Kauno valdžia nenorėjo klausyti, ką miestui siūlo A. Zuokas

Vilniaus meras Artūras Zuokas

Kauno politikai nebuvo labai svetingi.<br>P. Mantautas
Kauno politikai nebuvo labai svetingi.<br>P. Mantautas
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Oct 4, 2012, 3:56 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 8:53 AM

Tačiau kas valdys 49 proc. būsimos bendrovės akcijų, kurios neva skirtos strateginiam investuotojui, A. Zuokas kol kas neatskleidžia. A. Zuokas BNS tikino, jog šiuo metu deramasi su trimis potencialiais investuotojais.

„Šiuo metu mes negalėtume jo įvardyti, nes dar yra per anksti. Derybos yra vedamos su trim galimais investuotojais, kurie domisi, žiūri, kaip mums sekasi su šiuo projektu ir, be abejo, laukia verslo pradžios. Tai yra užsienio investuotojai, dirbantys skrydžių srityje. (...) Manau, kad derybos tikrai greitai nesibaigs, nes mes šiuo metu turime baigti bazinio oro vežėjo verslo planą, kuris bus pristatytas kitą savaitę, gauti licencijas skrydžiams, tam dokumentai bus pateikti artimiausiomis dienomis ir kalbėti apie sėkmingą šios kompanijos startą kitų metų pirmąjį ketvirtį“, - sakė sostinės meras.

Kita vertus, jis sakė, jog pirmuosius 5-erius skrydžių bendrovės veiklos metus būtų galima veikti ir be strateginio investuotojo.

„Pirmąjį etapą mes galime įgyvendinti ir be strateginio investuotojo. Tai yra penkių metų verslo planas - 13-ka skrydžių, keturi lėktuvai. (...) Šio verslo plano įgyvendinimui mums strateginio investuotojo nereikia, mums užtenka savų jėgų. Klausimas - apie tolesnę plėtrą ir apie tolesnę perspektyvą“, - sakė jis.

Pasak Vilniaus mero, oro bendrovės „Air Lituanica“ akcijų sutartis jau pasirašė ir jos bendraturčiais tapo investuotojai Antanas Guoga ir Brianas Joffe'as, įmonės „Adlex“, „Arvi“, „Balsas.lt“, „Baltic Optical Disk“, „Garsų pasaulis“, „Lietuvos rytas“, „MG Baltic Investment“, „Modus“, „Panevėžio keliai“, SBA, „Vičiūnai Group“, „Vilniaus vystymo kompanija“. Teigiama, kad jos valdo 17 proc. būsimos įmonės akcijų.

Vilniaus savivaldybė, anot pranešimo, turi 34 proc. įmonės, kurios įstatinis kapitalas - 2,5 mln. eurų (8,632 mln. litų), akcijų. Be to, bendrovės partneriais skelbiamos Susisiekimo, Ūkio ir Užsienio reikalų ministerijos, tarptautinis Vilniaus oro uostas.

„Vičiūnų“ įmonių grupės valdybos pirmininkas Visvaldas Matijošaitis BNS sakė, jog „Vičiūnai Group“ su Vilniaus savivaldybe planuoja pasirašyti ketinimų protokolą ir į „Air Lituanica“ investuoti maždaug 100 tūkst. litų.

„Pradžioje tikrai yra simbolinis indėlis, jei neklystu, bus 17 akcijų parduodama. Tai 1 akcijos kaina būtų maždaug 100 tūkst. litų. Aš manau, kad buvo padaryta didelė klaida, kad Vyriausybė neperėmė bankrutavusios skrydžių bendrovės „flyLAL“, o uždarė. Tai tas pats, kas Lietuva liktų be geležinkelio, be savo uosto ir be kitų strateginių dalykų“, - sakė V.Matijošaitis.

„Arvi“ įmonių grupės generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas Vidmantas Kučinskas BNS teigė, jog už vieną „Air Lituanica“ akciją „Arvi“ sumokės apie 25 tūkst. eurų (86,3 tūkst. litų).

„Reikia tokios bendrovės, nes turime problemų su susisiekimu. Tikriausiai ir vertybę sukursime, kuri ateityje kainuos daug daugiau“, - sakė jis.

Koncerno „MG Baltic“ atstovė ryšiams su visuomene Agnė Dvarionienė BNS patvirtino, kad „Air Lituanica“ akcijų sutartį pasirašė koncerno holdingas „MG Baltic Investment“.

„Pirmaisiais metais planuojame skraidinti į 6 miestų pagrindinius oro uostus – Amsterdamą, Briuselį, Kijevą, Londoną, Maskvą, Palangą, po metų veiklos atidaryti dar 6 naujas kryptis – Stokholmą, Miuncheną, Berlyną, Sankt Peterburgą, Hamburgą, Tbilisį, o 2015 metais – skraidinti į dar vieną miestą Stambulą“, - pranešime spaudai sakė A. Zuokas.

Skelbiama, kad „Air Lituanica“ nuo kitų metų pavasario skraidins iš Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų.

„Yra planai kitų metų pirmo ketvirčio pabaigoje pradėti reguliariuosius skrydžius“, - spaudos konferencijoje Kaune ketvirtadienį teigė A.Zuokas. Jis bendrovės startą sakė siejantis su Lietuvos pirmininkavimu Europos Sąjungos Tarybai.

„Ekspertų skaičiavimais, turistai, atskrisiantys „Air Lituanica“ lėktuvais per metus Vilniuje ir Kaune išleis apie 36,2 mln. litų. Iš viso ketinama skraidinti apie 125 tūkst. keleivių kasmet“, - tikina A. Zuokas.   

Kauno miesto politikai ketvirtadienį atsisakė įtraukti į darbotvarkę A. Zuoko pranešimą apie naujo oro vežėjo projektą. Savo pranešimą Vilniaus meras žurnalistams ir keletui panorusių jo išklausyti politikų pristatė per tarybos posėdžio kavos pertrauką.

A. Zuokas birželio pabaigoje paragino Lietuvos savivaldybes investuoti į steigiamą oro vežėją „Air Lituanica“ ir tapti jo akcininkais. Tačiau tuomet bent jau trijų miestų merai sakė, kad to neketina daryti.

Savivaldybėms siūlyta įsigyti bent po vieną akciją, kurios vertė siektų 25 tūkst. eurų (86,32 tūkst. litų). Toks pasiūlymas pateiktas Kauno, Klaipėdos, Kauno ir Trakų rajonų, Palangos ir Druskininkų miestų merams.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.