A. Butkevičius piktinasi, kad nafta pinga, o degalų kainos nemažėja

Premjeras Algirdas Butkevičius ketvirtadienį paragino Konkurencijos tarybą ištirti, kodėl degalinėse nemažėja benzino ir dyzelino kainos, nors nafta pasaulinėje rinkoje pinga. Konkurencijos tarybos vadovas atrėžia, kad didžiausią įtaką degalų kainai Lietuvoje daro pačios Vyriausybės nustatytas akcizas, o jeigu tyrimas ir būtų atliekamas, apie jį tikrai viešai niekas neskelbtų. Degalų prekybininkai teigia, kad jų uždarbis ir taip minimalus, prekyba merdi, nes benzino parduodama mažiau. Tam įtakos gali turėti ir mokesčiai - pirkėjai dažniau įsigyja nelegalių degalų. 

Degalinių tinklų antkainis šiuo metu yra 4 procentai benzino kainos bei 6 - 8 procentai dyzelino kainos.<br>R. Neverbicko asociatyvi nuotrauka
Degalinių tinklų antkainis šiuo metu yra 4 procentai benzino kainos bei 6 - 8 procentai dyzelino kainos.<br>R. Neverbicko asociatyvi nuotrauka
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

May 9, 2013, 1:45 PM, atnaujinta Mar 7, 2018, 12:37 AM

A. Butkevičius teigė, kad Vyriausybė šį klausimą svarstys kitą savaitę.

„Manau, kad Konkurencijos taryba turi kuo greičiau sureaguoti. Atsakymai turės būti pateikti: kodėl kaina mažmeninėje prekyboje nemažėja, kai matome, kad mažėja pasaulinės naftos kainos“, - sakė premjeras. 

Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas portalui lrytas.lt sakė, jog jis tik iš žiniasklaidos sužinojęs apie A. Butkevičiaus susirūpinimą galimu karteliniu susitarimu tarp degalų pardavėjų.

„Mes lauksime konkrečių klausimų iš Vyriausybės ir į juos atsakysime“, - teigė Š. Keserauskas.

Anot pašnekovo, Konkurencijos taryba nuolat stebi degalų rinką ir kainų pokyčius: „Pastebėję ką nors įtartino, be jokio raginimo patys pradėtume tyrimą. Žinoma, apie tai viešai neskelbtume. Nes bet kokia vieša informacija apie tyrimą mažina jo sėkmingos baigties tikimybę“.

Š. Keserausko teigimu, degalų kainą didžia dalimi įtakoja mokesčiai ir naftos kaina tarptautinėje rinkoje.

„Valstybė turi labai didelę įtaką degalų kainai, nes būtent ji nustato mokesčius. Ne visais atvejais akcizai naftos produktams mūsų šalyje yra minimalūs - tai erdvė diskusijai“, - kalbėjo pašnekovas.

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius portalui lrytas.lt aiškino, jog degalinių tinklų antkainis šiuo metu yra 4 proc. benzino kainos bei 6 - 8 proc. dyzelino kainos. Tad iš kiekvieno parduoto litro benzino degalinės uždirba apie 18 centų, litro dyzelino - apie 40 centų.

„Žemiau leistis jau nebėra kur, benzino pirkimas ir taip merdi, akcizų surinkimas mažėja“, - tikino L. Vosylius.

Jo manymu, galutines benzino ir dyzelino kainas šalies degalinėse labiausiai lemia akcizų ir mokesčių dydis, o ne galimi susitarimai tarp degalų pardavėjų.

Beje, klausimas dėl kartelinio degalinių susitarimo buvo keltas lygiai prieš metus - 2012-ųjų balandžio pabaigoje. Tačiau nieko nebuvo įrodyta.

Tuo metu Š. Keserauskas kalbėjo, kad importo kiekiai yra labai nedideli, didžioji dalis degalų perkama iš „Orlen Lietuva“ naftos perdirbimo įmonės.

„Orlen Lietuva“ yra monopolistė – gamina beveik visą Lietuvoje legaliai pagamintą benziną ir didžiąją dalį legaliai parduodamo dyzelino, tad ir legaliai parduodamų degalų kainos skiriasi minimaliai.

Tuo tarpu Lenkijoje, kur daugiau gamintojų ir mažesnė koncentracija, degalų kainų svyravimas yra gerokai didesnis. Skirtinguose regionuose ir degalinių tinkluose litro A 95 markės benzino kaina gali skirtis net 0,4 zloto.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.