Raudonasis Kryžius: pabėgėliai Lietuvoje susidūrė su problemomis dėl prieigos prie psichologinės ir medicininės pagalbos

Lietuvos Raudonojo Kryžiaus (LRK) teigimu, praėjusiais metais pabėgėlių priėmimo centruose kilo problemų dėl prieigos prie psichologinės pagalbos ir psichologo paslaugų. Kaip rašoma jų paskelbtoje stebėsenos ataskaitoje, migrantai susidūrė ir su prieigos prie medicinos paslaugų trūkumu.

Migrantai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Migrantai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Migrantai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Migrantai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Migrantai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Migrantai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Migrantai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Migrantai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Lietuvos Baltarusijos pasienis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos Baltarusijos pasienis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos Baltarusijos pasienis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos Baltarusijos pasienis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos Baltarusijos pasienis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos Baltarusijos pasienis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos Baltarusijos pasienis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos Baltarusijos pasienis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos Baltarusijos pasienis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos Baltarusijos pasienis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Jan 15, 2023, 3:50 PM

„Metų eigoje viena didžiausių problemų buvo prasta migrantų psichologinė sveikata, kuriai įtakos galėjo turėti neproporcingi laisvės suvaržymai, privatumo trūkumas, nežinomybė dėl prieglobsčio procedūrų baigties arba gaunami sprendimai dėl prieglobsčio nesuteikimo. Žmonės jautė įtampą, nerimą, stresą dėl savo ateities“, – rašoma ataskaitoje.

Metų pradžioje buvo fiksuota, kad pabėgėlių stovyklose trūksta psichologinę pagalbą teikiančių specialistų.

Nors 2022-ųjų eigoje buvo pastebėtas psichologo paslaugų prieinamumo pagerėjimas, ataskaitoje pabrėžiama, kad šiai problemai reikalingas tolimesnis dėmesys.

Praėjusių metų pradžioje pabėgėlių centruose susidurta ir su prieigos prie medicinos paslaugų trūkumu.

„Medininkų užsieniečių registracijos centro gyventojai turėjo nusiskundimų dėl patekimo pas gydytojus terminų bei skiriamų vaistų, kurie, jų teigimu, buvo skirti tik skausmo malšinimui, o ne gydymui“, – teigiama ataskaitoje.

Kiek vėliau prieiga buvo pagerėjusi dėl atnaujintos medicinos paslaugų teikimo tvarkos, medikų darbo reorganizavimo, naujai parūpintos medicininės įrangos, leidžiančios atlikti svarbius tyrimus, taip pat gyventojų duomenys buvo pradėti vesti į e. sveikatos sistemą.

LRK ataskaitoje pažymima, kad užsieniečiai dažniausiai pabrėždavo informacijos, kaip užsiregistruoti pas gydytoją, ir odontologo paslaugų prieinamumo trūkumą, taip pat ilgas eiles pas gydytojus.

„Taip pat metų eigoje buvo fiksuota, kad vis didesne problema tampa užsieniečių galimybės gauti antrinio ir tretinio lygio paslaugas. Pasitaikė atvejų, kai žmonėms buvo atlikti tyrimai ligai nustatyti, tačiau tolimesnis gydymas nebuvo tęsiamas“, – rašoma stebėsenos ataskaitoje.

„Vizito Ruklos pabėgėlių priėmimo centre metu 5 žmonės nurodė, kad jau ilgą laiką (iki 2 mėn.) negali gauti odontologo paslaugų, nors jaučia dantų skausmą, nežino, ar buvo užregistruoti pas gydytoją ir kada pas jį pateks. Gyventojai nurodė, kad neretais atvejais duodami tik skausmą malšinantys vaistai. Vienas žmogus skundėsi, kad nuo danties skausmo jam buvo duodamos „Ketanov“ tabletės, o dėl nuolatinio jų vartojimo atsirado problemų su skrandžiu“, – ataskaitoje pateikiamas vienas iš apsilankymų pabėgėlių centre.

2022 m. Lietuvos Raudonojo Kryžiaus stebėtojai iš viso atliko 62 pabėgėlių priėmimo ir užimtumo vizitus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.