Kada gydytojo specialisto paslaugos teikiamos nemokamai?

Man reikalinga LOR gydytojo konsultacija. Norėčiau sužinoti, kokiais atvejais galiu tikėtis, kad už tokią konsultaciją man nereikės mokėti?

Pacientai dažnai nežino, kada specialisto paslaugos teikiamos nemokamai.<br>123rf nuotr.
Pacientai dažnai nežino, kada specialisto paslaugos teikiamos nemokamai.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 3, 2015, 3:08 PM, atnaujinta Nov 24, 2017, 5:01 PM

Alma

Pacientas, apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu, kuriam reikalinga gydytojo specialisto konsultacija, dažnai nežino, kada specialisto paslaugos teikiamos nemokamai, o kada reikia susimokėti. Atsakome į klausimus apie tai, kada už specialisto konsultaciją pacientui mokėti nereikia, nes už tai gydymo įstaigai sumoka ligonių kasos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis.

Į skaitytojo klausimą atsako Valstybinės ligoninių kasos Sveikatos priežiūros departamento vyriausioji specialistė Žydrūnė Baigienė.

Apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu, turintiems gydytojo siuntimą, už gydytojo specialisto konsultaciją mokėti nereikia, jei pacientas kreipiasi į mediką, dirbantį gydymo įstaigoje, kuri turi sutartį su ligonių kasa dėl šių paslaugų teikimo ir apmokėjimo. Pacientai ne visada žino, kad siuntimas konsultacijai yra išduodamas tada, kai siunčiantis gydytojas negali nustatyti ar abejoja dėl paciento diagnozės ar gydymo ir jam reikalinga kito gydytojo specialisto pagalba įvertinant bei skiriant pacientui tolimesnį gydymą.

konsultacija, Pavyzdžiui, šeimos gydytojas gali siųsti pacientą kardiologo, otorinolaringologo (LOR), neurologo, pulmonologo, ortopedo traumatologo, chirurgo, akių ligų ar kito gydytojo konsultacijai . Taip pat gydytojas specialistas gali pacientą siųsti kitam gydytojui specialistui, jei nustato, kad susirgimas gali būti susijęs su ne jo specializacija. Taip pat norėčiau priminti, kad be siuntimo, tiesiogiai reikia galite kreiptis į dermatovenerologą (dėl odos ir venerinių ligų). Siuntimo nereikia, jei į tą patį specialistą dėl tos pačios priežasties kreipiamais pakartotinai (t.y. gydytojas nurodė atvykti pakartotinai, nes dar tęsia paciento tyrimą ar gydymą) arba pacientas serga lėtine liga, dėl kurios jam reikalinga ilgalaikė stebėsena. Be siuntimo turi priimti bet kuris gydytojas specialistas ir tuomet, kai pacientui reikalinga būtinoji pagalba.

Gydytojo specialisto konsultacija laikomas paciento apsilankymas pas jį turint siuntimą dėl konkrečios priežasties – tuomet mokėti nereikia. Apsilankymo metu gydytojas specialistas pagal savo kompetenciją gali skirti pacientui būtinus tyrimus, reikalingus diagnozei nustatyti, gydymo paskirti ar koreguoti. Paskirti reikalingi tyrimai turi būti atliekami nemokamai, išskyrus tuos tyrimus, kurie sveikatos apsaugos ministro įsakymu yra įrašyti į mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą.

Gydytojai, išduodantys siuntimus ar pateikiantys atsakymus, teisės aktų nustatyta tvarka atsako už siuntimo pagrįstumą, siuntimo ar atsakymo savalaikiškumą, tinkamą siuntimo ar atsakymo įforminimą ir į siuntimą ar atsakymą įrašomų duomenų teisingumą.

Siuntime gydytojas nurodo jo išdavimo datą ir galiojimo laiką, ligos diagnozę, atliktų tyrimų, priskirtų šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto kompetencijai, rezultatus, parašo apie taikytą gydymą ir jo efektyvumą. Be to, siuntime nurodoma, pas kokios profesinės kvalifikacijos gydytoją specialistą pacientas siunčiamas ir siuntimo tikslą. Siuntime pažymėtas galiojimo laikas negali viršyti 30 dienų. Šis laikas skaičiuojamas nuo jo išrašymo iki paciento užregistravimo gydytojo specialisto priėmimui arba įregistravimo į eilę gydytojo specialisto paslaugoms gauti.

Siuntimą brangiems tyrimams ar procedūroms, pavzydžiui, kompiuterinės tomografijos ar magnetinio rezonanso tyrimams, apmokamiems iš PSDF biudžeto lėšų, turi teisę išduoti tik gydytojai specialistai, teikiantys antrinio ar tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

Pasitaiko, kad išduodantis siuntimą gydytojas nepasako, kokiose gydymo įstaigose galima rasti reikalingą specialistą arba nurodo tik vieną, į kurį kreiptis. Siunčiantis gydytojas turėtų informuoti, kokiose gydymo įstaigose dirba reikalingas specialistas (nurodyti bent 3 įstaigas), o jei gydytojas neinformuoja, pacientas gali klausti gydytojo, kuriose įstaigose jis galėtų gauti reikiamą konsultaciją. Visada pacientui turi būti sudaroma galimybė pasirinkti, į kurį gydytoją kreiptis dėl konsultacijos. Gydytojas specialistas, konsultavęs pacientą, ne vėliau kaip per tris dienas turi pateikti atsakymą siuntusiam gydytojui.

Vis dėlto, jei į gydytoją specialistą kreipėtės su siuntimu ir reikalaujama sumokėti už konsultaciją, neskubėkite mokėti ir neskubėkite pasirašyti sutikimo mokamoms paslaugoms, medicinos pagalbos priemonėms ar paskirtiems tyrimams. Pirmiausiai klauskite jus gydančio gydytojo ar jo tiesioginio vadovo, išsiaiškinkite, kodėl prašoma susimokėti. Jeigu atsakymas jūsų netenkins, tuomet raštu kreipkitės į gydymo įstaigos administracijos vadovą.

Jei nepavyksta gauti atsakymų gydymo įstaigoje, galite kreiptis raštu į teritorinę ligonių kasą. Šiais ir kitais klausimais galite kreiptis ligonių kasų informacijos telefono numeriu 8 700 88888 arba el. pašto adresu info@vlk.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.