Kalvarijos stotyje (Marijampolės apskritis) vykusiose pratybose buvo siekiama tobulinti tarnybų sąveiką bei bendrus veiksmus gesinant gaisrą ir likviduojant eismo įvykio padarinius geležinkelyje. Pratybų scenarijuje buvo numatyta, kad manevravimo darbų metu „susidurs“ geležinkelio cisterna su dyzelinu ir platforminis vagonas su natrio hidroksidu.
Kilusį „gaisrą“ gesino Marijampolės apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos ir Kauno pagalbinio traukinio ugniagesiai. Pagalbinių traukinių - kelių vagonų sąstatų, skirtų specialiai gaisrams gesinti - Lietuvoje yra 4, kiekviename dirba po 30 specialiai parengtų specialistų. Kai nėra skubių iškvietimų, jie atlieka kitus darbus. Incidentą su „cheminėmis medžiagomis“ likvidavo Lenkijos priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos.
Įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ saugos departamento direktoriaus Vaclovo Zabarausko teigimu, tokio tipo pratybos yra labai naudingos, kadangi leidžia ne tik stebėti bei analizuoti tarnybų bendrai vykdomus geležinkelio įvykio padarinių likvidavimo veiksmus, bet ir matyti turimos technikos privalumus bei trūkumus.
„Tenka pripažinti, kad geležinkeliai – pavojingas objektas, todėl saugumą užtikrinti įmanoma tik dirbant koordinuotai, bendromis pajėgomis ir pastangomis“, - teigė V. Zabarauskas.
Tokio tipo pratybos organizuojamos įvairiuose šalies regionuose 1–2 kartus per metus nuo 2009 m. Statistikos departamento duomenimis, per paskutinius 5 metus buvo 11 traukinių susidūrimų, 30 nuriedėjimų nuo bėgių, iš viso kilo 9 gaisrai.
Ketvirtadienį vykusios pratybos išskirtinės tuo, kad pirmą kartą likviduojant geležinkelio eismo padarinius bendradarbiavo tarptautinės pajėgos. Tokiu būdu siekta prisidėti ir prie Lietuvos ir Lenkijos santykių gerinimo.