 Profesorius R.Kubilius ir gydytoja E.Tamulevičiūtė-Prascienė papasakojo, kaip naujovė – įdiegta „Lean“ vadybos sistema – pakeitė ligoninės veiklą.<br> M.Patašiaus nuotr.
 Profesorius R.Kubilius ir gydytoja E.Tamulevičiūtė-Prascienė papasakojo, kaip naujovė – įdiegta „Lean“ vadybos sistema – pakeitė ligoninės veiklą.<br> M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 4, 2018, 9:00 AM

Ilgą privalumų sąrašą gali nurodyti tiek jos darbuotojai, tiek pacientai. Kas čia daroma kitaip?

 

„Prieš dvejus metus perkėlus ligoninę į visiškai naujas, šiuolaikine įranga aprūpintas patalpas Kulautuvoje pajutome poreikį keisti darbo tvarką, kuri būtų patogi tiek gydymo įstaigos personalui, tiek pacientams“, – kalbėjo ligoninės vadovas profesorius Raimondas Kubilius.

Kartu su kolegomis jis apsilankė Vilniuje įsikūrusioje farmacijos įmonėje „Thermo Fisher Scientific“, kurioje jau anksčiau buvo įdiegta „Lean“ vadybos sistema.

Pagrindinis jos tikslas – naudojant mažesnius išteklius sukurti didesnę vertę klientui ir didinti savo konkurencinį pranašumą. „Lean“ esmę geriausiai nusako du pagrindiniai principai: nuolatinis tobulėjimas ir nereikalingų veiklų (nuostolių) šalinimas.

„Įvertinę kolegų patirtį nusprendėme įdiegti šią sistemą ir dabar jau neįsivaizduojame, kaip galėtume be jos dirbti“, – tvirtino prof. R.Kubilius.

Jo vadovaujama įstaiga, kuri yra Kauno klinikų padalinys, teikia pagalbą žmonėms, turintiems kraujotakos ir nervų sistemos sutrikimų.

Ligoninės darbuotojai nuo pat veiklos pradžios suprato, kad gydymo įstaigos patrauklumą lems keli paprasti veiksniai: maloniai nuteikiantis paciento sutikimas, reabilitacijos proceso efektyvumas, pacientams skirtų vietų užimtumas.

„Prieš metus pirmieji mūsų pačių iškelti uždaviniai dabar jau kelia tik juoką“, – prisipažino prof. R.Kubilius.

Štai ligoninės darbuotojai tuomet manė, kad pacientas visus reabilitacijos paskyrimus turėtų gauti per parą nuo atvykimo. Dabar tai atliekama per valandą.

Atvykusio paciento formalumų tvarkymas registratūroje trunka ne ilgiau kaip 10 minučių. Nors naujų pacientų srautas labai skirtingas skirtingomis savaitės dienomis, darbuotojai iš anksto žino, kaip reikia pasiruošti didesniam jų srautui.

„Darbuotojai nebeateina skųstis, jie ateina ir pateikia pasiūlymus, kaip spręsti iškilusią problemą. „Lean“ sistemos sėkmei itin svarbus kuo platesnės bendruomenės įtraukimas priimant sprendimus, nes tai užtikrina nuolatinį augimą“, – aiškino prof. R.Kubilius.

Kasdien pavestą darbą dirbantis žmogus geriausiai žino, kaip jį tinkamai atlikti arba dar patobulinti procesą. Kiekvienoje situacijoje sprendimus priima skirtingi žmonės – kartais tai gali būti padalinio vadovas, kai kuriais atvejais – tik direktorius.

Keliami uždaviniai nuolat keičiasi – tai lemia tiek pasikeitusios aplinkybės, tiek siekis pagerinti paslaugų kokybę.

Štai visai neseniai pradėjo žydėti Kulautuvos reabilitacijos ligoninę supančios pušys. Žiedadulkės nugulė suoliukus, ant kurių mėgsta prisėsti pacientai. Ligoninės aplinką prižiūrinčių specialistų darbų sąraše iškart atsirado pareiga nuvalyti suoliukus.

