Pasaulinės turinio tendencijos vaikų turiniui: mokamas skaitmeninis turinys vaikams jau tapo norma

2022 m. balandžio 19 d. 09:38
Skaitmeninis turinys per pandemiją tapo įprasta preke, už kurią tėvai noriai moka; laikas, vaikų praleidžiamas prie ekrano, taip pat ilgėjo, tačiau tai nebelaikoma vienareikšmiškai blogu laiko leidimu. Išmaniuosiuose įrenginiuose vaikai ne tik pramogauja, bet mokosi, žaidžia ir bendrauja su bendraamžiais. Tai – tik keletas įžvalgų iš vieno žymiausių televizijos bei turinio kūrėjų kasmetinio renginio MIP TV, neseniai pasibaigusio Kanuose ir sutraukusio rinkos profesionalus iš viso pasaulio.
Daugiau nuotraukų (2)
Šiemet renginyje pirmą kartą žiūrovo bei lankytojo teisėmis dalyvavo ir lietuviai – jau šį rudenį minėto renginių ciklo renginyje, dedikuotame būtent vaikiškam turiniui, – debiutuosiančios „Kakės Makės“ komanda į užsienio rinkas žengia su tarptautiniu vardu „Nelly Jelly“. Šiam prekių ženklui tarptautinėje rinkoje atstovaujančios „NJ World“ vadovė Simona Krasauskienė dalijasi 3 svarbiausiomis turinio vaikams tendencijomis, visų aptarinėtomis MIP TV balandžio pradžioje.
Tarp vaikų sėkmingiausi prekių ženklai – skaitmeniniai
MIP TV – vienas didžiausių kūrėjų industrijos renginių, kuriame ne tik parduodamas ir ieškomas turinys televizijai ir jos atmainoms, bet ir apžvelgiamos naujausios tendencijos bei ryškiausios sėkmės istorijos. Čia galima sutikti ir žymiausių pasaulio kanalų atstovų. Štai buvęs „Disney+“ eksporto padalinio vadovas patvirtino šio kanalo plėtrą į Lietuvą dar šiemet, o HBO plėtros padalinio vadovas patikino, kad jų turinys bus pasiekiamas 190-yje šalių, tarp jų ir Lietuvoje, iki 2026 m.
Turiniui vaikams MIP TV skiriamas dėmesys kaip didelei auditorijai, kuri pagal naujausius tyrimus dažniau renkasi serialus, o ne vieną ilgą filmą, be to, yra visaverčiai turinio vartotojai ir vis dažniau – jo kūrėjai.
Skaičiuojama, kad net 4 iš TOP 5 pasaulinių prekių ženklų, populiarių tarp 6–15 metų vaikų, yra skaitmeniniai. Tai – „Facebook“, „Snapchat“, „Roblox“, „Pokemon“. Na, o vienintelis fizinis prekių ženklas, neužleidžiantis savo pozicijų yra LEGO.
Prekių ženklų skaitmeninis kuriamas turinys dažnai skiriamas ne tik pramogauti, bendrauti, bet ir edukuoti. Tai, kad pramogos ir edukacijos derinimo strategija ateityje bus sėkmingiausia, liudija ir tokie milžinai kaip „Cocomelon“. Jų turinys platformoje „Neflix“ tampa antru populiariausiu pagal peržiūras iš visko, ką visoms auditorijoms pasiūlo ši platforma. Negalima nepastebėti ir to, kad tokio vaizdinio turinio sėkmė reiškia, kad prekių ženklas suburia milžiniškas auditorijas fiziniame pasaulyje ir gali sėkmingai vystyti licencinį verslą perkeldamas vaikų mylimus personažus į trimatę erdvę, kurdamas produktus ir paslaugas.
Beje, diskutuojant apie mažuosius žiūrovus, Alfą kartą, gimusią po 2010 m., ji vis dažniau priskiriama „Generation NOW“ auditorijos kategorijai, kurios pavadinimas žymi šios kartos turinio vartojimo įpročius.
„Metavisatoje“ vaikai jaučiasi natūraliai
Pranešimų apie vaikų turinį neaplenkė ir „Metavisatos“ tema. Daugelis pranešėjų pabrėžė, kad vaikai yra tendencijų kūrėjai ir taip daro įtakos tam, kaip gali atrodyti „Metavisata“ ateityje.
Šiandienos kontekste „Meta“ pristatyta kaip 3D internetas, kuriame galima mokytis, pramogauti ir bendrauti. Panašu, toks sprendimas Alfa kartai yra natūralus, o „Metavisata“ tokia pat reali kaip fizinis pasaulis. Tačiau nuogąstauti dėl to neverta. Pastebima, kad vaikai ir toliau nori eiti į mokyklą ir leisti laiką su draugais fiziniame pasaulyje.
