Su patyčiomis mokyklose vaikai kovoja pasitelkę piešinius

Patyčios tarp mokyklinio amžiaus vaikų yra viena opiausių problemų. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, patyčias patiria vidutiniškai 42 proc. berniukų ir 37 proc. mergaičių 40-yje labiausiai išsivysčiusių šalių. Pasipriešinti patyčioms nusiteikę ir Lietuvos vaikai, pasitelkę tam kūrybingas idėjas.

Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.
Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.
Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.
Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.
Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.
Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.
Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.
Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.
Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.
Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Dec 6, 2023, 3:18 PM

„Su patyčiomis susidurti gali ne tik vaikai ar paaugliai, bet ir suaugusieji. Tačiau, jei suaugusieji gali apsiginti, labai dažnai vaikai jaučiasi bejėgiai prieš juos emociškai, o kartais net fiziškai žalojantį elgesį. Galime pasidžiaugti, kad patyčios mokyklose nebėra tabu – ši problema ne tik lengviau atpažįstama, bet ir mažinama įvairiomis vaikų švietimo priemonėmis bei informacinėmis kampanijomis“, – komentuoja Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos mokytoja Roma Kotryna Juškienė.

Prieš kelerius metus Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos iniciatyva kartu su partnere, pakuočių gamintoja „Aurika“ pradėta kampanija „Kurk etiketę daiktui, o ne žmogui“, kurios metu Kauno miesto ir rajono mokyklų mokiniai kviečiami kurti aktualiomis socialinėmis temomis ir taip kovoti su patyčiomis, tapo savotiška platforma vaikų idėjoms.

„Pirmo piešinių konkurso metu 2021 m. sulaukėme 112 vaikų sukurtų darbų, praėjusiais metais – beveik 140. Vien tai, kad vaikai noriai ėmėsi dalyvauti šiame konkurse, aiškiai parodo, kad tema – itin aktuali. Pasitelkę kūrybiškumą vaikai ne tik patys prisideda prie patyčių mažėjimo mokyklose, bet ir išreiškia savo poziciją jų atžvilgiu – patyčios yra nepageidaujamos, nesvarbu, kokia forma jos pasireikštų“, – sako R.K.Juškienė.

Geriausi piešiniai – ant produkcijos etikečių

Piešinių konkurso organizatorių suburta komisija atrenka geriausius vaikų darbus, kurie vėliau tampa įvairių produktų etiketėmis.

„Vertinant vaikų piešinius pirmiausiai žiūrima, kokia yra pagrindinė kūrinio mintis, ar ji atitinka temą. Tik tada galima vertinti panaudotas priemones bei kompoziciją, kaip tai padėjo atskleisti autoriaus idėją. Bet kokiu atveju, vaikai yra individualūs, tad tą pačią temą gali pateikti visiškai skirtingais būdais“, – teigia menininkas Algirdas Gataveckas, vienas iš piešinių vertinimo komisijos narių.

Jo teigimu, itin džiugina tie vaikų piešiniai, kuriuose nagrinėjami ne tik patyčių, bet ir žmogaus teisių klausimai.

„Piešinių konkursas yra vienas iš būdų permąstyti ir keisti nusistovėjusias nuostatas. Ne paslaptis, kad Lietuvoje vis dar trūksta tolerancijos, tai veda į emocinius įžeidinėjimus, etikečių klijavimą. Vaikai, kurdami patyčių tema, ne tik įsigilina į ją, bet ir piešiniais gali išsakyti savo poziciją, kas jų manymu yra gerai, o kas ne“, – sako A.Gataveckas.

Praėjusių metų iniciatyvos partnere tapo ne tik „Aurika“, bet ir šaltyje džiovintų produktų gamintoja „Super Garden“, kurios produktus papuošė geriausi vaikų piešiniai.

„Džiaugiamės galėję prisidėti prie šios prasmingos ir itin reikalingos iniciatyvos. Vaikų kūrybiškumas ir meninė išraiška tapo šio projekto svarbiausia dalimi, kuri „Aurika“ dėka nugulė ant mūsų produktų pakuočių. Tokiu būdu vaikų kūryba ir toliau kovoja prieš patyčias viešojoje erdvėje, atkreipia pirkėjų dėmesį į šią problemą“, – komentuoja „Super Garden“ prekės ženklą atstovaujančios „Geld Baltic“ marketingo vadybininkė Eglė Narkevičiūtė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.