A. Butkevičius dujovežį „Independence“ jau atplukdė į Klaipėdą

Trečiadienį premjeras Algirdas Butkevičius lankėsi Klaipėdoje, kur dalyvavo Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo projekto įgyvendinimo komisijos posėdyje ir apžiūrėjo terminalo statybos darbų eigą. Jis viešėjo ir Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje, kur susipažino su  naujausia įranga, treniruokliais, imituojančiais  laivų eismą įvairiomis salygomis. 

A.Butkevičius mokėsi valdyti dujovežius.<br>G.Pilaičio nuotr.
A.Butkevičius mokėsi valdyti dujovežius.<br>G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Oct 1, 2014, 1:51 PM, atnaujinta Jan 29, 2018, 12:40 AM

Posėdyje aptartas SGD terminalo krantinės ir dujotiekio statybos užbaigimo veiksmų planas. Premjeras buvo informuotas, kad  projekto įgyvendinimo darbai vykdomi 7 dienas per savaitę, ir rangovai deda visas pastangas vykdydami darbus lygiagrečiai ir netrukdydami vienas kitam.

Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje (LAJM) A.Butkevičius apžiūrėjo ir išbandė vieną moderniausių Europoje navigacinį laivo valdymo treniruoklį. Rugsėjo pabaigoje jau vyko SGD dujovežio, SGD laivo-saugyklos valdymo, manevravimo treniruoklio pratybos, kuriose dalyvavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai, locmanai, vilkikų kapitonai, SGD laivo-saugyklos operatoriaus „Hoeg LNG“, SGD terminalo atstovai.

Pratybose dalyvavę  kapitonai ir jų padėjėjai virtualiai vedė SGD dujovežį "Independence" ir įprastomis, ir sudėtingomis hidrometeorologinėmis sąlygomis, praktiškai susipažino su uosto navigaciniais, Klaipėdos uosto locmanų darbo ypatumais.

„Stovėdami prie šio treniruoklio ir mes turėjome galimybę pamatyti, kaip į Klaipėdos uostą bus plukdomas SGD dujovežis, kaip jis manevruos uoste. Tai  - svarbūs paskutiniai žingsniai siekiant užtikrinti sklandų „Independence“ atvykimą ir projekto įgyvendinimo užbaigimą. Pabandžiau ir aš  plukdyti "Independence" uosto laivybos kanalu - tikrai nelengvas, atsakingas darbas",  – kalbėjo premjeras.

A.Butkevičiaus pastangas  suvaldyti "Independence" stebėjo ne tik jo palydovai, bet ir vienas reikliausių  LAJM mokyklos pedagogų - tolimojo plaukiojimo kapitonas Ričardas Zažeckis.  "Manau, kad premjerui pavyko neblogai susidoroti su šia užduotimi, bet  siekiant tokius dujovežius valdyti suteikiančio laivavedžio atestato, jam dar reikėtų šiek tiek pasitreniruoti mūsų mokykloje", -  premjerui nepataikavo R.Zažeckis.

Grakščiai įplukdęs  virtualųjį "Indepedence" į Klaipėdos uostą A.Butkevičius paskelbė ir datą, kada čia pasirodys tikrasis dujovežis: "Spalio 27-ją jau galėsime jį pasitikti. Bus išbandomas ir prie SGD terminalo krantinės prišvartuotas dujomis užpildytas laivas, ir visi kiti infrastruktūros  įrenginiai".

Paklaustas, kur šiuo metu yra "Independence", premjeras paslaptingai tylėjo. Jis tik užsiminė, kad Pietų Korėjoje pastatytas dujovežis jau greitai įplauks į Baltijos jūrą. 

Premjerą lydėjęs naujasis energetikos ministras Rokas Masiulis nuo pradžios iki pabaigos koordinavo bendrovei "Klaipėdos nafta" patikėtą SGD terminalo statybos projektą. Jis teigė, kad terminalas pradės veikti iki šių metų pabaigos: "Kai kurių skeptikų kalbos, kad vėluosime, nespėsime laiku baigti visų krantinės statybos, vamzdynų tiesimo darbų nepasitvirtino". 

SGD terminalas Klaipėdoje - svarbiausia priemonė, užtikrinanti Lietuvos energetinį saugumą,  energijos išteklių tiekimo diversifikavimą, realų alternatyvių gamtinių dujų tiekimo šaltinį.

Klaipėdoje statomo suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo infrastruktūros statyba atpigo apie 100 mln. litų iki 350 mln. litų, pažymėjo  premjeras. Energetikos ministras ir buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas Rokas Masiulis teigia, kad ši suma yra tik bendrovės investicijos.

„Galiu pasakyti, kad terminalas atpigo 100 mln. litų. Visa infrastruktūra plačiąja prasme su pajungimais atpigo iki 350 mln. litų, o planas buvo 450 mln. litų. Taigi, matote, trumpas laikas, gerai ir efektyviai panaudotos naujos technologijos leido netgi 100 mln. litų sutaupyti“, - trečiadienį Klaipėdoje žurnalistams sakė Algirdas Butkevičius.

Jo žodžiais, „labai gerai“, kad nebuvo pasiduota spaudimui, kad „kai kurie viešieji statybos darbų konkursai buvo panaikinti ir tai leido atpiginti statybos projektų įgyvendinimo kainą“.

„Pagal pradinį projekto planą, kuris buvo sudarytas „Klaipėdos naftos“, buvo patvirtintas ekspertų, kurie tokius projektus statė, buvo sudarytas projekto biudžetas 450 mln. litų statybos darbams: tiek vamzdynams, tiek krantinei“, - spaudos konferencijoje sakė R.Masiulis.

Jo teigimu, panašiuose projektuose darbų vertė dažnai išauga 10-15 proc., tačiau statant SGD terminalą, to pavyko išvengti.

„Pirmiausiai pavyko sėkmingai nusiderėti ir gauti gerus įkainius už pačius statybos darbus, aišku, teko labai kentėti „Klaipėdos naftai“, dėl to, kad rangovai kiekvieną akimirką vis norėjo rasti būdų, kaip padidinti darbų kainas“, - pasakojo energetikos ministras.

Be „Klaipėdos naftos“, apie 130 mln. litų į terminalą investavo ir Klaipėdos uostas.

Latvijos BMGS baigia statyti SGD terminalo krantinę - visų darbų vertė siekia apie 120 mln. litų, o 20 kilometrų ilgio jungiamąjį dujotiekį nuo terminalo iki magistralinio dujotiekio už 115 mln. litų stato Vokietijos koncernas „PPS Pipeline Systems“.

SGD terminalas turėtų pradėti veikti gruodžio 3-ąją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.