„Pastaraisiais metais intermodaliniai pervežimai yra pagrindinė mūsų paslaugų plėtros kryptis“, – patikino bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.
Intermodaliniai pervežimai – tai įvairių krovinių gabenimas jų neperkraunant, bet perkeliant konteinerius su jais iš vienos rūšies transporto priemonės į kitą.
Perkraus krovinius
Terminalas bus įrengtas per 17 mėnesių. Tai pirmasis Vilniaus viešojo logistikos centro objektas. Greta jo kursis privačios transporto, logistikos bendrovės bei su krovinių gabenimu susijusia veikla besiverčiančios įmonės. Terminalas joms suteiks galimybę greitai ir efektyviai perkrauti krovinius iš vilkikų į konteinerinių traukinių sąstatus ar atvirkščiai.
Anot S. Dailydkos, viešųjų logistikos centrų steigimas yra vienas iš ambicingiausių Lietuvos transporto sistemos projektų. O dabar jis jau tampa realybe
Šio projekto vertė, be pridėtinės vertės mokesčio, siekia 104,8 mln. litų. Anot „Lietuvos geležinkeliai“ atstovo Vidmanto Gudo, iš jų 85 proc. sudarys ES paramos lėšos. Likusias skirs „Lietuvos geležinkeliai“.
Kelininkams teks padirbėti
„Terminalo statyba – tai kelininkų projektas. Mums teks gerokai daugiau darbo nei geležinkelininkams. Mat teks įrengti stovėjimo aikšteles, skirtas krovinius gabenantiems automobiliams.
Šis projektas mums yra ypač patrauklus. Viena, jis vykdomas Vilniuje, kur įsikūrusi ir mūsų bendrovė. Antra, pagal darbų pobūdį jis mums ir priimtinas, ir naudingas“, - sakė „Fegda“ generalinis direktoriaus Žydrius Baublys.
Valstybei svarbus statinys
Vilniaus viešasis logistikos centras yra valstybinės reikšmės ekonominis projektas. Jį įgyvendinti bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“ įpareigojo Vyriausybė. Terminalas bus statomas šalia Vaidotų geležinkelio stoties, per kurią nuolat kursuoja konteineriniai traukiniai „Vikingas“, „Šeštokai Express“, „Saulė“ ir „Merkurijus“.
Šiuo metu link logistikos centro teritorijos yra tiesiamas Vilniaus pietinis aplinkkelis. Vėliau jis bus sujungtas su Minsko plentu ir kirs logistikos centro teritoriją.
Vilniaus viešasis logistikos centras paskatins Vilniaus infrastruktūros bei smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrą. Jame bus sukurta daug naujų darbo vietų, pagerės regione ir verslo sąlygos.
Anot S. Dailydkos, projektas naudingas ne tik partneriams ir investuotojams, bet ir visai Lietuvos transporto sistemai. Projektas prisidės ir prie Europos „žaliųjų koridorių“ koncepcijos įgyvendinimo, nes didesnę krovinių vežimų dalį sudarys būtent intermodaliniai vežimai geležinkelių transportu tarptautiniais koridoriais.