Beje, kitas pristatytas tyrimas parodė, kad daugiau nei 40 proc. tėvų pasakė, kad namie nėra taisyklės, pagal kurią vaikas turi atsiklausti, ar gali pasižiūrėti pasirinktą turinį. Skaičiuojama, kad laikas, vaikų praleidžiamas prie ekranų, svyruoja nuo 11 iki 23 valandų per savaitę, kas per dieną išeina nuo 1,5 iki 3 valandų.
Prie to, kad „Metavisata“ tampa tokia pat svarbi kaip ir fizinis pasaulis, prisideda ir laikmenos. Savo pranešime skaitmeninio turinio įmonės atstovas Davidas Kleemanas pažymėjo, kad 6–15 metų vaikų grupėje daugiau nei 40 proc. vaikų turi asmeninius išmaniuosius telefonus, antroje vietoje – planšetės ir tik po jų rikiuojasi asmeninis nešiojamasis kompiuteris ir televizorius vaiko kambaryje. Dar sąlyginai neseniai vaikai eidavo į savo kambarį žiūrėti pasirinkto turinio per asmeninį televizorių, o šiandien turinys visada su jais – išmaniajame arba planšetėje.
Pastebima ir tai, kad auga karta, vis aktyviau pati kurianti turinį. Pasauliniu fenomenu tapusi žaidimų platforma „Roblox“ turi milžinišką vaikų auditoriją, kurioje jie ne tik žaidžia, bet ir patys kuria žaidimus, buriasi į bendruomenes. Įdomiausia, kad per karantiną šioje platformoje vaikai leido savo kišenpinigius ir rengė nuotolinius gimtadienio vakarėlius. Platformoje sukuriama daug turinio su prekių ženklais jiems net nedalyvaujant procese.
Kalbant apie fizinio ir skaitmeninio pasaulio susiliejimo tendenciją, akcentuotas ir saugumas, kuris pirmiausia priklauso nuo kūrėjų. Aptarta ir tai, kad neretai vaikai atranda visai ne vaikiškas platformas, kaip kad atsitiko per karantiną su „Discort“ platforma, ir jos kūrėjai adaptavo ją naujai auditorijai.
Kurdami turinį remsis 3 dažniausiomis vaikų svajonėmis
Pristatydama vaikiško turinio karščiausias naujienas, turinio vaikams agentūros vadovė Wirginia Mouseler apžvelgė Alfa kartos vaikų suregistruotas didžiausias svajones, kurios susijusios su muzika, noru būti savimi, nuotykiais bei fantazija.
Paaiškėjo, kad vaikams, kurie nori būti muzikantais, nebūtini šou apie superžvaigždes, jiems aktualios ir edukacinės laidos, kuriose akcentuojamas bendradarbiavimas, ir paprasti muzikos instrumentai, tokie kaip ukulėlė ir pan.
Buvimo savimi tema atsispindi edukaciniuose ir pramoginiuose šou su įvairaus amžiaus, rasės, kūno sudėjimo, lytiškumo dalyviais. Na, ir trečiąją – nuotykių temą – kone įspūdingiausiai atspinti Danijoje sukurtas išlikimo šou su mokyklinukais, pasiryžusiais savaitę gyventi be tėvų saloje.
Galiausiai galima pastebėti, kad klasikinis augintinių populiarumas tarp vaikų vis dar neblėsta. Viena ryškiausių šios kategorijos žvaigždžių – naujas „Neflix“ serialas „Super PupZ“, kuriame tikri aktoriai ir gyvi šunys derinami su kompiuterine grafika stebuklingoje istorijoje apie supergalias.
„Užimti savo vietą tarp sėkmės istorijų užsienio rinkose ateityje, tikimės, galės ir „Kakė Makė“. Jau spalį ji grįšime į MIP TV renginį MIP JUNIOR, kuriame turinio kūrėjams, pirkėjams ir investuotojams pristatysime Kakės Makės visatą tarptautiniu Nelly Jelly vardu. Pasakosime apie viską, ką jau sukūrėme ir dar kuriame, – pradedant knygomis, išverstomis jau į 13 pasaulio kalbų, miuziklu, spektakliu ir baigiant naujai kuriamu audiovizualiniu turiniu – animacijos serialu, išmaniojo programėle bei licencinio verslo naujienomis. Žvelgiant į svarbiausias turinio vaikams tendencijas, pagrįstai tikimės, kad Kakės Makės turinys gali būti sėkmingai eksportuojamas į kitas rinkas ir tinkamas globalaus pasaulio vaikams. Džiaugiamės, kad atspindime linksmosios edukacijos, savęs pažinimo ir vertinimo temas, o su muzika supažindiname ir mažiausius, ir paaugusius vaikus per jų mėgstamiausius personažus“, – teigia S. Krasauskienė
Kakė Makė^Instantedukacija
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.