Kyla ilgiausia Vilniaus aplinkelio estakada (foto)

Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio antrojo etapo darbų vykdymo vietoje, kur Kirtimų gatvė kertasi su veikiančia geležinkelio linija Vilnius-Kaunas, sėkmingai baigti sudėtingi naujai statomos estakados dalies nepertraukiamo betonavimo pirmojo etapo darbai. Specializuotas AB „Panevėžio keliai“ monolitinių tiltų statybos padalinys į estakados klojinius supylė 486 kubinius metrus betono mišinio.

Aplinkkelis pagerins susisiekimą Minsko ir Klaipėdos kryptimis, nukreips tranzitinio transporto srautus nuo Vilniaus miesto, bus svarbus tiek keleiviniam transportui, tiek krovinių gabenimui.<br>A. Repšys
Aplinkkelis pagerins susisiekimą Minsko ir Klaipėdos kryptimis, nukreips tranzitinio transporto srautus nuo Vilniaus miesto, bus svarbus tiek keleiviniam transportui, tiek krovinių gabenimui.<br>A. Repšys
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 9, 2012, 12:26 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 11:59 AM

Rugpjūčio 8-ąją atlikti darbai yra ilgiausios Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio estakados betonavimo pradžia. Iki darbų pabaigos šios dviejų dalių estakados perdangos statybai bus panaudota per 7,3 tūkst. kub. metrų betono mišinio, o visai estakadai pastatyti prireiks 11 tūkst. kubinių metrų betono mišinio.

„Estakados statybai naudojama įtemptų vielos pluoštų technologija. Persipinantys įtempti vielos pluoštai reikalauja tam tikro darbų organizavimo, todėl betonavimo darbai suskirstyti į keturiolika etapų, kurių pirmasis sėkmingai įgyvendintas vakar, o paskutinysis numatytas jau 2013 metais. Pirmą kartą estakados statybai naudojame 27 ir 31 vijos pluoštus, kai anksčiau buvo naudojami iki 22 vijų pluoštai“, - pasakojo betonavimo darbams vadovaujantis AB „Panevėžio keliai“ darbų vykdymo padalinio vadovas Raimondas Andronavičius.

Šiuolaikiška įtemptų vielos pluoštų technologija garantuoja estakados stabilumą, atsparumą didelėms eismo apkrovoms. Pirmasis tokios sistemos transporto statinys Lietuvoje - estakada nuo Konstitucijos prospekto iki Ukmergės gatvės Vilniuje, kurią AB „Panevėžio keliai“ atidavė naudoti 2007 metais.

Rekonstruojant dviejų lygių Kirtimų gatvės sankryžą su geležinkeliu, senąjį viaduką rangovai demontavo ir stato naują 264 metrų ilgio estakadą virš esamo geležinkelio, toliau pratęsiant ją ir virš perspektyvinės geležinkelio linijos.

Tai - ilgiausia estakada Vilniaus pietiniame išoriniame aplinkkelyje ir viena ilgiausių estakadų sostinėje. Estakada suprojektuota iš dviejų dalių. Siauresnioji, 13,35 metro pločio dalis, kurios betonavimas jau pradėtas, bus skirta įvažiavimui į Vilniaus miestą, o platesnioji, 15,95 metro pločio, dalis bus skirta išvažiavimui iš miesto. Estakados dviejų dalių plotis su šalitilčiais - 29,9 metro, ilgiausias tarpatramis siekia 42 metrus.

Betonavimo darbai vykdomi atliekant Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio antrojo etapo statybos darbus, vadovaujantis 2011 metų rudenį pasirašyta rangos darbų sutartimi dėl projekto „Transeuropinio tinklo kelio E85. Vilniaus miesto pietinio apvažiavimo tiesimas. Sutartis Nr.2“ darbų.

84,03 mln. Lt apimties darbus vykdo jungtinės veiklos pagrindu apsijungusios trys šalies įmonės: „Panevėžio keliai“, „Lemminkainen Lietuva“ ir „Kauno tiltai“. Atsakingasis junginio partneris - AB „Panevėžio keliai“. Užsakovė – Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) prie LR Susisiekimo minsiterijos.

