Valdininkai skraido brangiau nei verslininkai

Jei skraidai, nėra ko taupyti. Tokiu principu pernai vadovavosi daugelis valdininkų, kurių kelionės lėktuvu kainavo gerokai daugiau, nei mokėjo verslo atstovai.

Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair” neįtinka daugeliui Lietuvos valdininkų.<br>V. Ščiavinskas
Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair” neįtinka daugeliui Lietuvos valdininkų.<br>V. Ščiavinskas
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė ("Lietuvos rytas")

Jan 3, 2013, 1:03 PM, atnaujinta Mar 14, 2018, 1:15 AM

Pernai verslininkų keliai dažniausiai driekėsi į Maskvą, Varšuvą, Frankfurtą, Stokholmą ir Kopenhagą, valdininkų – į Briuselį.

„Lietuvos ryto” kalbintų kelionių agentūrų duomenimis, vidutinė privataus ir valstybinio sektoriaus atstovų kelionės kaina skiriasi maždaug trečdaliu.

Abiem keliautojų grupėms labiau patinka tradicinės oro bendrovės. Tačiau verslininkai, priešingai nei valdininkai, nevengia ir skrydžių su žemų sąnaudų kompanijomis.

„Verslininkai daug lankstesni, kai planuojamos kelionių išlaidos ir perkami skrydžių bilietai. Jei aukšto rango klientai vyksta į svarbų susitikimą, jie renkasi tokį variantą, kad skrendant būtų sugaišta mažiausiai laiko.

Jeigu vykstama, tarkime, į parodą užmegzti naujų ryšių, verslininkai renkasi pigiausią variantą”, – pasakojo agentūros "BPC Travel" vadovas Gvidas Aukštuolis.

"BPC Travel" duomenimis, užpernai verslininkai vienam skrydžiui išleido vidutiniškai 935,12 lito, pernai – 1092,36 lito. Valstybės tarnautojų vidutinė skrydžio kaina siekė maždaug 1400 litų.

„Akivaizdu, kad valstybės institucijoms kaina nėra svarbiausia: vykdami į komandiruotę tarnautojai pirmiausia nori patogumų”, – sakė G.Aukštuolis.

"BPC Travel" vadovui pritarė ir kitų skrydžių bilietus parduodančių kompanijų atstovai.

„Valstybinio ir privataus sektoriaus kelionių kryptys bei išlaidos labai skiriasi. Keturi iš penkių valstybės tarnautojų skrydžių – į Briuselį. Tačiau valstybė skrydžiams išleidžia apie 30 procentų daugiau nei verslas.

Matyt, pagrindinė priežastis – didelės spragos Viešųjų pirkimų įstatyme ir nenoras prisiimti atsakomybės už išlaidas”, – aiškino turizmo agentūros „Estravel” vadovė Žydrė Gavelienė.

Iš Vilniaus į Belgiją skraido dvi aviakompanijos: „Brussels Airlines” – į Briuselį, o „Ryanair” – į Šarlerua.

Pastarasis miestas yra kelios dešimtys kilometrų nuo Belgijos sostinės, todėl valdininkai beveik visuomet renkasi brangesnį, bet tiesiogiai skraidinantį vežėją.

Jei keliautojai užsako skrydį mažiausiai prieš 14 dienų ir renkasi nekeičiamą bilietą, vidutinė skrydžio kaina Europoje siekia apie 700 litų.

„Didžiausią kainą moka tie, kurie kelionių negali suplanuoti iš anksto”, – sakė agentūros „Estravel” vadovė.

Atpigo nedaug

* Pernai lėktuvų bilietai į kai kurias šalis šiek tiek atpigo. Ispanijos, Graikijos ir Prancūzijos vežėjų bilietų kaina susitraukė 3–5 proc., tam turėjo įtakos euro zonos skolų krizė.

* Kai kurių kompanijų kainoms įtakos turėjo streikai, vežėjai buvo priversti skelbti akcijas. Tačiau toks kainų kritimas laikinas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.