Rūpestis pacientu mainais į šypseną

Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą 2015–2016 m. patvirtinusi Kauno Šilainių poliklinika neužsimerkti prieš korupcijos apraiškas kviečia ir pacientus. Poliklinikos direktoriaus pavaduotoja Janina Didžiulienė pastebi, kad žmonės vis geriau žino savo teises bei pareigas ir vis rečiau kylančias problemas bando spręsti pasitelkdami kyšius.

123rf nuotr.
123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Julija Dagytė

2016-03-21 08:51, atnaujinta 2017-06-01 02:56

Ar būtų galima išskirti poliklinikos įgyvendinamo plano priemones, kurios pernai buvo efektyviausios?

Manome, kad visos plano priemones buvo efektyvios, tačiau galima būtų išskirti kelias. Informacija apie atsakomybę už korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus buvo viešinama įstaigos interneto svetainėje, informacijos skelbimo vietose, nurodant telefono numerius, kuriais galima kreiptis, susidūrus su korupcinio pobūdžio veika – už korupcijos prevenciją poliklinikoje atsakingų darbuotojų, Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT), Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) pasitikėjimo linijos. Mūsų darbuotojai dalyvavo mokymuose korupcijos prevencijos klausimais, buvo paskelbtas poliklinikos vadovo kreipimasis į pacientus. Be to, ant gydytojų kabinetų durų išklijuoti lipdukai su užrašu „Geriausia padėka gydytojui – Jūsų šypsena“.

Kokių pacientų reakcijų sulaukė sumanymas ant gydytojų kabinetų durų užklijuoti antikorupcinius lipdukus?

Ši akcija padedant „Transparency International“ bei Lietuvos medicinos studentų asociacijos nariams pavyko puikiai. Lipdukai buvo užklijuoti, o studentai turėjo galimybę pabendrauti su gydytojais bei poliklinikos lankytojais ir informuoti juos apie savo vykdomą projektą. Dažniausia pacientų reakcija irgi yra šypsena. Toks užrašas ant durų nuteikia maloniai ir įžiebia vilties, kad pacientai laukiami geranoriškai nusiteikusių profesionalių specialistų, atsidavusių savo darbui ir misijai.

Plane numatoma apie galimas korupcines veikas informuoti įstaigos vadovus ir STT. Ar tokių atvejų buvo pernai bei per pirmuosius šių metų mėnesius?

Ne. Nei pernai, nei šiemet tokių atvejų nebuvo.

Šakinėje korupcijos prevencijos priemonių sistemoje numatoma, kad gydymo įstaigose turi būti didinamas veiklos viešumas ir atvirumas, veiklos procedūrų skaidrumas ir aiškumas. Kokiomis priemonėmis pasiekti šių tikslų bando Jūsų gydymo įstaiga?

Savo veikloje siekiame viešumo ir atvirumo. Internetiniame puslapyje skelbiamose poliklinikos Vidaus tvarkos taisyklėse nurodyta nemokamų ir mokamų paslaugų nomenklatūra ir asortimentas, jų teikimo tvarka, siuntimo į kitas sveikatos priežiūros įstaigas tvarka, pacientų teisės. Įstaigoje teikiamų mokamų paslaugų teikimo tvarka patvirtinta direktoriaus įsakymu. Visa nurodyta informacija pacientams prieinama ir poliklinikos registratūrose, ir informaciniuose kabinetuose. Pacientai, atvykę gydytojų specialistų konsultacijai yra tikrinami Valstybinės ligonių kasos duomenų bazėje, ar jie yra apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu.

Visi medicininių priemonių pirkimai vykdomi laikantis reikalavimų, per Centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą. Be to, internetinėje poliklinikos svetainėje kasmet viešinama poliklinikos metinės veiklos ataskaita, kurioje atsispindi įstaigos keliami tikslai, siekiami kiekybiniai ir kokybiniai rodikliai, gaunamos pajamos, išlaidos, darbuotojų skaičiaus kaita, sąnaudos darbo užmokesčiui ir valdymo išlaidoms. Nuolat skelbiami ir viešųjų pirkimų planai. Pacientai kartais skundžiasi, kad gydymo įstaigose trūksta informacijos apie medicininės reabilitacijos paslaugas teikiančias įstaigas, taip pat – informacijos apie nemokamas ambulatorines paslaugas. Didinti šios informacijos prieinamumą numatoma ir minėtame SAM patvirtintame plane. Kaip šių uždavinių siekia Jūsų įstaiga?

Įstaigoje teikiamos medicininės reabilitacijos paslaugos yra paskelbtos internetiniame poliklinikos puslapyje. Tokią informaciją visada suteikia ir gydytojai reabilitologai, skirdami pacientui gydymą. Tik pradėjus dirbti naujam specialistui, internetiniame puslapyje ir socialiniame tinkle Facebook skelbiama informacija apie jo teikiamas paslaugas ir kvalifikaciją. Įstaiga dalyvauja kasmetinėse parodose „Sveikatos dienos“, kur gyventojams pristatoma įstaigoje atliekamų medicininės reabilitacijos paslaugų įvairovė. Šią informaciją visada galima gauti atvykus į Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus registratūrą.

Ar apskritai galėtumėte teigti, kad tiek pacientų, tiek medikų požiūris į korupciją sveikatos srityje tampa vis labiau neigiamas, o korupcijos apraiškos toleruojamos vis mažiau?

Tikrai galima teigti, kad požiūris į korupciją sveikatos srityje tampa vis labiau neigiamas. Pacientai tampa labiau informuoti: jie žino įstaigoje teikiamų paslaugų įvairovę, jų teikimo tvarką bei medicininio personalo pareigas iš įvairių šaltinių. Žino savo teises ir pareigas. Tikėtina, kad abipusė pagarba, viešumas, santykius reglamentuojančių įstatymų laikymasis kuria korupcijos apraiškas vis mažiau toleruojančią visuomenę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.