Vaizdas prie Klaipėdos universiteto ligoninės durų sukėlė šoką: tokia lauke šąlančių eilė priminė gūdų sovietmetį

Uostamiestyje antradienis buvo neeilinis. Klaipėdos universiteto ligoninė nurodė, kad jos filiale „jūrininkų ligoninė“ dar nesibaigus darbo dienai kardiologo konsultacijai užsiregistravo 850 žmonių. Daugybė pacientų laukė „gyvoje“ eilėje, kuri už ligoninės durų nutįso dar prieš aušrą. Gydymo įstaiga apgailestauja dėl kilusių nepatogumų, o sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys sako: tai ilgai apleistų sistemos bėdų atspindys.

Eilė prie Klaipėdos jūrininkų ligoninės<br>Soc. tinklo nuotr. koliažas
Eilė prie Klaipėdos jūrininkų ligoninės<br>Soc. tinklo nuotr. koliažas
Arūnas Dulkys<br>D. Labučio, ELTA nuotr.
Arūnas Dulkys<br>D. Labučio, ELTA nuotr.
Eilė prie Klaipėdos jūrininkų ligoninės<br>Soc. tinklo nuotr. 
Eilė prie Klaipėdos jūrininkų ligoninės<br>Soc. tinklo nuotr. 
Klaipėdos jūrininkų ligoninė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Klaipėdos jūrininkų ligoninė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Klaipėdos jūrininkų ligoninė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Klaipėdos jūrininkų ligoninė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2023-02-01 10:02, atnaujinta 2023-02-01 17:04

Antradienio rytą prie Klaipėdos jūrininkų ligoninės nusidriekė ilga pacientų eilė. Nepaisant žiemiško oro, registracijos pas gydytoją laukė šimtai gyventojų. Klaipėdietė feisbuke tikino, kad „talonėlio“ pas kardiologą tikisi 700 žmonių ir pridėjo nuotraukas: ligoninės prieigose – būrys pacientų.

Komentaruose gyventojai piktinosi, kad sunku patekti ne tik pas kardiologą, „kosminės“ eilės ir pas kitus specialistus. Tačiau vaizdas prie pajūrio ligoninės atrodo ne kasdieniškai. Kas nutiko?

Pas kardiologą per mėnesį pateks ne visi

Antradienio vakarą viešą komentarą pateikė pati gydymo įstaiga.

„Apgailestaujame, tačiau pas kai kurios specialybės gydytojus eilės yra didesnės nei įprasta“, – įrašą socialiniame tinkle pradėjo Klaipėdos universiteto ligoninės atstovai.

Pasak jų, kad žmonėms būtų paprasčiau pakliūti pas gydytoją, jie registruojami į laukimo eilę. Gyvų eilių ligoninė atsisakyti negali dėl keletos priežasčių. Pirma, didžioji dalis senjorų negeba naudotis elektronine registracijos sistema. Antra, e.sveikata sistemoje nėra sukurta galimybė žmogui pačiam registruotis į laukimo eilę.

Ligoninės atstovai pripažino, kad gyva eilė prie įstaigos durų nusidriekia nuo ankstyvo ryto. Pacientai ima buriuotis dar prieš 8 valandą, kai registratūra pradeda darbą. Tuomet eilės esą nelieka per 20 minučių.

850 – tiek pacientų gydymo įstaiga antradienį užregistravo kardiologo konsultacijai dar nesibaigus darbo dienai (iki 15 val. 30 min.).

Kaip sako Ambulatorinių konsultacijų skyriaus vedėja Nijolė Rimdžiuvienė, tokios apgulties jau seniai nebuvo. Iki darbo dienos pabaigos minėtas skaičius turėjo išaugti.

Pasak medikės, visi šie žmonės užregistruoti į laukimo eilę. Paskutinieji kitą mėnesį pas kardiologą tikrai nepateks, nes per mėnesį išdalinama apie 300 „talonėlių“.

Pasak N.Rimdžiuvienės, medikai pastebi, kad iki 50 proc. pas kardiologus pasikonsultuoti atvykstančių žmonių, tokios konsultacijos nereikia. Jei paciento sveikatai ir gyvybei kyla grėsmė, būtina kreiptis į Ligonių priėmimo–skubiosios pagalbos skyrių.

