Apsispręsti dėl Palangos aplinkkelio teks naujai Vyriausybei

Darbą baigianti Vyriausybė apsispręsti, ar toliau turės būti vykdomas Palangos aplinkkelio projektas, kurio vertė nuo projekto vykdymo pradžios išaugo beveik 40 mln. litų, palieka naujajai Vyriausybei, sako laikinai einantis pareigas susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Projekto vertė, pasak laikinai einančio pareigas ministro, išaugo dėl kelių kokybės reglamentavimo pasikeitimų ir pabrangusių medžiagų bei statybos darbų kainų nuo 2004 m., kai buvo skaičiuota pirminė projekto vertė.<br>R. Danisevičius
Projekto vertė, pasak laikinai einančio pareigas ministro, išaugo dėl kelių kokybės reglamentavimo pasikeitimų ir pabrangusių medžiagų bei statybos darbų kainų nuo 2004 m., kai buvo skaičiuota pirminė projekto vertė.<br>R. Danisevičius
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Nov 26, 2012, 1:03 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 3:10 AM

2009 m. buvo skaičiuota, kad prie projekto Vyriausybė turės prisidėti maždaug 88 mln. litų, tačiau įvykus konkursui, kuriame dalyvavo trys kompanijos, laimėjusios kompanijos pasiūlymas buvo gerokai didesnis - maždaug 125 mln. litų. Pasak ministro, ekspertai nustatė, kad projekto vertės padidėjimas yra pagrįstas.

„Mes konstatavome, kad ta padidėjusi kaina yra pagrįsta, tačiau dėl kitų visų teisinių procedūrų, sutarčių pasirašymo, mes puikiai suprantame, kad čia yra nueinanti Vyriausybė, ir mes palikome šitą klausimą spręsti naujai Vyriausybei. Ir būtent naujoji Vyriausybę galės apsispręsti, ar šį pabrangusį projektą įgyvendinti su esamais rangovais, kurie laimėjo šį konkursą, ar visgi, įvertinus naują kainą, paskelbti naują konkursą ir tikėtis, kad kaina galėtų sumažėti“, - pirmadienį žurnalistams po Vyriausybės pasitarimo sakė E. Masiulis.

Projekto vertė, pasak laikinai einančio pareigas ministro, išaugo dėl kelių kokybės reglamentavimo pasikeitimų ir pabrangusių medžiagų bei statybos darbų kainų nuo 2004 m., kai buvo skaičiuota pirminė projekto vertė.

Palangos aplinkkelis turėjo tapti pirmuoju nacionaliniu mastu vykdomu viešosios-privačios partnerystės projektu.

„Pasirinktas viešosios-privačios partnerystės modelis reiškia, kad investuotojas iš skolintų lėšų įgyvendina projektą, o po to valstybė per 25 metus atsiskaito su rangovu. Per tuos 225 metus rangovas yra atsakingas ir už to kelio priežiūrą ir už remontą. O po 25 metų, kada įvyksta visiškas atsiskaitymas, tas kelias yra perduodamas valstybės žinion. Kelias yra nemokamas, jokie pinigai ten nėra renkami“, - apibūdino projekto esmę E. Masiulis.

Pasak ministro, Lietuva nėra tokia turtinga šalis, kad tik už valstybės pinigus keliai visą laiką būtų taisomi ir tiesiami nauji, ir privataus kapitalo pritraukimas yra būtinas.

Tačiau, pažymėjo E. Masiulis, dabartinė Vyriausybė nori „elgtis korektiškai“ ir nepasirašyti beveik 40 mln. litų pabrangusio projekto sutarties, kadangi naujoji Vyriausybė gali turėti kitokį požiūrį į šį projektą, o visuomenėje - kilti neaiškumų, kodėl nueinanti Vyriausybė pasirašo taip pabrangusio projekto sutartį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.