Manote, kad gydymo įstaigoje neteisėtai sumokėjote? Netylėkite

Privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems žmonėms Lietuvoje daugybė sveikatos priežiūros paslaugų yra suteikiama nemokamai. Tačiau kartais pacientams po vizitų poliklinikoje ar gydymo ligoninėje vis tiek iškyla klausimų, ar už kai kurias paslaugas arba medikamentus jie sumokėjo teisėtai.

Neretai žmonės pabūgsta ieškoti teisybės ir kreiptis į įstaigos vadovus.<br>123rf nuotr.
Neretai žmonės pabūgsta ieškoti teisybės ir kreiptis į įstaigos vadovus.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Julija Dagytė

Oct 16, 2015, 11:28 AM, atnaujinta Oct 9, 2017, 4:52 PM

Valstybinės ligonių kasos Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vedėja Daiva Berūkštienė teigia, kad pacientams gali tekti susimokėti už tuos tyrimus ar sveikatos priežiūros paslaugas, kurios atliekamos pačių pacientų pageidavimu, be gydytojo siuntimo arba jeigu pacientai, gydydamiesi ligoninėje pasirenka brangiau kainuojančius medikamentus ar medicinos pagalbos priemones – tokiu atveju jie turėtų sumokėti tik kainų skirtumą.

Apsilankiusiems greitosios medicinos pagalbos skyriuje gali tekti sumokėti tais atvejais, jei jiems suteikta pagalba nebuvo priskirta būtinajai pagalbai. Tačiau praktikoje pasitaiko atvejų, kai pacientų prašoma sumokėti už įvairius tyrimus bei paslaugas, už kuriuos gydymo įstaigai yra sumokama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo.

D.Berūkštienė primena, kad jei pacientui kilo abejonių dėl apmokėjimo teisėtumo, jam pirmiausia reikėtų kreiptis į tos sveikatos priežiūros įstaigos administraciją.

„Neretai žmonės pabūgsta ieškoti teisybės ir kreiptis į įstaigos vadovus, tačiau be reikalo: juk pati gydymo įstaiga suinteresuota, kad pacientas gautų kokybiškas paslaugas ir liktų patenkintas. Praktika rodo, kad daug neteisėto apmokėjimo atvejų pavyksta išspręsti patiems, pacientui ir gydymo įstaigai, be trečiosios šalies įsikišimo. Tik tuo atveju, jei sutarimo rasti nepavyksta, pacientui rekomenduojama kreiptis į teritorinę ligonių kasą (TLK)“, – sakė D.Berūkštienė.

Pasak D.Berūkštienės, dalis pacientų į TLK pirmiausia kreipiasi dėl to, kad, jų manymu, būtent čia jiems bus grąžintos neteisėtai sumokėtos lėšos. Tačiau iš tiesų tik nepavykus išsiaiškinti gydymo įstaigoje verta kreiptis į TLK. Pacientui pateikus prašymą TLK dėl mokėjimo gydymo įstaigoje pagrįstumo ar TLK specialistams nustačius, kad mokėti pareikalauta neteisėtai, pati įstaiga pacientui gali grąžinti jo sumokėtas lėšas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.