Lenkijos aviatoriams jau siūlo bankrotą

Specialiai LR, Varšuva

Lenkijos aviakompanijai LOT nepadėjo netgi įsiliejimas į „Star Alliance”.
Lenkijos aviakompanijai LOT nepadėjo netgi įsiliejimas į „Star Alliance”.
Daugiau nuotraukų (1)

Eldoradas Butrimas

Dec 17, 2012, 11:46 AM, atnaujinta Mar 14, 2018, 2:24 PM

Praėjusią savaitę Varšuvoje kilęs skandalas dėl prastėjančios valstybinės skrydžių bendrovės LOT padėties atgaivino diskusijas apie politikų kišimąsi į šalies ekonomiką.

Lenkijos žiniasklaidai atskleidus, kad LOT slepia nuo visuomenės milijardines skolas, skubiai buvo atleistas direktorius Marcinas Pirogas. Jis tapo jau vienuoliktu atleistu įmonės vadovu per penkerius metus.

Ginčus sukėlė informacija, kad nuostolingai dirbančią lenkų bendrovę seniai įsigyti nori Vokietijos „Lufthansa”, bet Vyriausybė įmonės neparduoda, nes bijo būti apkaltinta patriotizmo stoka.

Nori išsaugoti pavadinimą

Opozicijos lyderis Jaroslawas Kaczynskis kaltina Vyriausybę, kad ji keliaklupsčiauja prieš Maskvą ir Berlyną. O prieš 84 metus įkurto LOT pardavimą ir veiklą, jo manymu, sunkina pseudopatriotizmo našta.

Ligšiolinės Lenkijos Vyriausybės sutiko vakariečiams parduoti tiktai mažumą prasiskolinusios bendrovės akcijų, norėdamos išsaugotų LOT pavadinimą.

Su tokia sąlyga sutiko tik Šveicarijos bendrovė „Swiss Air”, prieš dešimtmetį įsigijusi ketvirtadalį LOT akcijų, kurias Varšuva netrukus turėjo atpirkti, nes šveicarų kompanija bankrutavo.

Jei ne valstybės parama, LOT jau senokai būtų bankrutavusi.

2010 metais įmonės nuostoliai siekė 163,1 mln. zlotų (137 mln. litų), o pernai – 145,5 mln. zlotų (122 mln. litų).

Šie metai būtų rekordiniai, jei ne buhalterinės gudrybės.

Prašė gelbėti nuo bankroto

Kaip lenkų žiniasklaidoje tvirtina ekspertai, šiais metais LOT išliko vien dėl to, kad pardavė beveik milijardo zlotų vertės savo turto. Bet net ir po to nuostoliai siekia šimtus milijonų zlotų.

Įmonę į krizę iš dalies įstūmė politikai, dėl kurių kišimosi per pastaruosius 5 metus firmoje pasikeitė net 11 direktorių.

Dabar jau atleistas LOT vadovas M.Pirogas neseniai viešai gyrėsi, kad lenkų kompanija pirmoji Europos Sąjungoje įsigijo 8 naujausius amerikietiškus lėktuvus „Dreamliner 787”, dėl to esą oro bendrovė netrukus užkariaus rinką ir bus pelninga.

Iškilmingai pasitikę naujus lėktuvus, LOT vadovai slapta maldavo premjerą gelbėti nuo bankroto. Žurnalistams demaskavus dviveidystę, Seimo opozicija ėmė šaipytis, kad vyriausybė lavonui nupirko 8 brangius kostiumus.

Atleis trečdalį darbuotojų

Dienraštis „Gazeta Wyborcza” pareiškė, kad tikroji LOT padėtis labai prasta ir firma planuoja atleisti beveik trečdalį darbuotojų – šešis šimtus iš dviejų tūkstančių. „Solidarumo” profsąjungos lyderis Stefanas Malczewskis firmos padėtį nusakė taip: „Arba tramplinas, arba kapinynas.”

Tai reiškia, kad nauji lėktuvai arba padės išsikapstyti iš bėdų, arba kompanija bankrutuos.

Skrydžių verslo ekspertas Adrianas Furgalskis naiviomis vadina viltis, kad užtenka nusipirkti ekonomiškesnių, tylesnių ir talpesnių lėktuvų ir bus galima užkariauti rinką.

Buvęs LOT direktorius Marekas Serafinas teigia, kad nauji lėktuvai nepervilios keleivių iš didžiųjų firmų, kurios siūlo įvairesnių ir dažnesnių skrydžių, turi geresnį įvaizdį, ir siūlo įmonę parduoti ar skelbti jos bankrotą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.