Vilniaus transporte neregiams vietos nėra

Vieniems nėra ko važiuoti autobusais ir troleibusais. Atrodo, tokią žiaurią taisyklę neregiams sugalvojo sostinės vežėjai.

Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas („Sostinė“)

2012-11-17 13:21, atnaujinta 2018-03-15 08:51

Keturiasdešimtmetį Aleksandrą Charitonenkovą kontrolieriai prieš kelias dienas nubaudė 30 litų bauda.

Tikrintojams – nė motais

Važiuojantį į darbą neregį jie išlaipino iš autobuso, nusivedė į savo transporto priemonę.

Mat onkologinėmis ligomis sergančius žmones masažuojantis vilnietis naują 30 dienų bilietą mėgino pažymėti diena anksčiau, nei baigėsi senojo galiojimas.

„Esu neregys, tad Vilniečio kortelę tris kartus priglaudžiau prie komposterio. Tris kartus pyptelėjo.

Aš buvau ramus, maniau, kad mano bilietas galioja”, – pasakojo A.Charitonenkovas.

A.Charitonenkovui skyrę baudą kontrolieriai pripažino, kad daugiausia nesusipratimų būna dėl 30 dienų bilietų. Keleiviai dar nesupranta, kad naują kortelėje esantį bilietą keleiviai gali aktyvinti tik tuomet, kai pasibaigs pirmojo galiojimas.

Tačiau A.Charitonenkovo žodžiai, kad jis yra neregys, kontrolieriams širdies nesuminkštino. Jie paaiškino, kad skundą nematantis vilnietis gali atnešti į įmonę „Susisiekimo paslaugos” Žolyno gatvėje.

Informacija – tik ekrane

„Kas sugalvojo tokią klastą neregiams? Kaip mums žinoti, kada baigiasi senojo bilieto galiojimas ir jį reikia papildyti?” – liejo apmaudą A.Charitonenkovas. Jis neabejoja, kad kontrolieriams įklius dar ne vienas neregys ar prasčiau matantis pensininkas.

Anksčiau jiems buvo paprasta – bilietai galiojo nuo kiekvieno mėnesio pirmosios dienos.

Dabar, kol galioja pirmasis bilietas, kortele palietus komposterį, ekrane bus matoma informacija apie jo galiojimo trukmę, taip pat rodoma informacija apie naują 30 dienų bilietą, esantį kortelėje.

Naujas bilietas negali būti aktyvintas automatiškai ar iš anksto, o tik pasibaigus pirmojo bilieto galiojimui.

Perskaitys kitas keleivis?

„Susisiekimo paslaugų” direktorius Gintas Bliuvas pripažino, kad akliesiems ir silpnaregiams iškilo didelė problema pažymėti 30 dienų bilietus. Ji jau buvo aptariama su šią negalią turinčiais žmonėmis.

„Mes ne dykumoje gyvename. Neregiams reikėtų paprašyti kitų žmonių perskaityti informaciją komposterio ekrane”, – vienintelę išeitį pasiūlė G.Bliuvas.

Neregiai gali naudotis paslauga, kai, privažiavus troleibusui, jo numeris ir maršrutas paskelbiamas garsiai. Tačiau informacijos apie kelionės bilietus „Susisiekimo paslaugos” garsiai skelbti neketina.

Įsižeidęs dėl kontrolierių pamokymo, kad reikėjo žiūrėti į ekraną, Onkologijos institute masažuotoju dirbantis A.Charitonenkovas sakė esąs pasiryžęs nuvežti skundą į „Susisiekimo paslaugų” biurą.

Kaip regėjimo negalią turinčiam žmogui žinoti, kada baigia galioti 30 dienų bilietas ir reikia pažymėti naują? Į šį klausimą Vilniečio kortelę įdiegę vežėjai neturi atsakymo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.