„Didžiausio darbų apimtimi ir sudėtingiausio inžinerine prasme šiuo metu vykdomo sostinės susisiekimo infrastruktūros projekto Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio statybos darbai pradėti 2011 metų pavasarį. Šis į tris etapus išskaidytas projektas, kurio vykdymą planuojama baigti 2013 metų pabaigoje, taps patogia transporto jungtimi tarp Vilniaus-Kauno-Klaipėdos ir Vilniaus-Minsko magistralių”, - sakė AB „Panevėžio keliai“ geleralinis direktorius Virmantas Puidokas.

Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio trasa, sutampanti su Kirtimų gatve bei krašto keliu Naujoji Vilnia-Rudamina-Pagiriai, tiesiama esamą 2 eismo juostų kelią rekonstruojant į 4 eismo juostų kelią su 2 metrų skiriamąja juosta, o esamas vieno lygio sankryžas rekonstruojant į skirtingų lygių sankryžas.

Visas pietinio išorinio aplinkkelio projektas suskaidytas į tris etapus.

II etapo vykdymo metu bus rekonstruota 1,4 kilometro ilgio Kirtimų gatvės atkarpa nuo 2,08 iki 3,48 kilometro rekonstrukcija įrengiant keturių eismo juostų gatvę su skiriamąja juosta.

Šiame etape, be jau minėtos 264 m ilgio estakados, kitoje Kirtimų gatvės sankirtoje su geležinkeliu rengiama dviejų lygių sankryža, pastatant 34,6 m ilgio ir 6,76 m pločio geležinkelio viaduką. Taip pat naikinama vieno lygio sankryža su Granito gatve, Kirtimų gatvėje šioje vietoje įrengiama nuovaža link Galvės gatvės ir Granito gatvės žiedinė 30 m skersmens sankryža.

Taip pat rengiama dviejų lygių sankryža Kirtimų ir Galvės gatvių sankirtoje. Statomo viaduko per Galvės gatvę ilgis - 91,86 m, plotis - 25,8 m. Galvės ir Kirtimų gatvės jungiamųjų kelių sankryžoje eismui reguliuoti bus įrengti šviesoforai.

Šiame etape naikinama vieno lygio Kirtimų-Fermentų ir akligatvinės gatvės sankryža. Kirtimų gatvė tiesiama taip, kad tiesioginio ryšio nei su Fermentų gatve, nei su pramoniniais objektais neturės. Susisiekimui su Fermentų gatve ir bei kitais objektais numatyta nuovaža, kuri su Fermentų gatve ir esamu akligatviu jungsis žiedinėje sankryžoje (išorinis žiedo skersmuo - 40 m).

Kad transportas patektų į esamus pramoninius objektus, esančius šalia Kirtimų gatvės, numatyta dubliuojanti gatvė. Į šią gatvę bus perkeltas visuomeninis transportas bei pėsčiųjų ir dviračių takas. Visoje rekonstruojamoje Kirtimų gatvės atkarpoje skiriamojoje juostoje rengiami atitvarai, panaikinant galimybę apsisukti ar atlikti kairiuosius posūkius. Pėsčiųjų ir dviračių takas tiesiamas vakarinėje (dešinėje) Kirtimų gatvės pusėje. Ties 2,387 kilometru statomas pėsčiųjų viadukas, kuris sujungs tiesiamą pėsčiųjų ir dviračių taką bei Eurovelo 11 dviračių taką. Pėsčiųjų ir dviračių tako viaduko ilgis 43 m, plotis - 4,1 m.

Projekto pirmajame etape nutiestas kelias nuo Gariūnų sankryžos Minsko kryptimi iki Eišiškių plento. Rangovai įrengė pirmąją 1,9 kilometro ilgio aplinkkelio dalį, pradedant nuo Gariūnų gatvės ir Savanorių prospekto sankryžos. Rekonstruojant kelią Kirtimų ir Lentvario gatvių sankryžoje pastatyta dviejų lygių sankryžą, kurios pirmasis lygis yra Kirtimų gatvė, o antrasis lygis - 85,4 m ilgio ir 12,40 m pločio Lentvario gatvės viadukas.

