Gruntą kasa galinga olandų bendrovės „Van Oord Dredging“ technika – žemkasės – 155 m ilgio „Utrecht“ ir 96 m „Jan Leeghwater“. Pagal Uosto direkcijos sutartį su terminalo projektą įgyvendinančia bendrove „Klaipėdos nafta“ darbai turėjo prasidėti dar pernai lapkritį, tačiau, nepaisant vėlavimo, juos žadama užbaigti laiku.
„Tai strateginis uždavinys, gaila, kad jam įgyvendinti iš anksto nebuvo numatyta lėšų. Šiandien tenka šiuos darbus finansuoti iš Uosto direkcijos lėšų“, - teigė Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.
Gruntas prie Kiaulės nugaros salos pradėtas kasti vasario 8-ąją. Rangovui į Klaipėdos uostą atsiuntus savo antrąją žemkasę „Jan Leeghwater“, darbų sparta gerokai padidėjo.
Jau iškasta daugiau kaip 500 tūkst. kubinių metrų grunto. Tai maždaug 30-40 proc. viso numatyto kiekio. Darbus planuojama užbaigti birželio viduryje.
Tik tada bendrovė „Klaipėdos nafta“ pradės kitą SKGD terminalo statybos etapą - pradės statyti prieplauką, prie kurios bus švartuojami dujas gabensiantys tanklaiviai.
Laivas-saugykla šiuo metu statomas Pietų Korėjos laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries“. Į Klaipėdos uostą jis atplauks kitų metų vasarą.
2013-2015 metų strateginiame plane Uosto direkcija yra numačiusi į infrastruktūrą investuoti 462 mln. litų. 37 proc. šių lėšų skirta SKGD terminalo statybai.
Planuojama, kad SGD terminalas pradės veiklą ir dujas tieks į Lietuvos rinką 2014 metų pabaigoje. Pirmaisiais jo veiklos metais planuojama perpumpuoti apie 1 mlrd. kubinių metrų dujų, o terminalo pajėgumas ateityje galėtų siekti 2-3 mlrd. kubinių metrų per metus.