Ligoninė taip pat nurodo, kad ieškoma būdų registracijos procesui palengvinti.

„Pacientams yra sudaryta galimybė registruotis e.sveikata sistemoje, telefonu ar gyvai, atvykus į ambulatorinių konsultacijų skyriaus registratūrą. Žmonės turi galimybę pasirinkti norimą bet kurios specialybės gydytoją. Tačiau pas kai kuriuos specialistus (dažniausiai pas kardiologus, hematologus ir neurologus) talonai dingsta akimirksniu. Tokiais atvejais pacientai registruojami į laukimo eilę ir būna garantuoti, kad kitą mėnesį taloną tikrai gaus.

Laukimo eilė daugeliui palengvina patekimą pas gydytoją, tačiau turi keletą trūkumų. E.sveikata sistemoje veikianti Išankstinės pacientų registracijos (IPR) sistema, kurią administruoja Registrų centras, neleidžia pacientui registruotis į laukimo eilę pačiam. Todėl pacientai susiduria su nepatogumais. Arba yra priversti skambinti į registratūrą, arba stoti į gyvą eilę“, – paaiškina gydymo įstaiga.

Ministras: konsultacijos gyventojai laukia kelis mėnesius

Į kilusią audrą sureagavo ir sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys. Jis ironizavo, kad sprendžiant iš nuotraukų, „jūrininkų ligoninės“ filialo kardiologai yra patys geriausi Lietuvoje.

„Tik aišku, jų laukia ne 700, kaip parašyta, o apie 70 pacientų“, – feisbuko įraše pastebėjo ministras.

Tiesa, A.Dulkys pripažino, kad ilgos pacientų eilės – reali problema.

„Vis tiek įspūdinga. Bet man asmeniškai šios nuotraukos įspūdingos ne savo eilėmis, o tai, kad jose telpa visos sisteminės šalies sveikatos sistemos bėdos, kurios per ilgus metus buvo užleistos ir kurias privalu išspręsti. Kaip dažniausiai įprasta, Lietuvos gydymo įstaigų vadovai, iškilus viešumoje klausimams, tyli. Teks vėl man.

Pradėkime nuo pradžių. Klaipėdos jūrininkų ligoninėje „gyva“ eilė atsirado, nes žmonės stoja į išankstinę registraciją pas kardiologus. Kaip mane informavo, konsultacijos tenka laukti mėnesių mėnesiais. Kodėl tenka ir kodėl stojant į gyvą eilę?

– Valstybinė ligonių kasa nesuteikia pakankamai kvotų ligoninei kardiologo konsultacijai, todėl greitai užsipildo vietos;

– Elektroninėje išankstinės registracijos sistemoje nėra galimybės užsiregistruoti išankstinei eilei, todėl žmonės turi stoti į „gyvą“ eilutę, kad galėtų užsiregistruoti jai.

– Pacientai renkasi konkretų kardiologą, – matyt tikrai Klaipėdos specialistai vieni geriausių, – todėl pas vienus specialistus laukai šimtai pacientų, pas kitus laisvų laikų kitą savaitę pilna. Nepatingėjau, specialiai įlindau į e.sveikatą pažiūrėti, kokia situacija kituose miestuose, tarp jų ir aplinkiniuose, įrodymai kaip ant delno.

– Patys kardiologai teigia, kad trečdaliui pas juos patekusių pacientų užtektų pirminės grandies, tai yra šeimos gydytojų konsultacijos. Tik perduodu kardiologų žinutę.

Matau aibę sisteminių bėdų, dėl kurių žmonės priversti šalti ir dėl to jų atsiprašau. Imsiuosi lukštenti vieną po kito visas išvardintas situacijas, kad nebeliktų sovietmetį primenančio relikto ir nereikėtų klaipėdiečiams savo laiką gaišti eilėse.

Pokyčiai reikalauja laiko, bet jie galėjo prasidėti ir anksčiau, jei ligoninės vadovybė būtų informavusi apie situaciją. Problemas reikia spręsti, o ne nuo jų slapstytis. Ką gi, geriau vėliau nei niekada“, – rašė A.Dulkys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.