A.Salamakino ir A.Butkevičiaus nuomonės dėl „Chevron“ pasitraukimo nesutampa

JAV energetikos kompanijos „Chevron“

A.Salamakinui atrodo, kad "Chevron" pasitraukė dėl sėkmės mokesčio, o A.Butkevičius tai neigia.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
A.Salamakinui atrodo, kad "Chevron" pasitraukė dėl sėkmės mokesčio, o A.Butkevičius tai neigia.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Oct 10, 2013, 4:35 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 7:03 AM

Tuo metu premjeras Algirdas Butkevičius sako apie sėkmės mokestį nieko nežinantis ir siūlo ta tema nespekuliuoti.

„Nežinau aš apie sėkmės mokestį. (...) Baikim užsiiminėti spekuliacijomis. Apie jokius mokesčius kalbėti nereikia. Manau, kad užsienio kompanijos biudžetus planuoja labai atsakingai ir tie biudžetai pagal tam tikrą praktiką yra keičiami, jeigu kažkas vyksta netikėto, tas lėšas perkelia tik investicijoms į kitą šalį. Jaučiu, ta dalis pinigų gali nukeliauti į Rumuniją, nes jie („Chevron“ - BNS) ten aktyviai dirba“, - Seime žurnalistams sakė premjeras.

Pasak A.Butkevičiaus, reikia labai atsakingai reikia elgtis su investuotojais: “Reikia pripažinti, kad buvo skubotai priimta daug įstatymų konkurso eigoje“.

Tačiau premjeras pranešė, kad priimdama griežtus įstatymus, Lietuva „Chevron“ žadėjo pasidalinti atsakomybe: „Galiu pasakyti, kad jiems buvo pasakyta, kad mes įsipareigojame pasidalinti atsakomybe arba prisiimti atsakomybę, jeigu sukels tam tikrą riziką nauji priimti įstatymai ir Vyriausybė neliks nuošaly“.

Tuo tarpu A.Salamakinas sako, kad „Chevron“ pasitraukimo priežastis - sėkmės mokestis - tai yra numatyta garantinė vienkartinė įmoka į valstybės biudžetą.

„Visa esmė - įnaše, kurį turėjo įnešti „Chevron“ kaip užstatą - sėkmės mokestį“, - ketvirtadienį Seime spaudos konferencijoje pareiškė komiteto vadovas.

Jis taip pat spėjo, kad „Chevron“ galėjo pareikalauti grąžinti mokestį, jeigu skalūnų dujų nebūtų rasta ar jų kiekis būtų per mažas.

„Ar pats „Chevron“ nepareikalavo, kad jeigu neras skalūninų dujų, kad tas mokestis būtų grąžintas (...). Jeigu taip yra ir mūsų Aplinkos ministerija nesutiko su sutarties pakeitimu, jie („Chevron“ - BNS) dėl to ir pasitraukė iš Lietuvos“, - aiškino parlamentaras.

Jis prisipažino nežinąs šio įnašo dydžio: “Tai komercinė paslaptis, aš nežinau. Jo dydis turėjo būti paskelbtas, Vyriausybei pritarus dėl „Chevron“ atėjimo“.

Parlamentaras sakė daugiau „Chevron“ elgesio priežasčių nematantis, o Seimo priimtas pataisas, sugriežtinančias skalūnų dujų žvalgybą ir gavybą, A.Salamakinas pavadino „nekaltomis“ - už jas balsavo dauguma Seimo narių, jas pasirašė prezidentė Dalia Grybauskaitė.

„Chevron“ antradienį pareiškė pasitraukianti iš skalūnų dujų žvalgybos konkurso dėl reikšmingų pokyčių Lietuvos mokesčių, teisinėje ir reguliavimo aplinkoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.