Pradėjo atsitiktinai
Aštuonmetė Diana uždaryta spalvingame narve kartu su vyresniuoju broliu Romu, o jų tėtis, persirengęs policininko kostiumu, pasako, kad jie turi išspręsti galvosūkį, kad galėtų išeiti iš kameros. Visa tai – spalvingas rekvizitas šeimos kuriamiems filmukams, kuriuose vaikai užtikrintai kalba į kamerą atlikdami įvairiausias užduotis.
Diana Kidisyuk pirmą kartą ekrane pasirodė dar sėdėdama vežimėlyje, kai žaidžiančią su medžio lapu rankose ją nufilmavo tėvai ir video įrašu pasidalino viešai. Šiuo metu „Kids Diana Show“ yra vienas iš devynių kanalų turinčių per 100 milijonų auditoriją, o jų įkeltus 1029 vaizdo įrašus žmonės peržiūrėjo 83 183 297 426 kartus.
Olena ir Volodymyras Kidisyukas portalui insider.com sakė neplanuojantys nustoti filmuoti savo vaikų tol, kol jiems tai patiks, nors jiems tampant interneto įžymybėmis tampa vis sunkiau suteikti atžaloms „normalų“ gyvenimą.
Prieš sukurdamas „YouTube“ kanalą, 44 metų Volodymyras buvo IT programuotojas, o 36 metų Olena dirbo rinkodaros vadove statybų įmonėje. Pora gyveno Kijeve, Ukrainoje.
Jie pasakojo, kad jiems patiko žiūrėti, kaip jų maži vaikai žaidžia ir bendrauja, todėl kaupė vaizdo įrašus prisiminimams, o nuo 2015 m. „YouTube“ skelbė trumpus vaikų, kuriems tuo metu buvo dveji ir vieneri, klipus, kad visa tai išliktų amžinai.
„Tuo metu mes tikrai nieko nežinojome apie „YouTube“. Tiesiog ieškojome geros patikimos platformos, kur galėtume įkelti savo vaizdo įrašus ir užtikrinti, kad jie nepasimestų“, – sakė jie.
Dukra pranoko sūnų
Jų vaizdo įrašų paleidimas sutapo su „YouTube Kids“ sukūrimu 2015 m., kuris buvo paleistas kaip „saugi“ ir labiau kontroliuojama standartinės platformos versija nepilnamečiams.
Netrukus Olena ir Volodymyras savo vaikams paleido du atskirus kanalus „Kids Diana Show“ ir „Kids Roma Show“.
Jie nusprendė pradėti pritaikyti savo vaizdo įrašus išorinei auditorijai, juos redaguodami taip, kad jie atrodytų profesionaliau.2015–2016 m. paskelbtuose vaizdo įrašuose tėvai ir vaikai kalbėjo rusiškai, nes tuomet jų auditoriją daugiausia sudarė rusakalbiai žmonės iš tokių šalių kaip Ukraina, Rusija ir Baltarusija.
2016 m. „Kids Diana Show“ sulaukė milijono prenumeratorių, o Olena ir Volodymyras nusprendė mesti pagrindinius darbus ir susitelkti į šeimos kanalo plėtojimą. 2018 m. jie pradėjo orientuotis į globalesnę auditoriją, savo vaizdo įrašus titruodami anglų kalba ir patys daugiau kalbėdami angliškai filmavimo metu.
Tėvai pastebėjo, kad Dianos kanalas auga daug greičiau nei „Kids Roma Show“, kuris šiuo metu turi 19,2 prenumeratoriaus, todėl nusprendė daugiau dėmesio skirti dukros kanalui ir dabar „Kids Diana Show“ yra kanalas apie visą šeimą, ne tik apie Dianą.
Uždarbio neatskleidžia
Kurdami video turinį, šeimą galėjo tai daryti bet kur, todėl persikraustė į Majamį (JAV) metams, o vėliau – į Dubajų, kur gyvena pastaruosius trejus metus.
Pora atsisako atskleisti savo metines „YouTube“ pajamas, bet suprantama, kad kiekvienais metais jie uždirba milijonus dolerių. Socialinių tinklų analitikos priemonė „Social Blade“ skaičiavo, kad dar 2019 m., kai kanalas turėjo maždaug 32 milijonus prenumeratorių, jis kasmet uždirbo 2,8–44,7 mln. JAV dolerių.