Pirmasis darbų etapas „Transeuropinio tinklo kelias E85. Vilniaus miesto pietinio apvažiavimo tiesimas. Sutartis Nr.1“, vykdomas vadovaujantis 2011 m. vasario 14 d. pasirašyta rangos darbų sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) prie LR Susisiekimo ministerijos. Šį projektą, vadovaujantis jungtinės veiklos sutartimi, vykdo UAB „Lemminkainen Lietuva“ ir AB „Panevėžio keliai“. Atsakingasis junginio partneris - UAB „Lemminkainen Lietuva“. Sutarties kaina su PVM - 41,1 mln. Lt. AB „Panevėžio keliai“ šiame projekte vykdo viaduko statybos darbus dviejų lygių sankryžoje, atliko Kirtimų gatvės dalies nuo Lentvario gatvės iki Galvės gatvės prieigų rekonstrukciją 500 metrų ruože. Darbai bus baigti 2012 m. rugpjūčio viduryje.

Projekto trečiojo etapo įgyvendinimo metu vykdoma Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio 4,365 kilometro ilgio ruožo nuo 3,48–7,85 kilometro Kirtimų gatvės rekonstrukcija. Šis etapas apima Kirtimų gatvę Vilniaus miesto teritorijoje nuo Savanorių prospekto iki Eišiškių plento.

Trečiajame etape naujai įrengiama 4 eismo juostų greito eismo gatvė su skiriamąja juosta, naikinami visi esami išvažiavimai į šalia esančias teritorijas. Šioms teritorijoms aptarnauti Kirtimų gatvės pietinėje pusėje bus pastatyta 7 m pločio 1,26 km ilgio dubliuojanti gatvė. Į šią gatvę bus perkeltos visuomeninio transporto stotelės. Patekimui į dubliuojančią gatvę suprojektuotas 280 m jungiamasis kelias per viaduką, akligatvinėje gatvėje numatomas visuomeninio transporto apsisukimo žiedas, užstatytos teritorijos pusėje bus pastatytas 2,5 m pločio pėsčiųjų ir dviračių takas.

Projekto vykdymo metu esamos vieno lygio Kirtimų gatvės sankryžos su geležinkeliu vietoje bus pastatyta dviejų lygių sankryža su geležinkeliu bei perspektyvine gatve: per Kirtimų gatvę statoma 26 m pločio estakada. Vieno lygio Kirtimų gatvės sankryža su Eišiškių plentu rekonstruojama į dviejų lygių sankryžą su jungiamaisiais keliais. Per Kirtimų gatvę statomas 30,9 m ilgio ir beveik 12 m pločio viadukas. Dėl eismo saugumo Kirtimų gatvės nuovažos, Krantinės gatvės ir jungiamojo kelio sankryža numatoma įrengti žiedinio tipo. Šio etapo pabaigoje ties 7,55 kilometru numatytas įrengti tunelis.

Sutartis dėl Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio trečiojo etapo darbų tarp LAKD ir AB „Panevėžio keliai“ pasirašyta 2011 lapkritį. Sutarties kaina - 90,15 mln. Lt. Šį projektą AB „Panevėžio keliai“ vykdo drauge su partneriu AB „Kauno tiltai“.

Projektai, susiję su Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio tiesimu, įgyvendinami pagal Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos Ekonomikos augimo veiksmų programos 5 prioriteto „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“ priemonę Nr.VP2-5.4-SM-01-V „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“. Bendra Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio trijų etapų preliminari kaina - 203,9 mln. litų. 85 procentai šios sumos - ES parama.

Vilniaus pietinis išorinis aplinkkelis yra Lietuvos teritoriją kertančio IXB tarptautinio transporto koridoriaus dalis. Aplinkkelis pagerins susisiekimą Minsko ir Klaipėdos kryptimis, nukreips tranzitinio transporto srautus nuo Vilniaus miesto, bus svarbus tiek keleiviniam transportui, tiek krovinių gabenimui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.