– Kaip ir prieš kiek metų atsirado prekės ženklas „Boho Bow“?
– „Boho Bow“ skaičiuoja jau penktus metus. Viskas prasidėjo tuomet, kai tapau mama ir savo mažąją Elzę norėjosi puošti nuo pirmų dienų. Ieškojau žaismingų, įdomesnių galvos papuošalų ir aksesuarų, tačiau nebuvo lengva rasti.
Vieną dieną pati pabandžiau sukurti galvos papuošalą dukrytei. Sulaukiau artimųjų palaikymo, ir širdis jautė, kad tai bus kažko naujo pradžia. Taip atsirado „Boho Bow“ ir mano pirmoji kolekcija vaikams.
– Verslių mamų bumas pastarąjį penkmetį yra pačiame pakilime, bet dažnai po pusmečio tų ženklų nebelieka. Kaip manote, kokia jūsų verslo sėkmės paslaptis?
– Tikėjimas ir užsispyrimas. Turi tikėti , tai ką darai ir suprasti, kad tai ne vienos dienos užsiėmimas. Juk turi tikslus ir jie būna trumpalaikiai bei ilgalaikiai. Kadangi aš tikėjau nuo pat pradžių savo idėja , tai nebuvo minties mesti. Tikslas sekė vienas po kito, vis daugiau minčių ir idėjų atsirado.
– Kaip vyksta visas darbas – kas kuria kolekcijas, jas gamina?
– „Boho Bow“ – tai aš, vienas žmogus. Pati kuriu, gaminu ir užsiimu tiekimu. Kol kas manau, kad tai išmanau geriausiai. Ne todėl, kad kiti tai negalėtų padaryti, bet todėl, jog tai ir yra išskirtinumas – rankų darbo sukurtas gaminys yra autentiškas ir kitoks, nei gaminamas pramoniniu būdu. Kur dažniausiai pardavinėjate?
Verslą pradėjau tik prekiaudama Lietuvoje, bet visada žinojau, kad mano tikslas – tarptautinė rinka. Šio tikslo ir siekiau. Šiuo metu daugiausiai parduodu užsienio klientams tam padeda „Etsy“ platforma. Žinoma, ir Lietuvos mamos jau puikiai mane žino, atpažįsta, gaminių galima rasti įvairiuose butikuose, smulkiose rankų darbo parduotuvėse.
– Su kokiu asortimentu pradėjote ir kiek jis išsiplėtė dabar?
– Pradžioje kolekcijoje buvo tik plaukų aksesuarai bei peteliškės berniukams. Šiuo metu jau yra ir vaikų kambario dekoro kolekcijos, tokios kaip makrame technika pagamintos medvilnės plunksnos ir vaivorykštės. Taip pat plaukų segtukų laikikliai, kurie iškart labai buvo pamėgti mamų. Skatinu estetika ir tvarka nuo mažų dienų (juokiasi).
– Sėkmingai įsitvirtinote Etsy“ platformoje – kiek reikėjo pastangų ir ar buvo verta?
– Šioje platformoje darbuojuosi jau daugiau nei keletą metų. Pastangų ir darbo reikia daug, tačiau tai pasiteisina. Tai lengviausias ir geriausias būdas pasiekti užsienio klientą.
– Daugybė mamų svajoja apie verslą, kuris neštų nuolatines pajamas ir po motinystės atostogų nereikėtų grįžti į buvusį darbą. Ar jums pasisekė tai įgyvendinti?
– Iš dalies taip, tačiau daug išmokta pamokų, kurios atėmė labai daug laiko. Jei būčiau žinojusi, mokėjusi iškart viską, tuomet ir pajamos būtų didesnės. Man reikėjo daug domėtis, mokytis ir suprasti.
Tačiau, noriu pasakyti, kad tai nėra labai greitos ir didelės pajamos. Mano tikslas buvo į tai žiūrėti rimtai ir kiek įmanoma estetiškiau, gražiau ir „trendiškai“.
– Kaip sekasi darbus suderinti su dukros Elzės priežiūra?
– Iš pradžių labai buvo įdomu ir pakankamai nesunku, nes užsidegimas didelis. Dirbau naktimis neskaičiuodama valandų. Po truputėli viskas plėtėsi, reikėjo jau ir daugiau pasėdėti ir pamąstyti, ne tik gaminti, bet ir tikslus susidėlioti, buhalterija susižiūrėti. O tas reikalauja jau ir ramybės.
Elzė paaugo, išėjo į darželį ir jau tikrai atsirado daugiau laisvo ir ramaus laiko, kai jau buvo galima visa tai padaryti.
– Galbūt susidūrėte su kopijuotojais?
– Oi, tikrai ir labai daug. Iš pradžių visada kyla pyktis ir nesupratimas, kaip tai galima. Bet kopijuojama yra visais laikais. Iš kitos pusės pagalvojus, gal ir gerai, kad kopijuoja, vadinasi, darau gerai (šypsosi).
– Kokių planų turite ateičiai?
– Visi planai susiję su užsieniu: noriu plėsti tarptautinę prekybą ir bendradarbiavimą su užsienio butikais. Tai pagrindinis tikslas ir didelis darbas. Juk to siekiau nuo pat pradžių!