Milžiniškos eilės – net pas gydytojus onkologus: plungiškis į ligoninę skambinėjo 2 mėnesius

Pas gydytoją onkologą telefonu užsiregistruoti bandęs plungiškis nusivylė. Užsirašyti pas specialistą Klaipėdos universiteto ligoninėje jam pavyko 2 mėnesiais vėliau nei planuota. Gydymo įstaigos atstovai nurodo, kad telefoninė registracija – ne vienintelis būdas užsirašyti pas gydytoją.

Pas gydytoją onkologą telefonu užsiregistruoti bandęs plungiškis nusivylė.<br>lrytas.lt koliažas
Pas gydytoją onkologą telefonu užsiregistruoti bandęs plungiškis nusivylė.<br>lrytas.lt koliažas
Klaipėdos universiteto ligoninė<br>Kiril Čachovskij (ELTA) nuotr.
Klaipėdos universiteto ligoninė<br>Kiril Čachovskij (ELTA) nuotr.
Klaipėdos universiteto ligoninė<br>Kiril Čachovskij (ELTA) nuotr.
Klaipėdos universiteto ligoninė<br>Kiril Čachovskij (ELTA) nuotr.
Klaipėdos universiteto ligoninė<br>Kiril Čachovskij (ELTA) nuotr.
Klaipėdos universiteto ligoninė<br>Kiril Čachovskij (ELTA) nuotr.
Klaipėdos universiteto ligoninė<br>Kiril Čachovskij (ELTA) nuotr.
Klaipėdos universiteto ligoninė<br>Kiril Čachovskij (ELTA) nuotr.
Neringa Čiakienė<br>J.Eglinsko (ELTA) nuotr.
Neringa Čiakienė<br>J.Eglinsko (ELTA) nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Jul 20, 2023, 8:58 PM

Skambino iš dviejų telefonų

Plungiškis Remigijus (vardas pakeistas, red. past.) – vienas iš daugybės gyventojų, kuriam diagnozuota onkologinė liga. Vyrui skirtas chemoterapijos kursas buvo sėkmingas, tačiau jam būtina reguliariai apsilankyti pas gydytoją, kad sužinotų, ar vėžys neatsinaujino.

Deja, užsiregistruoti pas gydytoją ne taip paprasta. Į naujienų portalo lrytas.lt redakciją plungiškis kreipėsi, kai persipildė kantrybės taurė.

Remigijus skundėsi, kad Klaipėdos universiteto ligoninėje registracija pas gydytoją onkologą vykdoma tik vieną kartą per mėnesį – 17-ą dieną.

Pirmą kartą vyras laimę mėgino gegužės 17 d. – patys medikai Remigijui prisakė, kad būtina pas gydytoją apsilankyti birželį. Deja, tąkart visos pastangos buvo bevaisės. Plungiškis susitaikė, kad pabandys kitą mėnesį.

Birželio 17 d. buvo nedarbo diena – šeštadienis. Todėl Remigijus užsiregistruoti bandė dar penktadienį, bet visą dieną niekas neatsiliepė.

„Pirmadienį šiaip ne taip prisiskambinau. Man pasakė, kad registracija vyko 17-tą dieną, sakau: septyniolikta buvo išeiginė. – Tada registravome šešioliktą, – atsakė man“, – tragikomišką pokalbį atpasakojo Remigijus.

Tuomet jis nusiskundė, kad penktadienį linija visą laiką buvo užimta. Tačiau plungiškis tikino išgirdęs, kad pats kaltas: „Tai per mažai skambinote“.

Gali ginčytis iki valiai, bet šaukštai jau buvo pietų – registracija vėl atsidarys tik liepos 17 d.

Ir trečias kartas pareikalavo plungiškio nervų. Pasak vyro, registruotis jis bandė nuo ankstyvo ryto, tačiau pirmi 8–9 skambučiai buvo nesėkmingi, nes linija buvo užimta.

„Varėme iš dviejų telefonų – mano ir žmonos“, – pabrėžė plungiškis.

Galiausiai „atsiliepė kompiuteris“, tačiau balsas, nurodęs, kad visi konsultantai užimti, prašė palaukti. Pasak vyro, po dešimties minučių jis galop sujungtas su registratore ir pavyko užsirašyti ilgai lauktam vizitui pas gydytoją onkologą.

„Man reikėjo pas gydytoją birželį, o viskas nusikėlė į rugpjūtį“, – skundėsi Remigijus.

Žalieji koridoriai neveikia

Pagalbos onkologiniams ligoniams asociacijos (POLA) direktorė Neringa Čiakienė paaiškino, kad laukimo eilės – problema, kuri nesvetima ir onkologiniams pacientams.

„Daliai onkologinių pacientų liga grįžta. Neveltui jiems skiriama stebėsena, siekiama nepražiūrėti ligos grįžimo.

Tačiau net jei žmogus jaučia nerimą keliančius simptomus ir bando registruotis vizitui, nes nori pasitikrinti ar jam nėra ligos relapso, jis stoja į milžiniškas eiles – jokie žalieji koridoriai tuomet neveikia“, – lrytas.lt pasakojo N.Čiakienė.

„Bet toks žmogus jaučia dar didesnį nerimą, jis jau žino, ką ta liga reiškia“, – pridūrė POLA direktorė.

Apie onkologinių pacientų vargus N.Čiakienė neseniai papasakojo interviu, kurį galite paskaityti čia.

Registruoja, kol yra talonų

Lrytas.lt dėl komentaro kreipėsi ir į Klaipėdos universiteto ligoninę (KUL). Gydymo įstaigos atstovai nurodė, kad KUL filiale „Klaipėdos ligoninė“ registracija pas specialistus vykdoma nuolat ir vyksta tol, kol yra laisvų talonų.

„Tai nuolatinis procesas, nes sistemoje atsiranda po atostogų ar ligos grįžusių gydytojų konsultantų talonai, grįžta pacientų atšauktų vizitų laikai. Tačiau ligoninės tinklalapyje nurodomos ir dienos, kada vėl pradedama registracija sekančiam mėnesiui“, – teigiame KUL perduotame komentare.

Jame taip pat nurodoma, kad registracijos pradžios dienomis skambučių srautas į registratūrą išauga daugiau nei dvigubai ir gali siekti iki 1800 per dieną. Paprastai vidutiniškai kasdien į Klaipėdos universiteto ligoninės filialo „Klaipėdos ligoninė“ registratūrą skambina apie 600 pacientų.

„Jei prisiskambinti telefonu nepavyksta, užsiregistruoti galima ligoninės interneto svetainėje https://ipr.kul.lt/ipr/, taip pat atvykus į registratūrą.

Klaipėdos universiteto ligoninės filialas „Klaipėdos ligoninė“ buvo pirmasis, kuris šalyje įdiegė „žaliąjį koridorių“ pacientams, kuriems diagnozuota onkologinė liga, dirba atvejo vadybininkai, koordinuojantys, kad toks pacientas kuo skubiau patektų pas medikus ir būtų pradėtas gydymas.

Esant klausimams dėl registracijos pas onkologą galima skambinti skambinkite atvejo vadybininkei telefonais: (8 46) 396621, (8 46) 470014, (8 46) 470015 nuo 8:30 val. iki 14 val.“, – registracijos tvarką nurodė ligoninės atstovai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.