Kaunietis lūžusia koja medikų pagalbos sulaukė tik po 7 valandų atkaklaus prašymo padėti

Į LSMU Kauno klinikų Skubiosios pagalbos skyrių besikreipęs traumą patyręs kaunietis turėjo laukti net septynias valandas, kol jam buvo sugipsuota lūžusi koja. Pagalbos jis sulaukė tik antrą valandą nakties, pats pasigavęs gydytoją rezidentą ir paprašęs uždėti gipsą.

 Skubios pagalbos skyriuje žmonės gydytojų dėmesio laukė po kelias valandas.<br> M.Patašiaus ir skaitytojo nuotr.
 Skubios pagalbos skyriuje žmonės gydytojų dėmesio laukė po kelias valandas.<br> M.Patašiaus ir skaitytojo nuotr.
Naktis Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje.<br>Skaitytojo nuotr.
Naktis Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje.<br>Skaitytojo nuotr.
Naktis Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje.<br>Skaitytojo nuotr.
Naktis Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje.<br>Skaitytojo nuotr.
Naktis Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje.<br>Skaitytojo nuotr.
Naktis Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje.<br>Skaitytojo nuotr.
Naktis Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje.<br>Skaitytojo nuotr.
Naktis Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje.<br>Skaitytojo nuotr.
Kauno klinikos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kauno klinikos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Sep 12, 2019, 8:50 PM

Pasak vyro, tuo pat metu Skubios pagalbos skyriuje gydytojų dėmesio po kelias valandas laukė ir daugiau žmonių. Esą pagalbos 3,5 val. pralaukė net insultą patyręs ir dėl to kaire akimi apakęs žmogus.

Atsakymo niekas nedavė

Kauniečio (vardas ir pavardė redakcijai žinomi, – red. past.) bėdos prasidėjo antradienį, rugsėjo 10 dieną. Patyręs traumą jis kreipėsi į Kauno klinikas. Ten nieko nerado ir išsiuntė vyrą namo. Vėliau dėl skausmo jis kreipėsi į traumatologą, kuris, įtaręs lūžį, išrašė siuntimą į ligoninę atlikti kompiuterinę tomografiją.

Visas Kauno ligonines apvažiavęs ir niekur pagalbos nesulaukęs vyras vėl grįžo į klinikas. Buvo jau 17 valanda. Nepaisant turėto siuntimo atlikti kompiuterinę tomografiją, jo priimti Kauno klinikose nenorėjo. Tik atkakliai reikalaujant, per pusantros valandos buvo atlikta kompiuterinė tomografija.

Vėliau žmogus buvo paliktas nežinioje. Niekas nesiteikė paaiškinti, kas jam yra. Nesulaukdamas atsakymo pats, kaip pasakojo, pasigavo pro šalį ėjusį rezidentą.

„Aš jam sakau: „Ar yra kažkokie atsakymai dėl kojos?“ „Taip, – atsakė rezidentas. – Jums lūžis. Laukite, nes reikės gipsuoti“. Buvo apie pusę septynių vakaro. Taigi atsisėdau ir ėmiau laukti“, – prisiminė pašnekovas.

Laukė ir patyręs insultą

Pasak vyro, laikas slinko, bet niekas jam pagalbos suteikti nesiteikė. Kartu su vyru laukė ir jo žmona bei du mažamečiai vaikai. Vyresnėlis per tą laiką, kol tėtis laukė gydytojo apžiūros, automobilyje ruošė pamokas.

„Man pastoviai buvo meluojama, kad tuoj ateis gydytojas. Pralaukęs iki 11 valandos pasakiau žmona: „Važiuok namo, vežkis vaikus ir lauk manęs ten. Paskambinsiu, kai reikės pasiimti“.

Skubios pagalbos skyriuje gydytojų dėmesio nesulaukė ir daugiau žmonių.

„Vienas žmogus buvo atvažiavęs po insulto, jau apakęs kaire akimi. Įsivaizduojate, ką reiškia insultas? Juk čia svarbi kiekviena minutė, net sekundė. O jį apžiūrėti gydytoja teikėsi tik po 3,5 valandos!

Pagalbos laukė ir moteris, savo vaiką palikusi prižiūrėti kitiems žmonėms. Kita moteris sėdėjo vežimėlyje aimanuodama, kaip supratau, ištinusia koja, kurios negalėjo pajudinti. Kai aš išsiprašiau, kad man sugipsuotų koją ir antrą valandą nakties išeidinėjau iš klinikų, ji ten tebeliko sėdėti ir laukti.

Aš pagalbos sulaukiau tik dėl to, kad pats jos pradėjau ieškoti. Tiesa, dėl to buvau vos ne apšauktas: „Ko jūs norite? Aš jums pasakiau, kad gydytojas turi daug operacijų!“ Atsakiau: „Suprantu, kad gydytojas turi daugu operacijų. Prašau tik vieno: paskambinkite tam traumatologui ir paklauskite, kada jis pasirodys. Gal tik šeštą ryto? Tada mes važiuotume namo ir atvyktume ryte, nes žmonės turi mažamečių vaikų ir ne miegoti į Kauno klinikas susirinko“.