„Bandome pasijusti pacientais ir rimtais argumentais pagrįsti jų sprendimą rinktis Kulautuvos reabilitacijos ligoninę“, – kalbėjo prof. R.Kubilius.

Jo manymu, tai pavyko padaryti. Po reabilitacijos visada vyksta paciento apklausa, kurios metu įvertinamas visas gautas paslaugų kompleksas.

Šiuo metu įvertinimas vidutiniškai siekia 9,2 balo iš 10, ir ligoninės bendruomenė norėtų jį padidinti iki 9,5 balo.

„Didieji ligoninės bendruomenės tikslai – pasiekti geriausius reabilitacinio gydymo rodiklius šalyje, kai visi darbuotojai būtų patenkinti darbu, o pacientai – gydymu“, – pabrėžė Kulautuvos reabilitacijos ligoninės Reabilitacijos skyriaus vadovė Eglė Tamulevičiūtė-Prascienė.

Medikė buvo viena „Lean“ sistemos diegimo iniciatorių, nes jau anksčiau domėjosi jos pritaikymu JAV, Danijos ir kitų inovacijomis garsėjančių užsienio šalių gydymo įstaigose.

Pasak gydytojos E.Tamulevičiūtės-Prascienės, siekiant didžiųjų tikslų labai svarbios ir menkos detalės, kurios anksčiau dėl nepaaiškinamų priežasčių prasprūsdavo pro akis.

Štai pacientai, tarp kurių gausu vyresnio amžiaus žmonių, ilgai užtrukdavo ligoninėje ieškodami reikiamo kabineto. Dabar jiems tai padaryti gerokai lengviau – pritvirtinti dideli numeriai, jie matyti iš toli.

Ant kabinetų durų pateikiama pagrindinė informacija apie būsimą procedūrą – laukdamas savo eilės pacientas gali per porą minučių ją perskaityti ir tinkamai pasiruošti.

E.Tamulevičiūtė-Prascienė pasakojo, kad ne visi pacientai dėl įvairių sutrikimų patys gali nueiti iki procedūrų kabinetų, todėl buvo sukurta komunikacijos ir transportavimo lenta.

Gydytojui įvertinus paciento savarankiškumo lygį specialistai ir kurjeriai operatyviai informuojami, koks pacientas ir kokiu laiku turi būti transportuojamas į procedūras ar treniruotes.

Kitas vykstantis pokytis, užtikrinantis kokybiškas paslaugas Kulautuvos reabilitacijos ligoninėje gydomiems pacientams, yra standartizuoti reabilitacijos komandos veiklos aptarimai.

Prieš susirinkimą visa informacija pažymima standartizuotoje lentoje – taip visi susirinkimo dalyviai akimirksniu gali įvertinti, kurio paciento reabilitacijos eigai skirti daugiau laiko: raudona spalva komandos nariai žymi žemą paciento motyvaciją, pablogėjusią būklę ar nepasiektus užsibrėžtus tikslus.

„Visos šios priemonės taupo personalo laiką, o pacientai patiria gerokai mažiau streso žinodami, kad laiku atsidurs reikiamoje vietoje“, – aiškino E.Tamulevičiūtė-Prascienė.

Ligoninės darbuotojams buvo rengiami mokymai – per juos išryškėjo problemos, kurias reikia spręsti.

„Darbuotojų supratimas apie „Lean“ sistemos ypatumus per metus gerokai pasikeitė. Darbuotojai aktyviau reiškia nuomonę, kelia problemas ir patys siūlo jų sprendimo būdus“, – tikino gydytoja E.Tamulevičiūtė-Prascienė.

Šiuos darbo organizavimo ypatumus įvaldžiusios ligoninės darbas paremtas ne sunkiu ir viršvalandžių sąskaita atliekamu, o tiksliu ir standartizuotu darbu, kuris kuria aiškią vertę tiek darbuotojams, tiek pacientams, tiek pačiai ligoninei, kurioje lovų užimtumas siekia 100 procentų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.