Kauno autobusai - lyg Velykų kiužiai

Per tris dienas – du sudaužyti maršrutiniai miesto autobusai. Kai Kauno gatves padengia ledas ir sniegas, ši nemaloni statistika dar labiau pablogėja, o štai sunkiasvoriai troleibusai eismo įvykiuose nukenčia gerokai rečiau.

Prieš dvi savaites Žiemgalių gatvėje į autobuso „Solaris“ priekinę dalį atsitrenkė priešpriešinio eismo juostoje atsidūręs „Mercedes-Benz“.<br>M. Patašius
Prieš dvi savaites Žiemgalių gatvėje į autobuso „Solaris“ priekinę dalį atsitrenkė priešpriešinio eismo juostoje atsidūręs „Mercedes-Benz“.<br>M. Patašius
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas ("Laikinoji sostinė")

Dec 22, 2012, 4:34 PM, atnaujinta Mar 14, 2018, 11:20 AM

Šių metų gruodis savivaldybės valdomai įmonei „Kauno autobusai“ itin nesėkmingas – autobusai eismo įvykiuose nukenčia vidutiniškai kiekvieną dieną.

Du susidūrimai buvo itin tragiški. Piliakalnio gatvėje į autobusą „Volvo“ rėžėsi „Volkswagen Golf“. Jaunas automobilio vairuotojas, dirbęs maisto išvežiotoju, žuvo.

Žiemgalių gatvėje į autobuso „Solaris“ priekinę dalį atsitrenkė priešpriešinio eismo juostoje atsidūręs „Mercedes-Benz“. Prie šios mašinos vairo sėdėjusį jauną kaunietį dėl patirtų sužalojimų ištiko koma.

Dažniau nukenčia „Solaris“

„Sunku paaiškinti tokį reiškinį, tačiau dažniausiai eismo įvykio metu nukenčia naujieji autobusai „Solaris“, – stebėjosi bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Nors jie nėra naujiena Kauno gatvėse, tačiau galbūt vairuotojai klaidas padaro pernelyg ilgai į juos užsižiopsoję.

Pasak M.Grigelio, iš pirmosios 55 autobusų „Solaris“ partijos liko nedaug tokių, kurie nė karto nebuvo pakliuvę į eismo įvykius.

„Keli autobusai važinėja labai sėkmingai, o kai kurie „nelaimingieji“ remontuoti jau ne kartą“, – pasakojo įmonės vadovas.

Žvelgiant į visų metų statistiką galima suskaičiuoti, kad vidutiniškai per tris dienas nukenčia du maršrutiniai autobusai. Šaltuoju metų laiku šie skaičiai dar pablogėja.

„Kai lyja ir sninga, vairuotojams linkėčiau atsargiau spausti greičio paminą, mat dauguma nelaimių įvyksta dėl nesaugaus greičio“, – patarė M. Grigelis.

Jis priminė, kad autobusas yra labai nepaslanki transporto priemonė, ir net patyręs vairuotojas neturi galimybių pakreipti įvykių seką kita linkme.

Detalių tiekimas užtrunka

Apgadintus autobusus remontuoja patys „Kauno autobusų“ meistrai.

Menkus gedimus pavyksta pašalinti per savaitę, tačiau kartais darbai užtrunka net mėnesį.

„Sandėliuose turime būtiniausių atsarginių detalių atsargą, o jeigu tenka jas gabenti iš gamyklos, praeina nemažai laiko“, – aiškino M.Grigelis.

Visi įmonės autobusai yra apdrausti, todėl nuostoliai patiriami tik dėl jų prastovos.

Dažniausiai remonto kaina neviršija 20 tūkst. litų, tačiau prieš kelerius metus smarkiai sudaužytam „Solariui“ atnaujinti buvo išleista beveik 100 tūkst. litų.

Pasak įmonės vadovo, net ir tokiu atveju remontuoti autobusą verta, nes jo likutinė vertė siekia 300–400 tūkst. litų.

Savivaldybės bendrovei „Autrolis“ priklausantys troleibusai šiemet į eismo įvykius buvo pakliuvę per šimtą kartų – vidutiniškai kartą per tris dienas. Tik 30 proc. nelaimių įvyko dėl troleibusų vairuotojų kaltės.

Troleibusą siuntė į gamyklą

Pasak įmonės generalinio direktoriaus Gintauto Činiko, įvykių kreivė į viršų šauna pasirodžius pirmajam sniegui, o sunkiausiai įveikiamos vietos – apledėjusios įkalnės ir tiltai.

Rimčiausias eismo įvykis, susijęs su troleibusu, šiemet kovo mėnesį įvyko V.Krėvės prospekte – įkaušusio kauniečio vairuojamas visureigis rėžėsi į troleibuso „Solaris“ šoną.

Smarkiai suniokotą troleibusą teko gabenti į gamyklą Lenkijoje, o darbai kainavo 120 tūkst. litų.

Reikės dairytis troleibusų

Paulius Keras, Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas

„Kitais metais į miesto gatves išriedės 15 naujų autobusų – tiek jų skirta Kaunui už Lietuvos parduotus taršos leidimus. Vienas autobusas bus hibridinis – varomas suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra, o likusieji – tik dujomis.

Šiemet jau nupirkti 24 nauji tokie autobusai „Solaris“, o prieš septynerius metus – dar 55 autobusai, varomi dyzelinu. Galima sakyti, kad miesto autobusų parkas kitąmet atrodys labai neblogai.

42 nauji troleibusai pastarąjį kartą buvo nupirkti 2006-aisiais, todėl pirmiausia reikėtų galvoti apie galimybes įsigyti šios rūšies transporto priemonių. Jeigu jau dabar pradėtume troleibusų pirkimo procedūras, kitąmet turbūt nespėtume jų gauti, o kol kas net neturime konkretaus finansavimo šaltinio. Naujų troleibusų Kauno gatvėse galima tikėtis ne anksčiau kaip 2014-aisiais.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.