A. Zuoko pažadas – greitesni autobusai ir troleibusai

Nuo liepos varginanti kelionė Vilniaus viešuoju transportu taps malonia iškyla – nauji, patogūs autobusai važinės greitaisiais maršrutais, nereikės papildomai mokėti už važiavimą persėdant iš vienos transporto priemonės į kitą. Kiekvieno maršruto autobusas ar troleibusas važinės kas 6-7 minutes. Tokią optimistinę viešojo transporto ateitį žadėjo Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Nuo praėjusios savaitės į Vilniaus gatves išriedėjo 18 naujų autobusų.<br>R. Danisevičiaus nuotr. iš archyvo
Nuo praėjusios savaitės į Vilniaus gatves išriedėjo 18 naujų autobusų.<br>R. Danisevičiaus nuotr. iš archyvo
Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Jančys

Apr 4, 2013, 5:07 PM, atnaujinta Mar 8, 2018, 8:22 PM

Ketvirtadienį Vilniaus miesto savivaldybė pristatė sostinės viešojo transporto sistemos pokyčių ir plėtros planą. Kaip po liepos 1-sios ir tolesnėje ateityje keisis viešasis transportas sostinėje, pasakojo Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas ir Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto projekto optimizavimo vadovas Kastytis Lubys.

Planuoja greituosius maršrutus

„Nuo šių metų liepos 1 dienos Vilniuje keleivius veš autobusai, troleibusai ir mažos talpos autobusai. Išliks privatūs vežėjai, mikroautobusai, jeigu miesto taryba pritars juos į bendrą sistemą įtraukiančiam konkursui“, – tikino meras A. Zuokas.

„Pristatome projektą, kurį parengti reikėjo daug laiko, todėl viešojo transporto pertvarka apaugo gandais, sukėlė nereikalingų aistrų“, – sakė Vilniaus mero atstovas spaudai Rosvaldas Gorbačiovas.

A. Zuokas pastebėjo, jog pastaraisiais metais daugėjo nuosavu transportu važinėjančių vilniečių, nors degalai nuolat brangsta. Viešuoju transportu sostinėje 1993 m. naudojosi 80 proc. sostinės gyventojų ir miesto svečių, pastaraisiais metais – tik 40 procentų.

2011 m. Vilniaus viešajam transportui grėsė bankrotas - skolos siekė net 183 mln. Lt. Iki šių metų skolą pavyko sumažinti 70 milijonų litų, skola dabar siekia 111 mln. Lt. Laikinai įveikti krizę pavyko, sujungus autobusų ir troleibusų parkus, imtasi ir kitų taupymo priemonių.

Viešojo transporto projekto vadovas K. Lubys paaiškino sistemą, kuri autobuse ar troleibuse sėdinčio vilniečio svajonę negaišti laiko kamščiuose ir prie sankryžų degant raudonai šviesai, pavers tikrove.

Numatoma platinti kai kurias gatves, perskirstyti eismo juostas. Bus pažymėtos atskiros, greitosios trasos juostos viešajam transportui. Planuojama įdiegti 6 greituosius maršrutus.

„Pavyzdžiui, keturių juostų kelią nuo „Siemens“ arenos galima suformuoti kaip penkių juostų, žymint A juostą greitajam viešajam transportui“, - aiškino K. Lubys.

Kaip pavyzdį K. Lubys paminėjo numatomą greitąjį maršrutą "Pašilaičiai - Saulėtekis". Dabar autobusas važiuoja 46 minutes, o suformavus greičio juostą važiuos ne ilgiau 35 minučių.

A. Zuokas būtinybę pertvarkyti Vilniaus viešojo transportą pagrindė lietuvių kilmės Bogotos (Kolumbija) mero Antano Mockaus mintimi: „Turtingas miestas ne tas, kuriame vargšai važinėja automobiliais, o tas, kuriame ir turtuoliai važinėja viešuoju transportu“.

Mikroautobusų nebus iki rudens?

A. Zuokas pripažino, jog privačių vežėjų padėtis po trečiadienio Vilniaus tarybos posėdžio tapo neaiški.

"Tarybos nariai nepritarė, kad būtų rengiamas konkursas privatiems vežėjams įsilieti į bendrą sostinės viešojo transporto sistemą. Po to radome kompromisinį sprendimą, konkursas galbūt įvyks. Tačiau mažai tikėtina, kad spėsime iki liepos pirmosios. Turbūt konkurso rezultatai bus tik rudenį", - svarstė Vilniaus meras.

Bet tai dar nereiškia, kad mikroautobusai nebevažinės Vilniuje, net ir centre, po liepos 1 d., kai baigsis vežėjų sutarčių su savivaldybe . Savivaldybė gali būti įtraukta į teismų karuselę, kaip ir grasino daryti Vilniaus vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Kai kurių maršrutų licencijos baigėsi praėjusių metų gruodžio 31 d., bet vežėjai kreipėsi į teismą, kuris pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir "mikriukai" tebevažinėja.  

Bet kuriuo atveju, mikroautobusų paslaugų erdvė bus žymiai mažesnė, nei dabar. Maršrutiniai taksi skiriamas pagalbinis vaidmuo - privežti keleivius iš atokesnių Vilniaus vietų iki pagrindinių transporto mazgų.

Norintiems laimėti konkursą privatiems vežėjams teks investuoti - įdiegti vienodą su visoms Vilniaus viešojo transporto priemonėms elektroninio bilieto sistemą, pritaikyti maršrutinius taksi neįgaliesiems, 

Išriedėjo nauji autobusai

Praėjusį antradienį į sostinės gatves išriedėjo nauji MAN „Lion‘s City CNG“. Vilniaus savivaldybė įsigijo 18 naujų autobusų, iki metų pabaigos ketina įsigyti dar 19. Meras Artūras Zuokas dėkojo už pagalbą Susisiekimo ministerijai, kuri parūpino lėšų iš ES fondų. Atnaujinti Vilniaus autobusų parką kainavo 18 mln. litų (su PVM). Autobusai žemagrindžiai, aprūpinti kondicionavimo sistema ir mažiau teršiantys aplinką - varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis.

Didžioji dalis lėšų gauta iš ES fondų (85 proc.), Vilniaus savivaldybės dalis siekė 15 proc. Naujais autobusais važiuoja 1, 5, 10, 18, 21, 22, 23, 26A, 33, 34, 37, 40, 46, 48, 49, 50, 52A, 56 maršrutais keliaujantys vilniečiai ir miesto svečiai.

Autobuse yra 31 sėdima vieta, į degalų balionus telpa 250-260 kubinių metrų dujų. Jų užtenka nuvažiuoti apie 400 kilometrų.

Kitų metų pradžioje Vilniaus gatvėmis turėtų važinėti 59 nauji autobusai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.