Išlieka pavojus netekti Baltarusijos naftos krovinių (papildyta)

Baltarusijos valstybinis naftos ir chemijos koncernas „Balneftechim“ oficialiu raštu kreipėsi į AB „Klaipėdos nafta“ vadovybę, prašydamas pratęsti ilgametį bendradarbiavimą ir pasirašyti naftos produktų perkrovos sutartį. Nesusitarus, baltarusiškų naftos produktų vežimo srautas bus nukreiptas į Latvijos ir Ukrainos uostus.

Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Sep 13, 2012, 2:08 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 7:19 PM

„Balneftechim“ rašte teigiama, kad rugsėjo 7 d. bendrovės „Klaipėdos nafta“ vadovybė koncernui patvirtino informaciją dėl trūkstamų terminalo pajėgumų perkrauti Baltarusijos gamintojų produkciją.

Koncernas informuoja, kad, jeigu nebus atnaujinti ilgamečiai bendradarbiavimo santykiai ir pasirašyta sutartis 2012-2013 m. periodui, kas mėnesį nuo 100 iki 180 tūkst. tonų Baltarusiškos naftos produkcijos bus nukreipta į kaimyninių šalių uostus.

AB „Lietuvos geležinkeliai“, gavusi koncerno rašto kopiją, teigia, jog nei „Baltneftechim“ atstovaujamos įmonės („Baltarusijos naftos kompanija (BNK)“, Mozyrio naftos produktų gamykla, „Transchema“), nei pati bendrovė neturi sutarčių su Rusijos koncerno „Lukoil“ antrine įmone „Litasco S. A.“, kuriai „Klaipėdos nafta“ išnuomojo 25 proc. terminalo pajėgumų.

„Dėl šios priežasties išlieka galimybė, kad pasinaudodama padėtimi „Litasco S. A.“ Baltarusijos naftos kompanijoms gali nustatyti aukštesnius paslaugų įkainius. Šioms tokiu atveju produkciją būtų pigiau gabenti į Latvijos ir Juodosios jūros uostus“, - teigiama „Lietuvos geležinkelių“ išplatintame pranešime.

„Lietuvos geležinkeliai“ ragina bendrovės „Klaipėdos nafta“ vadovybę atsakingiau pažvelgti į susiklosčiusią situaciją, tinkamai ją įvertinti bei imtis visų būtinų priemonių, kad Lietuva neprarastų Baltarusijos naftos krovinių, nenutrauktų ilgus metus puoselėtų tarptautinių verslo santykių ir nepatirtų gresiančios ekonominės žalos.

„Neatmetama galimybė, kad, eliminavus Baltarusijos naftos kompanijas iš Klaipėdos uosto, kitos Baltarusijos įmonės dėl tokio požiūrio į verslą gali savo krovinius nukreipti į kitus uostus“, - pažymi „Lietuvos geležinkeliai“.

Primename, kad „Lietuvos geležinkeliai“ pirmadienį pranešė, jog „Klaipėdos nafta“ nuo spalio 1 dienos nebekraus Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklų produkcijos. Nauju tarpininku nepatenkinti Baltarusijos gamyklų vadovai geležinkeliams esą pareiškė, kad produkciją eksportuos per Latvijos uostus.

„Klaipėdos naftos“ vadovas Rokas Masiulis tuomet pareiškė, kad „Litasco S. A.“ garantuos baltarusiškų krovinių krovą per Klaipėdą. Pasak R. Masiulio, nuo praėjusių metų spalio įmonei "Transchema" buvo rezervuota apie 25 proc. terminalo pajėgumo, tačiau ji užtikrino tik 60 proc. šios apimties.Pagal rugpjūčio pabaigoje „Klaipėdos nafta“ ir Šveicarijoje registruotos „Litasco S. A.“ pasiraštą sutartį ji kraus apie 2 mln. tonų produktų per metus, ir tai sudarys apie 25 proc. visų terminalo metinių pajėgumų. Sutartis galios iki 2014 metų spalio.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.