LESTO laiškas Telšių rajono pensininkei sukėlė šoką

Telšių rajono Degaičių kaimo gyventoja Irena Rusteikienė, perskaičiusi

Ireną Rusteikienę išgąsdino didelė sąskaita.<br>G. Akavickienė
Ireną Rusteikienę išgąsdino didelė sąskaita.<br>G. Akavickienė
Daugiau nuotraukų (1)

Giedra Akavickienė

Feb 28, 2013, 7:45 PM, atnaujinta Mar 10, 2018, 8:48 PM

Taupi pensininkė kas mėnesį suvartoja elektros energijos tik už kelias dešimtis litų. „Tai iš kur ta tūkstantinė skola?“ - mąstė naktį užmigti negalėjusi moteris. Susisiekus su AB LESTO atstovu ryšiams su visuomene Ernestu Napriu, išgirdome, kad pagrindinė klaidingų pranešimų priežastis - žmogiškasis veiksnys. Sunervino „malonus“ prašymas „Maloniai prašome sumokėti susidariusią skolą... Pranešame Jums, kad iki nurodytos datos nesumokėjus įsiskolinimo ir nesusitarus su LESTO dėl skolos grąžinimo sąlygų, kitą dieną ar vėliau būsime priversti nutraukti elektros energijos tiekimą be papildomo pranešimo. Taip pat skola gali būti išieškoma kreipiantis į skolų išieškojimo įmonę ar teismą. Atkreipiame dėmesį, kad nutraukus elektros energijos tiekimą jis bus atnaujintas tik po to, kai sumokėsite skolą bei elektros energijos tiekimo nutraukimo ir atnaujinimo paslaugų išlaidas“, - teigiama LESTO laiške. Tvarkingai kiekvieną mėnesį mokesčius už butą sumokanti moteris sakė, kad raginimas sumokėti beveik 4,5 tūkst. litų skolą, kuri prilygsta pusės metų pensijai, jai buvo kaip perkūnas iš giedro dangaus. „Nuo to rašto aptemo akys, sušlubavo širdis, pakilo kraujospūdis“, - skundėsi senjorė. I. Rusteikienė kartu su sūnumi skambino į LESTO, bet kad nėra skolinga nė cento, sužinojo negreitai. Jos teigimu, yla iš maišo išlindo neva tik po savaitės - paskambinusi LESTO darbuotoja pranešė, kad įvyko klaida, jokios skolos nėra, ir atsiprašė. „Aišku, gerai, kad atsiprašė, bet už jį širdies lašų vaistinėje nenusipirksi“, - mąstė neturtinę žalą patyrusi nukentėjusioji. Nori įspėti žmones Apie sveikatą pagadinusį nuotykį su elektros energiją tiekiančia bendrove I. Rusteikienė paviešino norėdama įspėti kitus LESTO klientus. Kuriozą patyrusi pašnekovė išsakė nuogąstavimą, kad pagyvenę žmonės gali neįsigilinti į raštą ir paskubėti sumokėti prašomus pinigus, nors iš tikrųjų nėra niekam skolingi. Žmones gali paveikti baimė, kad nebūtų atjungtas svarbus elektros energijos tiekimas, taip pat, kad nebūtų „užsuktas“ skolos išieškojimo mechanizmas. Atsiprašė dėl „nepatogumų“ AB LESTO atstovas ryšiams su visuomene E. Naprys I. Rusteikienei iš Degaičių kaimo išsiųstą LESTO įspėjimą pavadino nesusipratimu ir dėl jo išreiškė apgailestavimą. „Bendrovė AB LESTO visoje Lietuvos teritorijoje aptarnauja daugiau nei 1,5 mln. buitinių vartotojų, bendrovėje dirba daugiau nei 2,5 tūkst. darbuotojų, todėl vykdant kasdienę veiklą pasitaiko pavienių klaidingų atvejų.

Tokie atsitikimai, kuomet dėl darbuotojų ar sistemų klaidos gyventojai patiria nepatogumų, nėra dažni, bendrovė visais atvejais ištaiso nustatytus neatitikimus ir noriai sprendžia gyventojams iškilusius klausimus. AB LESTO apgailestauja ir atsiprašė klientės dėl kilusių nepatogumų“, - teigė LESTO atstovas ryšiams su visuomene E. Naprys. Nesuveikė „filtrai“ - Ar dažnai ir kodėl gyventojai, o galbūt ir įmonės gauna tokius nepagrįstus, tačiau gąsdinančius LESTO laiškus dėl tūkstantinių skolų?

- Klaidingų LESTO pranešimų pagrindinė priežastis - žmogiškasis faktorius. Kuomet bendrovės darbuotojai, vykdydami planinius apskaitos prietaisų patikrinimus, suklysta užrašydami skaitiklių rodmenis, arba neteisingai skaitiklių rodmenis perkelia į informacines sistemas, gali susidaryti neatitikimų ir informacinių sistemų sutrikimų.

Tokie atvejai yra pavieniai, ir bendrovė imasi veiksmų, kad tokių atvejų būtų kuo mažiau. Informacinėse sistemose veikia rodmenų korektiškumo mechanizmai (vadinamieji „filtrai“), kurių tikslas - nustatyti nekorektiškai kliento deklaruotus ar bendrovės darbuotojų užfiksuotus rodmenis. Taip pat prieš siunčiant pranešimus dėl labai didelių įsiskolinimų, vykdomi papildomi tikrinimai, ar nėra rodmenų korektiškumo klaidų. - Gali būti, kad kai kurie žmonės, neįsigilinę į skaitiklių rodmenis, taip pat baimindamiesi antstolių, gali užmokėti prašomas sumas, nors iš tikrųjų nėra skolingi. - Bet kokiu atveju, susidaręs neatitikimas būtų anksčiau arba vėliau nustatytas, netgi ir tuo atveju, jei vartotojai atliktų didesnę įmoką - LESTO suvartotą elektros energiją apskaito pagal apmokėtus rodmenis, todėl neatitikimas išaiškėtų klientui kitą kartą deklaruojant realius apskaitos prietaiso rodmenis. - Žmonės skundžiasi, kad laiku nesumokėję 10-20 litų buvo perduoti skolų išieškojimo bendrovėms, kurioms turėjo sumokėti daugiau negu pati skola.

Susidaro keista situacija: LESTO gali siuntinėti

gyventojams klaidingus laiškus, kad jie neva skolingi tūkstančius litų, o pati LESTO dėl laiku nesumokėtų 10 litų klientą atiduoda skolų išieškojimo bendrovėms? - Pirmiausia privatūs klientai, užfiksavus neapmokėtą skolą, informuojami laiškais, skambučiais. Jei skola didesnė nei 100 litų, ji nesumokama ir nesusitariama dėl skolos grąžinimo termino atidėjimo, tokiu atveju bendrovė skolą gali perduoti administruoti skolų išieškojimo įmonei. Klientai visais su elektros energijos tiekimu susijusiais klausimais gali kreiptis telefonu 1802 arba bet kuriame LESTO klientų aptarnavimo centre.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.