„Tai yra fizinis laivo-saugyklos montavimas, kuris pradėtas nuo laivo korpuso plieno pjovimo darbų. Manau, jog laivo statybos darbai yra tvirtas SGD terminalo projekto įgyvendinimo pamatas, ant kurio po kiek daugiau nei dvejų metų pradės veikti laivas-saugykla. Labai džiugina tai, kad darbai atliekami tiksliai pagal numatytą grafiką, o tai skatina toliau tokiu pat sparčiu žingsniu judėti į priekį“, - sakė jis.
Laivo-saugyklos statybos darbai prasidėjo nuo plieno lakštų pjovimo darbų. Dažniausiai naudojamas įprastas anglinis plienas, tačiau konkrečiose vietose, kur yra didžiausios apkrovos laivo konstrukcijai, naudojamas didelio stiprumo plienas. Vien plieno konstrukcijos sudarys apie 25 tūkst. tonų laivo svorio, kai tuo tarpu visas laivas su įranga svers apie 36 tūkst. tonų.
Plienas pjaunamas automatiniu būdu, pasitelkiant specialias plazmines plieno pjovimo stakles. Planuojama, jog plieno pjovimo darbai užtruks iki 2013 kovo mėnesio.
Atliekant šiuos darbus, bus įgyvendinami ir kiti gamybos etapai: surenkamų plieninių rėmų ir konstrukcijų ruošinių gamyba, modulių surinkimas, smėliavimas ir dažymas, vamzdynų ruošinių gamyba ir surinkimas, izoliacijos, šildymo vėdinimo sistemos ir interjero įrengimas, SGD talpyklų sistemų montavimas bei elektros automatikos įrengimas.
ELTA primena, jog kovo 2 d. „Klaipėdos nafta“ pasirašė plaukiojančios saugyklos išperkamosios nuomos sutartį su laivo-saugyklos gamintoja, norvegų kompanija - „Hoegh LNG“. „Įsigyti laivą-saugyklą buvo vienas svarbiausių darbų vykdant SGD terminalo projektą, kuris ir buvo įvykdytas pasirašius šią sutartį. Šis laivas-saugykla padės Lietuvai sumažinti priklausomybę nuo vienintelio dujų tiekėjo bei pradėti pirkti dujas rinkos sąlygomis“, - sakė R. Masiulis.
Laivo-saugyklos nuomos kaina apima visus laivo-saugyklos veiklos, priežiūros, remonto ir remontui reikalingų medžiagų, laivo įgulos bei draudimo kaštus. Po dešimties metų nuomos „Klaipėdos nafta“ galės laivą-saugyklą išsipirkti ir laivą operuoti pati. Išpirkus laivą-saugyklą ji turėtų tarnauti dar 30 metų.
Pirkimo konkurse buvo gauti trijų - „Golar LNG“, „Excelerate Energy“ bei „Hoegh LNG“ - tiekėjų pasiūlymai, ekonomiškai naudingiausiu pripažintas norvegų kompanijos „Hoegh LNG“ pasiūlymas.
Numatytos laivo techninės savybės: gamtinių dujų rezervuaras bus membraninio tipo. Pagrindiniai laivo - saugyklos parametrai: 294 m ilgio, plotis - 46 m, grimzlė - 12,6 m. Tanklaivio dujų saugyklos tūris - 170 tūkst. kub. metrų.
Valstybei priklauso 70,63 proc. „Klaipėdos naftos“ akcijų.
Pirmoji „Hoegh“ laivybos kompanija buvo įkurta dar 1927 m., o SGD pasaulyje kompanija „Hoegh LNG“ vadinama pionieriais, nes šioje srityje veikia nuo 1973 m. „Hoegh LNG“ yra integruotus sprendimus laivams, transportavimui, suskystintų gamtinių dujų ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalams siūlanti įmonė.
Bendrovė eksploatuoja septynių laivų - 3 FSRU bei 4 SGD dujovežių parką.