Uostamiestis jau laukia naujo geležinkelių terminalo

Klaipėdos pietinėje uosto dalyje numatytas statyti geležinkelio terminalas krovinių vežimą iš uosto pagreitins keletą kartų ir leis gerokai padidinti jūrinių konteinerių gabenimą geležinkelio transportu.

Daugiau nuotraukų (1)

Alvydas Ziabkus ("Lietuvos rytas")

Sep 26, 2012, 11:16 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 2:02 PM

Antradienį uostamiestyje geležinkelio gabenimų operatorė bendrovė „VPA Logistics“ su akcine bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė svarbią bendradarbiavimo sutartį, kuri skelbia didelio intermodalinio sausumos terminalo statybos pradžią Klaipėdoje.

Šia sutartimi privati bendrovė įsipareigojo iki kitų metų pradžios savo įmonės teritorijoje pastatyti pirmąją terminalo dalį, kurioje atsiras antrasis 700 metrų ilgio geležinkelio ruožas ir bus įrengtos naujos konteinerių sandėliavimo aikštelės.

Uoste nėra sąlygų

Būtinybę šalia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtoti šaudyklinių traukinių terminalų infrastruktūrą paskatino bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ nepalanki konteinerių gabenimo statistika.

Pastaraisiais metais Klaipėdos uoste rekordiškai augant konteinerių krovai, jų gabenimas geležinkeliais pradėjo mažėti.

Šiuo metu geležinkelio transportu išvežama vos penktadalis visų uoste perkrautų konteinerių (TEU). Prieš trejus metus geležinkeliu gabenamų konteinerių dalis siekė 24,36 proc.

Dar liūdnesnė padėtis yra su „ro-ro“ tipo kroviniais, kurių uoste perkraunama dar daugiau nei konteinerių.

Uoste nėra sąlygų ant geležinkelio platformų pakrauti puspriekabes, todėl visos jos išgabenamos tik automobilių transportu.

Ir greičiau, ir pigiau

Toks geležinkelio panaudojimo mažėjimas gabenant uosto krovinius „Lietuvos geležinkeliams“ kelia nerimą.

Juo labiau kad krovinių gabenimas konteineriais Klaipėdos uoste ateityje turėtų didėti sparčiais tempais.

Pavyzdžiui, šiuo metu beveik 400 tūkst. TEU per metus perkraunantis „Smeltės“ terminalas jau 2016 metais ketina pasiekti 600 tūkst. sąlyginių konteinerių vienetų TEU.

Planuojama, kad po 10 metų konteinerių krova šiame terminale perkops milijoną TEU per metus.

„Esant tokioms tendencijoms mes priversti Klaipėdoje skubiai kurti geležinkelio krovos terminalų infrastruktūrą, nes su dabar didžiąją krovinių dalį gabenančiu autotransportu galime sėkmingai konkuruoti.

Konteinerius vežti geležinkeliu yra greičiau ir pigiau“, - sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Kenčia dėl prastovų

Šiuo metu konteinerių gabenimo geležinkelio transportu schema yra labai gremėzdiška ir nepatogi klientams.

Konteineriai ant platformų kraunami bendrovių „Klasco“ ir „Smeltės“ krovos terminale.

Iš laivų iškraunami konteineriai sandėliuojami uosto teritorijoje. Joje pakrauti vagonai stumiami į „Draugystės“ geležinkelio stotį, kurioje gana ilgai formuojami geležinkelio sąstatai.

„Lietuvos geležinkeliai“ kenčia dėl vagonų prastovos - nuo įvažiavimo į „Draugystės“ stotį iki išvažiavimo su kroviniu vagonai užtrunka beveik dvi paras.

Dėl to krovinių iš uosto laukiantys klientai linkę pirmiausia rinktis automobilių transportą, kurio išvykimas iš uosto yra labiau prognozuojamas.

Uosto terminalus papildomai apkrauna ir kitos Klaipėdos pakraščiuose veikiančios įmonės, kurios savo krovinius gabena geležinkeliais. Savo konteinerius jos priverstos automobilių transportu gabenti į uosto terminalus, kuriuose kraunama į vagonus.

Laukia trys etapai

Šią problemą nutarta spręsti statant intermodalinį terminalą. Jam buvo parinkta vieta pietinėje uosto dalyje išplečiant dabar veikiančią „Draugystės“ geležinkelio stotį.

Terminalą numatyta kurti trimis etapais. Pirmąjį terminalą savo teritorijoje įrengs bendrovė „VPA Logistics“ šalia „Draugystės“ geležinkelio stoties.

„Spartesnei terminalo kūrimo pradžiai specialiai pasirinkome privačią bendrovę, kuri per minutę gali pasirinkti rangovą, apeidama valstybinei įmonei būtiną ilgą viešojo konkurso procedūrą“, - aiškino „Lietuvos geležinkelių“ vadovas S. Dailydka.

Antrojo etapo metu antrasis terminalas bus plečiamas pietinėje „Lietuvos geležinkelių“ teritorijoje, pirma nusausinus dabar ten esančius priešgaisrinius tvenkinius.

Per artimiausius metus bus atliekamas antrojo etapo techninis projektas ir skelbiamas darbų rangovo konkursas.

Čia atsiras keturi geležinkelio keliai su 3 hektarus užimančiomis konteinerių sandėliavimo aikštelėmis. Planuojama, kad šio etapo statybos užtruks iki pusantrų metų.

Trečiajam terminalui numatoma didelė teritorija šiaurinėje „Draugystės“ geležinkelio stoties dalyje, kuri priklauso Klaipėdos rajono savivaldybei.

Per 2013 metus ketinama atlikti šios teritorijos detalųjį planą. Didžiausios naujojo terminalo dalies statyba turėtų būti baigta iki 2017 metų.

Nereikės pirkti vagonų

Šie sausumos terminalai leis panaudoti tikrąją šaudyklinių traukinių koncepciją, kai konteinerinis sąstatas kursuoja iš vieno taško į kitą krovinius gabendamas į abi puses.

Į jūrų krovos kompanijų ir kitų Klaipėdos įmonių konteineriai su kroviniais į naująjį geležinkelio terminalą bus atvežami automobilių transportu. Čia konteineriai bus sandėliuojami ir lauks atvykstančio geležinkelio sąstato.

Atvykus vagonams, konteineriai bus kraunami ant platformų ir sąstatas išvažiuos atgal be jokių papildomų vagonų stumdymo ir manevravimo. Tai leis konteinerių išgabenimo laiką iš uosto sumažinti iki 8-10 valandų.

Vietoj dabar iš „Draugystės“ stoties išvežamų dviejų geležinkelio sąstatų per mėnesį, įgyvendinus jau pirmąjį terminalo etapą, bus galima du sąstatus išgabenti per savaitę.

Šitaip gerokai padidės iš uosto vežamų krovinių kiekis. Apskaičiuota, kad toks laiko taupymas ir didesnio krovinių kiekio pervežimas prilygsta papildomų 100 vagonų pirkimui, kurie kainuotų

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.