Kaip palengvinti mėnesinių skausmus?

Tam tikras gyvenimo būdas mėnesinių skausmus gali palengvinti ir, priešingai, ryškiai pasunkinti. Tad nereikėtų numoti ranka į tai, ką valgome, kiek judame, kokiais dalykais piktnaudžiaujame. Labai svarbu, kaip mes, moterys, rūpinamės savo fizine bei emocine sveikata. Kaip palengvinti mėnesinių skausmus natūraliomis priemonėmis ir ką daryti, jei jos nepadeda?

Jei moterį kamuoja stiprūs mėnesinių skausmai, apie tai būtinai turėtų sužinoti jos šeimos gydytojas ir gydytojas ginekologas.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Jei moterį kamuoja stiprūs mėnesinių skausmai, apie tai būtinai turėtų sužinoti jos šeimos gydytojas ir gydytojas ginekologas.<br>123rf.com asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 20, 2021, 8:00 AM

Kaip gali pasitarnauti mitybos koregavimas?

Mityba mėnesinių skausmų temoje iš tiesų vaidina labai svarbų vaidmenį. Tam tikri tyrimai rodo, kad sotieji riebalai ir greitasis maistas gali pasunkinti juntamus simptomus. Visiškai įrodyta, kad mėnesinių skausmus intensyvina alkoholis, rūkymas, kiti žalingi įpročiai (nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad šie žalingi įpročiai kaip tik atpalaiduoja ir „nuima“ skausmus). Rekomenduojama valgyti daugiau liesos mėsos, žuvies, tamsiai žalių lapinių daržovių, valgomųjų sėklų. Naudingi ir vaisiai, ypač tie, kurie papildomai nepučia pilvo. Vertėtų vengti gazuotų vaisvandenių ir energetinių gėrimų, nes jie gali pasunkinti simptomus. Tinkamiausias – natūralus mineralinis vanduo. Kavos nebūtina atsisakyti, bet geriau apriboti jos vartojimą bent jau iki dviejų puodelių per dieną.

Kuo svarbus sportas?

Apskaičiuota, kad reguliari fizinė veikla veiksmingai sumažina mėnesinių skausmus. Per savaitę reikėtų sportuoti bent 3 kartus, o viena treniruotė turėtų trukti bent 45 minutes. Jėgos pratimai gali sukelti tik papildomą diskomfortą, tad geriau rinktis lengvesnę ir širdžiai mielą veiklą. Puikiai tiks aktyvesnis pasivaikščiojimas, joga, pilatesas ir panašiai. Sporto metu audiniai geriau aprūpinami deguonimi, gerėja nuotaika, lengvėja virškinimo sutrikimai, mažėja nervinė įtampa ir didėja bendras organizmo tonusas. Reguliaraus fizinio aktyvumo nauda bent keleriopa. Šaunu ir tai, kad fizinės veiklos metu veiksmingai nukreipiamas dėmesys nuo kamuojančių negalavimų. Mat mėnesinių skausmai susiję ir su stresu bei išgyvenamomis emocijomis.

Kokie maisto papildai gali padėti palengvinti mėnesinių skausmus?

Kai kurie moksliniai tyrimai rodo, kad B grupės vitaminai, magnis, kalcis, vitaminai D ir E gali padėti palengvinti mėnesinių skausmus. Daug vilčių teikia ir flavonoidai, dar vadinami polifenoliais arba bioflavonoidais. Tai augalinės kilmės medžiagos, padedančios augalams išgyventi ir apsisaugoti nuo žalingų aplinkos veiksnių. Teigiama, kad flavonoidai gali būti labai naudingi mažinant skausmą ir uždegimą, švelninant deguonies trūkumo sukeliamą žalą, gerinant kraujotaką ir stiprinant kraujagysles. Visų minėtųjų junginių galima gauti pilnavertiškai maitinantis. Tai geriausias būdas gauti pakankamą kiekį vitaminų, mineralų ir kitų biologiškai aktyvių medžiagų. Besaikis maisto papildų vartojimas nepaisant sveikos mitybos principų gali pridaryti tik dar daugiau žalos ar net pasunkinti per mėnesines jaučiamus skausmus ir diskomfortą. Pavyzdžiui, didelėmis dozėmis vartojami B grupės vitaminai gali sukelti pykinimą ir tik dar labiau pakenkti normaliai savijautai.

Kokie kiti metodai kartais rekomenduojami mėnesinių skausmo mažinimui?

Kai kurioms moterims gali padėti šilto vandens pūslė ant pilvo arba vadinamoji šilumos terapija. Taip pat gali būti naudinga ir aromaterapija. Pavyzdžiui, raumenų spazmus atpalaiduoja ir raminantį poveikį suteikia mairūnų, mėtų, pipirmėčių, melisų, pušų eteriniai aliejai. Kai kurie siūlo akupunktūrą, kvėpavimo pratimus, lengvus masažus. Žinoma, tokie metodai tinkami, jei mėnesinių skausmai nėra itin intensyvūs. Tačiau ką daryti tuomet, kai jie sunkiai pakeliami?

Koks medikamentinis gydymas taikomas stipresniems mėnesinių skausmams malšinti?

Jei moterį kamuoja stiprūs mėnesinių skausmai, apie tai būtinai turėtų sužinoti jos šeimos gydytojas ir gydytojas ginekologas. Pirmo pasirinkimo vaistai, skirti trumpalaikiam mėnesinių skausmo malšinimui yra nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo (NVNU). Jie žinomi daugeliui – tai ibuprofenas, deksketoprofenas (Dolmen), naproksenas ir kt. Tokius vaistus reikėtų vartoti tik valgio metu ar po valgio ir užgerti juos didesniu vandens kiekiu. Paracetamolis paprastai nėra toks veiksmingas, nes skausmingų menstruacijų metu išsiskiria didelis kiekis uždegimo mediatorių. Paracetamolis priešuždegiminių savybių praktiškai neturi, todėl jis gali būti ne toks veiksmingas kaip NVNU. Geriausia NVNU pavartoti dar prieš stipriausių skausmų pasireiškimą. Tuomet, tikėtina, skausmas nebus toks intensyvus. Dėl bet kokio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti sveikatai.

Tekstas parengtas bendradarbiaujant su „Berlin Chemie Menarini Baltic“.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.