Klinikose buvo visiškas chaosas. Kai kurie žmonės, neapsikentę ilgo laukimo, išeidavo namo. Likdavo laukti tik tokie, kaip aš, kuriems reikėjo gipsuoti lūžusius kaulus. Likę su pašaipa žiūrėjom, kai po trijų-keturių valandų išeidavo iš gydytojo kabineto su lapais, šaukdavo pavardę laukusio žmogaus, o jo jau nebebūdavo. Aš per tą laiką jau visų pacientų pavardes spėjau įsidėmėti.

Paprašiau registratūroje: „Gal galite pasakyti savo vadovams, kad pavadinimą iš „Skubios pagalbos“ pakeistų į „Lėtos pagalbos“?“ – prisiminė kaunietis.

Pagalbos vyras sulaukė tik tada, kai įkalbino lūžusią koją sugipsuoti rezidentą. Jo paties nuostabai, prie jo akių gydytojas rezidentas iš stalčiaus išsitraukė du skirtingus antspaudus, uždėjo juos ant ligos išrašo ir pasirašė dviem skirtingais parašais.

„Afrika kažkokia! Daugiau neturiu kaip apibūdinti“, – stebėjosi kaunietis.

Pirmenybė – sunkiausiems pacientams

Susiklosčiusią situaciją paprašėme pakomentuoti Kauno klinikų atstovų.

LSMU Kauno klinikų Komunikacijos tarnybos vyriausioji specialistė Eglė Audickaitė paaiškino, kad Skubios pagalbos skyriuje žmonės prižiūrimi ne pagal atvykimo laiką, bet pagal paciento būklės sunkumą.

Kauno klinikos yra didžiausia tretinio lygio sveikatos priežiūros įstaiga Lietuvoje, kurioje gydomi sudėtingiausiomis ligomis sergantys pacientai. Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje pirmiausia yra apžiūrimi ir gydomi tie pacientai, kuriems pagalbos antrinio lygio gydymo įstaigoje dirbantys specialistai suteikti negali. Per parą šiame skyriuje apsilanko vidutiniškai apie 200 pacientų iš visos Lietuvos. Iš jų nemaža dalis yra sudėtingos būklės, kuomet jų gyvybei gresia pavojus, todėl šiems pacientams pagalba yra suteikiama pirmiausiai.

Taip pat primename, kad Skubios pagalbos skyriuje pagalba yra teikiama ne pagal atvykimo laiką, o pagal būklės sunkumą. Tie pacientai, kuriems skubioji medicinos pagalba nėra būtina, yra diferencijuojami pagal būklės sunkumą SAM nustatyta tvarka ir kriterijais – jiems konsultacijos gali tekti palaukti ir ilgiau.

Remiantis užsienio šalių duomenimis, Skubios pagalbos skyriuje daugiau nei 4 valandas užtrunka apie 70 proc. atvykusių pacientų. O Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje yra priešingai – daugiau kaip 70 proc. pacientų ištyrimo ir gydymo laukia mažiau nei 4 val. Kalbant apie laukimo ligoninės priimamajame trukmę, reikėtų atskirti du dažnai painiojamus, tačiau labai svarbius dalykus: tai laukimas pirminės gydytojo apžiūros ir laukimas, kol bus atliktas pilnas ištyrimas, nustatyta diagnozė ir priimtas tolimesnis sprendimas dėl gydymo. Visa tai priklauso nuo paciento būklės sunkumo, atliekamų tyrimų sudėtingumo ir įvairovės, sklandaus paciento ir gydytojo bendradarbiavimo. Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje pirminis paciento būklės vertinimas dažniausiai trunka iki 10 minučių nuo paciento registracijos pradžios, o vidutinis laukimo laikas iki gydytojo apžiūros nesiekia 45 minučių. Kai kurių į Skubios pagalbos skyrių atvykstančių pacientų sveikatos problemos gali būti greičiau išsprendžiamos pirminėje sveikatos priežiūros grandyje, t. y. su šeimos gydytojų pagalba. Būtent šie specialistai turi visą reikiamą informaciją apie pacientų vartojamus vaistus, persirgtas ligas, išrašytus receptus ir kitus svarbius aspektus“, – sakė E.Audickaitė.

Pasak specialistės, pacientai visada gali rinktis bet kurią gydymo įstaigą Lietuvoje, o vien Kaune yra keletas priėmimų skyrių, kuriuose yra teikiama kvalifikuota specialistų pagalba.

„Tačiau tai, jog pacientai kaip gydymo įstaigą renkasi Kauno klinikas, mums yra malonus ir teigiamas įvertinimas. Gegužės-birželio mėnesiais atlikta apklausa parodė, jog net 93 proc. Kauno klinikų pacientų, ligoninėje besilankiusių per pastaruosius 3 metus, yra patenkinti teikiamų paslaugų kokybe, o stipriausiomis Kauno klinikų savybėmis respondentai laiko platų teikiamų paslaugų spektrą, pažangią įrangą, aukštą personalo kvalifikaciją ir gerą reputaciją. Kadangi ši tema yra jautri ir svarbi, siūlytume peržiūrėti praktiką kitose Europos šalyse, kuriose veikia Skubios pagalbos skyriai ir kaip juose yra organizuojamas darbas, užtikrinant kokybiškų paslaugų teikimą“, – komentavo Kauno klinikų atstovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.