Energetikos tilto „Nord Balt“ tiesėjai atplaukė į Klaipėdą

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste pirmą kartą prisišvartavo neįprastas laivas „Topaz Installer" - jo įgula Baltijos jūros dugnu kloja povandeninę elektros magistralę „Nord Balt", sujungsiančią Švedijos ir Lietuvos krantus. Jį lydi du mažesni pagalbiniai laivai („Emanuel" ir „Merlin Diver"). Balandį techninis laivynas pradėjo parengiamuosius darbus atviroje jūroje.

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis

Jun 14, 2014, 7:43 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 8:45 PM

Su Sent Vinsento ir Grenadinų vėliava plaukiojantis 88,2 metrų ilgio ir 24 metrų pločio „Topaz Installer" - specialusis elektros kabeliams jūroje tiesti pritaikytas laivas, kurį nuomoja ne tik Lietuvai, bet ir kitoms rytinės Baltijos pakrantės šalims itin svarbią 450 kilometrų ilgio ir 750 MW galios energetinę jungtį "Nord Balt" jūros dugnu klojanti statybų rangovė - Švedijos įmonė ABB.

„Topaz Installer" prisišvartavo koncerno „Achemos grupės" valdomo Klaipėdos Centrinio terminalo (KCT) krantinėje. Jis dar nėra oficialiai atidarytas, bet jau gali priimti ir keleivinius, ir prekybos laivus. Aprūpinti degalais, reikiamomis medžiagomis, gėlu vandeniu ir kitokia provizija elektros jungties tiesėjai krante negaiš laiko- sekmadienį po pietų vėl išplaukia į atvirą jūrą.

„Kol kas darbuojamės bandomuoju režimu, tačiau projekto „Nord Balt" strategai ieško, kur geriau -  jie pasirinko mūsų terminalą. Čia jau aptarnaujame ir kruizų lainerius, ir daugiau kaip 200 metrų ilgio „Panamax" tipo laivus. „Topaz Installer" viešnagė nebus paskutinė – Klaipėda taps baziniu „Nord Balt" uostu", - kalbėjo KCT komercijos direktorius Arvydas Skuodas.

Povandeninis kabelis Baltijos dugnu klojamas nuo balandžio pradžios - mobilizuota reikiama technika, parengti visi techniniai projektai, darbo grafikai. Tarptautinis projektas įgyvendinamas dviem etapais – pirmasis, per kurį bus nutiesta apie 250 kilometrų kabelio, vyks iki rugsėjo. Antrąjį etapą, per kurį bus paklota 150 kilometrų kabelio, planuojama baigti kitais metais.

Per jūrą nutiestą daugiau kaip 900 kilometrų ilgio 123 milimetrų skersmens povandeninį elektros kabelį dengs 74 milimetrų izoliacijos sluoksniai. Jį pagaminę Švedijos įmonės ABB specialistai sako, kad tokio įrenginio, kuriuo bus galima naudotis 30 metų, vertė siekia apie 270 mln. eurų (932 mln. litų).

Baltijoje Švedijos krantų link lėtai judantis „Topaz Installer" jūros dugne kloja dvi gretutines jungtis. Jį lydintys pagalbiniai laivai su nariais užkasa į vamzdžius sudėtus kabelius. Darbų sparta labiausiai priklauso nuo oro sąlygų atviroje jūroje – kol kas jos yra palankios. Kabeliai atlaikys ne mažesnę kaip 300 kilovoltų įtampą ir 1250 amperų elektros srovę.

Tarptautinės jungties „Nord Balt" tiesėjams dar nemažai darbų reikės atlikti ir krante. Kovo pradžioje Klaipėdos transformatorių pastotėje pradėta nuolatinės srovės keitiklio statyba. Rudenį prie pastotės bus prijungta nauja elektros perdavimo linija Klaipėda-Telšiai.

Elektros energijos importo ir eksporto tiltas per jūrą "Nord Balt" - ilgai laukta alternatyva Lietuvai. Jį nutiesus pagaliau pavyks išsivaduoti nuo vienintelio tiekėjo Rytuose priklausomybės. Bus sukurta bendroji Rytų Baltijos regiono ir Skandinavijos šalių elektros rinka.

Strateginį projektą įgyvendina Lietuvos ir Švedijos elektros perdavimo sistemos operatorės - įmonės „Litgrin" ir „Svenska raftnat".

Numatoma jungties „Nord Balt" atidarymo pradžia - 2015 metų gruodis. Šio projekto vertė siekia 552 mln. eurų (1,9 mlrd. litų).

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.