Dujų terminalo statyba klaipėdiečiams neleidžia užmigti

Į Kuršių marių dugną kalami būsimo suskystintųjų gamtinių dujų terminalo krantinės poliai varo iš proto dalį miesto gyventojų. Žmonės skundžiasi negalintys ramiai ilsėtis – itin stiprus kalamų polių garsas ataidi iki jų namų ir naktimis trukdo miegoti. Nors statybos darbus žadėta dirbti tik dienomis, panašu, kad dėl skubos laiku juos užbaigti triūsiama kiaurą parą.

Pietinėje uosto dalyje, prie Kiaulės nugaros salos, kalami poliai krantinei, prie kurios stovės terminalo laivas-saugykla.<br>V.Gedvilo nuotr.
Pietinėje uosto dalyje, prie Kiaulės nugaros salos, kalami poliai krantinei, prie kurios stovės terminalo laivas-saugykla.<br>V.Gedvilo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Petkutė

Feb 7, 2014, 2:33 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 2:17 PM

Kalamų polių garsą girdi ne tik arčiausiai uosto, bet ir netoli centro gyvenantys klaipėdiečiai.

Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas kreipėsi į Latvijos bendrovės „BMGS“ vadovybę prašydamas užtikrinti, kad jos atliekami suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo statybos darbai nedrumstų klaipėdiečių ramybės vėlyvais vakarais bei naktimis.

Draudimo nepaiso

Anot miesto vadovo, ekonomikos projektai neturėtų būti įgyvendinami pažeidžiant klaipėdiečių teisę į visavertį poilsį.

„Miestas sudarė sąlygas SGD projektui įgyvendinti ir prisidėjo prie to, kad leidimai darbams atlikti būtų išduoti gerokai aplenkiant įprastus terminus. Todėl statytojų prašome laikytis statybos leidime nustatytų reikalavimų“, – sakė V. Grubliauskas.

SGD terminalo statybos techninis projektas nustato, kad viršijant triukšmo ribinį lygį atitinkamu paros metu darbai privalo būti stabdomi. Polius kalti naktį nuo 22 val. iki 6 val. ryto yra draudžiama.

Šių metų sausį terminalo projektą įgyvendinanti bendrovė „Klaipėdos nafta“ iš Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos gavo galutinį leidimą SGD terminalo krantinės statybai.

Dirbs iki rudens

Krantinės, prie kurios šių metų rudenį bus švartuojamas terminalo laivas-saugykla „Independence“, statyba yra vienas svarbiausių projekto etapų.

Statybų pradžią šiek tiek apsunkino stingdantis šaltis. Siekiant akvatoriją išlaisvinti iš ją kaustančio ledo, prireikė panaudoti ir uosto vilkikus. Dėl speigo darbai ėmė vėluoti, siekiant pasivyti numatytus terminus, rangovai priversti didinti tempą.

Bendrovės "Klaipėdos nafta" atstovė Indrė Milinienė teigė, jog įmonė supranta gyventojų reakciją, tačiau dirbti dviem pamainomis ir naktį nėra malonu ir patiems darbininkams.

"Dujų terminalas - valstybinės reikšmės projektas, mums iškelta užduotis užbaigti darbus laiku, juk dar šiemet terminalas turi pradėti veikti. Tačiau daugiausiai triukšmo keliantys darbai tikrai netruks ilgai", - patikino I.Milinienė.

Krantinę stato konkursą laimėjusi kompanija „BMGS“.

Šiuo metu kalami atraminiai poliai. Iš viso prireiks sukalti 130 šių polių, jau atlikta daugiau kaip pusė darbų. Planuojama polius baigti kalti iki kovo pabaigos.

Prie Kiaulės nugaros salos numatyta pastatyti krantinę,  tvirtinimo, aptarnavimo bei švartavimo platformas. Pagal sutartį Latvijos statybų bendrovė darbus turi baigti iki šių metų spalio, terminalo veiklos pradžia numatoma gruodį.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.