Skambino visą mėnesį
Panevėžietė (pavardė redakcijai žinoma) visą mėnesį nurodytais stacionarių telefonų numeriais skambino į Panevėžio konsultacijų polikliniką, bet niekaip neprisiskambino.
Moteris skundėsi, kad labai pavargo skambindama tai vienu, tai kitu laidinio telefono numeriu ir kantriai laukdama atsiliepiant.
Tačiau visą mėnesį kartojosi tas pats: iš pradžių – šaukimo signalas, paskui per autoatsakiklį leidžiama muzika, kol galiausiai operatorė pasakydavo, kad visos registratorės užimtos, ir siūlydavo palaukti arba bandyti vėliau skambinti iš naujo.
Siuntimas grėsė nueiti šuniui ant uodegos
Moteriai kaskart surinkus registratūros telefonų numerius, viskas kartodavosi iš naujo. Visą laiką girdėjosi tik šaukimo signalas ir ta pati giesmelė, kad reikia palaukti, kol bus sujungta su registratore.
Kasdien jai darėsi neramiau. Mirtinai reikėjo registruotis pas gydytoją, nes labai jau spaudė sveikatos bėdos.
Ta sveikata tikrai buvo nekokia, ypač pagrindinis organas – širdis – gerokai klebetavo. Juk kartą net klinikinę mirtį buvo patyrusi.
Šeimos gydytojo išrašytas siuntimas specialistams juk irgi turi savą terminą, tad ligonė baiminosi, kad siuntimas nueis šuniui ant uodegos.
Kartą, kai apie nesugebėjimą prisiskambinti į registratūrą ji pasiskundė giminaitei, ši tik rankomis pliaukštelėjo: kaipgi ji nežinanti, kad tie telefonai jau seniai neveikia, dabar, jei nori užsiregistruoti, būtina skambinti tik mobiliųjų telefonų numeriais!
Iš kur ji tai sužinojusi? Taigi kantrybės neturėjusi stacionariais numeriais skambinti – jie irgi tą pačią giesmelę giedoję, tai ir perėjusi prie mobiliųjų. Dar iš pažįstamų kažkas pasakęs, kad jau seniai tie stacionarūs atjungti.
Išties, moteriai surinkus mobiliojo numerį, atsiliepęs balsas kitame ryšio gale pradėjo registracijos procedūrą. Nors prisiskambinti jai pavyko ne iš pirmo karto, bet užtat sėkmingai. Po visų vargų!
Eksperimentas patvirtino pasaką be galo
Korespondentams pradėjus domėtis šiuo klausimu, ne vienas gyventojas patikino, kad ir jiems taip buvo atsitikę. Stacionariais numeriais paskambinę jie galėdavo kone visą dieną sėdėti ir klausyti įrašo ir muzikytės, bet gyvo žmogaus balso taip ir neišgirsdavo. Aišku, visai dienai kantrybės niekam nepakakdavo.
Viena panevėžietė guodėsi, kad paskambinusi į poliklinikos registratūrą autoatsakiklio leidžiamos muzikos garsų klausėsi daugiau kaip pusvalandį, bet taip niekas ir neatsiliepė.
Tuomet patys redakcijos korespondentai atliko eksperimentą ir įsitikino, kad niekas nemeluoja – surinkus stacionaraus registratūros telefono numerį, viskas nutikdavo taip, kaip ta moteris ir kiti gyventojai buvo sakę: atsiliepusi operatorė nurodydavo, kad pokalbis įrašomas, paskui imdavo groti autoatsakiklio leidžiama muzika ir galiausiai išgirsdavome, kad visos registratorės užimtos. Tada viskas, užkliuvęs už varčios, prasidėdavo iš pradžios.
Surinkus kitą laidinio telefono numerį, iškart pasigirdo operatorės balsas, kad visos operatorės užimtos.
Prisiskambinti nepavyko ir po darbo valandų, kai skambinančiųjų srautas turėjo būti apmažėjęs.
Ligoninės vadovas net klausimo neišklausė
Panevėžio ligoninės vadovas Arvydas Skorupskas, kuriam pavaldi ir Konsultacijų poliklinika, vos tik išgirdęs, kad paskambino korespondentas, net klausimo neišklausęs iškart rėžė, kad kreiptumės į ligoninės ryšių su visuomene tarnybą, ir išjungė telefoną.
Susisiekus su Panevėžio ligoninės atstovu Vytautu Riaubiškiu, jis pareiškė, kad atostogauja, ir nurodė kreiptis į sekretoriatą.
Ten korespondentui buvo paliepta kreiptis į Dokumentų valdymo ir komunikacijos skyriaus vedėją Kristiną Nakutytę. Pastaroji, mieste žinoma kaip darbietė politikė, buvusi miesto savivaldybės administracijos direktorė, vėliau – Vyriausybės atstovė apskričiai, kaip tikra biurokratė visus klausimus nurodė pateikti raštu.
Kitą dieną sulaukėme Panevėžio ligoninės administratorės Deimantės Gapšienės atsiųsto atsakymo raštu.
Visa kaltė – renovacijai
Ligoninės administracijos atsakymas buvo nekonkretus.
Buvo tvirtinama, kad poliklinikoje veikia visi skelbiami registratūros telefonai, tačiau linijos neatlaikančios didelio skambučių srauto.
Esą bėdų atsiradę dėl Konsultacijų poliklinikos renovacijos, o po jos situacija pasikeis.
Taip pat nurodoma, kad šiemet už savas lėšas buvo pakeista telefoninė stotis, tačiau vis dar jaučiamas didelis telefono linijų trūkumas ir tai sukelia negalinčiųjų prisiskambinti pasipiktinimą.
O esą Konsultacijų poliklinikoje kiekvieną dieną apsilanko iki 1,5 tūkst. pacientų.
Poliklinikos registratūroje dviem pamainomis dirba 12 darbuotojų, krūviai esantys labai dideli.
Apie laidinius – nieko
Konsultacijų poliklinikos vedėja Laima Sakalauskienė irgi liepė visais klausimais kreiptis į viešųjų ryšių atstovus.
Tačiau išgirdusi apie moters bėdas ji pabrėžė, kad į registratūrą galima paskambinti ne tik laidinių, bet ir mobiliųjų telefonų numeriais.
„Laidiniai telefonai sunkiai atlaiko tokį skambučių srautą, todėl dar prieš 2 metus, kai tik prasidėjo pandemija ir iškilo problemos prisiskambinti į registratūrą, buvo prijungti trys mobilieji telefonai“, – tikino ji.
Vedėja patarė, kad, nepavykus prisiskambinti laidiniu telefonu, reikėtų rinkti mobiliojo telefono numerį. Juk vis tiek kažkuriuo pavyks prisiskambinti, tik nereikia nuleisti rankų.
Vis dėlto paklausta, ar tikrai veikia laidiniai telefonai ir kodėl tuomet neatsisakoma laidinių telefonų, jei jie nesusidorojo su padidėjusiais skambučių srautais, poliklinikos vadovė pareiškė, kad atostogauja ir nieko nebeaiškins.
„Mobiliųjų telefonų numeriai jau dvejus metus yra internete ir skelbiami spaudoje, be to, daliname lapelius“, – tik apie mobiliuosius kalbėjo vadovė.