Olena ir Volodymyras sako, kad dalį savo „YouTube“ pajamų atidėjo savo vaikams, kad baigę mokyklą jie galėtų stoti į „gerus universitetus“, taip pat investuoja į nekilnojamąjį turtą, kad apsaugotų savo turtus. Tačiau jie teigė neturintys jokių „konkrečių planų“, kaip valdyti savo pajamas arba kiek iš jų vaikai galės ateityje.
Nors kanalas „Kids Diana Show“, skirtas anglakalbiams žiūrovams, šiuo metu turi 100 milijonų prenumeratorių, O. ir V. Kidisyuks taip pat turi dešimtis milijonų sekėjų kituose kanaluose, kur jų vaizdo įrašai buvo išversti ir įgarsinti į 20 kitų kalbų.
Pavyzdžiui, Dianai ir Romai skirtas kanalas ispanų kalba turi 26 mln. prenumeratorių, o šeimos kanalą hindi kalba prenumeruoja 23 mln. žmonių.
Nors Olena ir Volodymyras karjerą „YouTube“ pradėjo patys filmuodami ir redaguodami savo vaizdo įrašus, tačiau dabar jie turi penkių žmonių komandą ir papildomai dirba su laisvai samdomais darbuotojais, kad padėtų jiems kurti turinį įvairiuose kanaluose.
Šeima taip pat pasirašė keletą pelningų produktų sandorių. 2020 m. šeima prekybos gigantu „Walmart“ pristatė kolekciją „Love, Diana“.
Vaikai nejaučia, kad dirba
Nepilnamečių vaidinimo „YouTube“ vaizdo įrašuose praktika yra prieštaringa, nes svarstoma, ar ne per mažai vaikas turi savarankiškumo tokioje situacijoje. Manoma, kad daugybė tėvų gali tyčia ar netyčia išnaudoti savo vaikus kuriant turinį.
Viena iš šių susirūpinimą keliančių priežasčių yra tai, kad vaikams, dalyvaujantiems tokių kanalų veikloje, trūksta teisinės apsaugos. Nors pagal Coogano įstatymą JAV, nepilnamečio pramogų industrijos pajamos yra nepilnamečio, o ne jų tėvų nuosavybė, „YouTube“ žvaigždėms vaikams tokia apsauga netaikoma.
Na, bet šiai šeimai tai kol kas nerūpi.
„Viena iš mūsų sėkmės ir ilgaamžiškumo „YouTube“ paslapčių yra ta, kad mūsų vaikai to visiškai nesuvokia kaip darbo – jie tiesiog ateina ir žaidžia natūraliai“, – „Insider“ sakė O. ir V. Kidisyukai.
Jie filmuoja kiekvieną antradienį ir ketvirtadienį po tris valandas per dieną, o kitomis savaitės dienomis vaikai dalyvauja laisvalaikio veikloje, pavyzdžiui, plaukimo ir gimnastikos veikloje.
Jie taip pat sakė norintys leisti Dianai ir Romai priimti sprendimus dėl savo kanalų ateities, kai jie paaugs.
„Jei Diana, tapusi paaugle, nori nustoti filmuoti vaizdo įrašus mažiems vaikams, o galbūt nori pradėti daryti ką nors labiau suaugusiems, tada viskas gerai, mes pasiruošę pasinaudoti ta galimybe ir pradėti naują kanalą. Jei kuris nors iš jų norės nutraukti savo „YouTube“ karjerą ir tapti inžinieriumi ar užsiimti kita profesija, mes taip pat esame tam atviri. Tai yra jų pasirinkimas, ir mes nenorime jų stumti“, – tikina tėvai.
Tėvai taip pat sakė, kad tuo atveju, jei Diana ir Roma norėtų nustoti kurti vaizdo įrašus, jie taip pat apsvarstytų galimybę pakeisti savo kanalo prekės ženklą į savo jauniausią vaiką Oliverį, kuriam šiuo metu yra vieneri.
Parengta pagal „Insider“ inf.