Vežėjai priešinasi norams riboti kuro įvežimą į Lietuvą vilkikų bakuose

Muitinės departamentas teigia esąs pasiruošęs tikrinti į Lietuvą įvažiuojančių vilkikų bakus, tačiau šiai iniciatyvai priešinasi Lietuvos vežėjai. Jie mano, kad tokia kontrolė gali pakenkto jų verslui.

Daugiau nuotraukų (1)

Martynas Čerkauskas

May 22, 2013, 12:54 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 10:30 AM

Muitinės departamento nuomone, visuotinė įvežamo kuro bakuose kontrolė būtų pakankamai efektyvi norint apriboti nelegalaus dyzelino pardavimus Lietuvoje. Dabar esą tikrinami tik pavieniai automobiliai, todėl kovos su kontrabanda rezultatai yra menki.

Muitinės departamento duomenimis, kasmet į Lietuvą įvažiuoja apie 600 tūkst. krovininių transporto priemonių. Vidutiniškai tiek tonų dyzelino įvežama į šalį. Tačiau į nelegalią rinką esą patenka tik nedidelė kuro dalis.

„Daugiau pardavinėja kurą Rusijos ir Baltarusijos vežėjai, kurie atvyksta į šalį pasiimti krovinio. Jie atvyksta su pilnais bakais, o kuro pasilieka tik tiek, kiek reikia grįžti į savo šalį“, - Seimo Biudžeto ir finansų komitete sakė Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis.

Tačiau tokiai iniciatyvai priešinasi vežėjų asociacija „Linava“.

„Galimybė įvažiuoti į šalį su pilnais bakais leidžia mums turėti pakankamai leidimų važiuoti į Rusiją, plėsti savo veiklą. Todėl nepasvertos iniciatyvos mums kelia nerimą. Problema nėra labai didelė“, - kalbėjo „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Jis tikina, kad Lietuvos vežėjai uždirba ne iš kuro pardavimo, o krovinių vežiojimo. Esą neapsimoka važinėti į Rytus vien dėl kuro, nes eilėse pasienyje reikia praleisti apie keturias paras.

„Linava“ tikina, kad Lenkija, kuri iš pradžių į savo šalį leido įsivežti tik 200 litrų dyzelino, po to šį limitą padidino iki 600 litrų, artimiausiu metu esą jį ruošiasi visa atšaukti, nes šalis praranda krovinių tranzitą. Iš tranzito gaunamos pajamos yra daug didesnės nei pajamas, kurias valstybė praranda mažiau pardavusi kuro.

Vežėjų asociacija užsimena, kad jei Lietuva taps nepatraukli Rusijos vežėjams, jie pro Lietuvą nevažiuos. Dėl to Lietuvos vežėjai neteks leidimų vežti krovinius į Rusiją. Dabar leidimais su Rusija apsikeičiama po lygiai.

Tokią vežėjų poziciją palaiko ir Susisiekimo ministerija. Jos atstovai priminė, kad Lietuva yra pasirašiusi tarpvalstybinius susitarimus su savo kaimynėmis, kad kuro įvežimas būtų neribojamas.

Didelių eilių pasienyje problemą „Linava“ siūlo gerinti modernizuojant pasienio infrastruktūrą, didinti postų pralaidumą.

Teigiama, kad didelės eilės įvažiuojant į Lietuvą susidaro dėl vežėjų noro vežti krovinius pigiau naudojant rusišką ir baltarusišką kurą. Kadangi jo įvežimas į Lenkiją ribojamas, daugelis renkasi kelią per Lietuvą.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.