„Lesto“ klaida nupurtė telšiškį

Telšiuose gyvenantis Arvydas Barakauskas neseniai el.paštu gavo žinutę iš „Lesto“ apie pasikeitusius elektros tarifus. Vyrą privertė nemaloniai pasijusti įrašas, esą jis sudaręs sutartį dėl elektros tiekimo butui, kuriame jis niekada negyveno. „Niekada gyvenime tokios sutarties nesu pasirašęs, - dievagojosi vyras. - O kas, jei tame bute gyvenantys žmonės nemokės už elektrą? Tuomet man teks teisme įrodinėti, kad po sutartimi jokio parašo nedėjau“.

Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Feb 18, 2014, 5:29 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 4:03 AM

Laimei, buto, kuriame Arvydas niekada negyveno ir nenuomavo, tikrieji gyventojai tvarkingai moka už elektrą. Tad pakako vyro prašymo, kad sutartis greitai būtų nutraukta.

„Lesto“ dokumentai rodo, kad elektros energijos pirkimo – pardavimo sutartis su A.Barakausku buvo sudaryta dar 1998 metais. Įmonė pripažįsta – informacinėje sistemoje įsivėlė klaida. O kadangi su A.Barakausku sutartis nebuvo pasirašyta, net ir tuo atveju, jei tikrieji būsto gyventojai už suvartotą elektrą nemokėtų, „Lesto“ neturėtų jokių teisinių galimybių Arvydui reikšti pretenzijų.

Visai kas kita, jei sutartį su elektros tiekimo įmone sudaręs tikrasis buto savininkas, į būstą įsileidęs nuomininkus. Jei šie nemokės už elektrą, įsiskolinimus teks dengti sutartį sudariusiam žmogui.

Advokatų kontoros „Sorainen“ Konkurencijos ir valstybinio reguliavimo praktikos grupės vadovas, advokatas Paulius Koverovas, atkreipė dėmesį: elektros energijos tiekimo, kaip ir kitų komunalinių paslaugų, sutartis, net ir pasikeitus būsto savininkui, lieka galioti.

Advokatas patarė, jog tam, kad būtų išvengta situacijų, kai reikalaujama padengti svetimas skolas, tokias sutartis tikslinga nutraukti, o naujajam būsto savininkui ar naudotojui sudaryti naują sutartį.

Tokioms sutartims taikoma speciali vartotojų apsauga, kuri sutartis vartotojams leidžia nutraukti gana paprastai ir be jokių papildomų neigiamų pasekmių.

„Kita vertus, naujasis būsto savininkas negali būti laikomas atsakingu už tas ankstesnio savininko skolas, kurios susidarė dėl pastarojo neatliktų mokėjimų.

Nepaisant to, naujieji būsto savininkai, siekdami išvengti elektros tiekėjų perspėjimų ir pranešimų apie nesumokėtą skolą, būsto įsigijimo metu turėtų išsiaiškinti dėl tokių ir panašių sutarčių, sudarytų su senuoju savininku, galiojimo bei esamo įsiskolinimo už suteiktas paslaugas. Įsiskolinimo dydį būtų pravartu pasitikrinti su komunalinių paslaugų teikėju, tuo pačiu susitariant dėl senos sutarties pasibaigimo ir naujos sutarties sudarymo“, - sako P.Koverovas.

Anot jo, tam, kad būtų sudaryta elektros energijos tiekimo sutartis, nebūtina, kad asmuo būtų būsto savininkas – pakanka to, jog jis teisėtai naudotųsi patalpomis, pavyzdžiui, būtų nuomininkas.

Būsto pirkimo atveju elektros energijos tiekimo sutartis su naujuoju savininku gali būti sudaroma jau tada, kai nuosavybės teisė į šį būstą įregistruojama nekilnojamojo turto registre.

Teisininkas sako, kad bet kokiu atveju, perėmus faktiškai valdyti turtą, patartina fiksuoti visų skaitiklių rodmenis, kad būtų aišku, kas faktiškai naudojosi paslaugomis. Tokiu atveju net ir laiku nesudarius sutarties ir gavus reikalavimą sumokėti už elektros energiją, būtų galimybė pareikalauti kompensuoti patirtas išlaidas iš kitos sutarties šalies.

„Lesto“ patarė: jei kyla abejonių ar norint pasitikrinti turimas sutartis, galima prisijungus prie svetainės www.manoelektra.lt. Prisijungę prie savo paskyros galima matyti visas su „Lesto“ savo vardu sudarytas sutartis. Kitas būdas – kreiptis į klientų aptarnavimo centrą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.