„Tesla Motors“ elektros akumuliatorius jau regi ir įmonėse

Prieš keletą savaičių garsus JAV-Kanados inovatorius Elonas Muskas paskelbė apie naują savo valdomos kompanijos „Tesla Motors“ gaminį, sukėlusį didžiulį susidomėjimą visame pasaulyje. Jis pristatė naują projektą, ir šįkart nusitaikė ne į automobilius, bet būstą ir įmones.

JAV-Kanados inovatorius E.Muskas paskelbė apie naują savo valdomos kompanijos „Tesla Motors“ gaminį, sukėlusį didžiulį susidomėjimą visame pasaulyje: akumuliatorius namams bei įmonėms.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
JAV-Kanados inovatorius E.Muskas paskelbė apie naują savo valdomos kompanijos „Tesla Motors“ gaminį, sukėlusį didžiulį susidomėjimą visame pasaulyje: akumuliatorius namams bei įmonėms.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„Žinių radijas“

May 19, 2015, 1:16 PM, atnaujinta Nov 27, 2017, 11:05 PM

E.Muskas supažindino su dviem projekto dalimis. Tai akumuliatoriai „Powerwall“, skirti asmeniniam naudojimui, ir išplėsta sistema „Powerpack“, kuri bus parduodama įmonėms.

„Powerwall“ yra fotovoltiniais elementais arba iš elektros tinklo įkraunami akumuliatoriai, turintys šilumos valdymo sistemą, prieigą prie interneto, leidžiantys namą, nedidelį rajoną ar įmonę visiškai autonomiškai aprūpini elektros energija be jokių tinklų.

Lietuvos banko valdybos pirmininko pavaduotojas ir Vilniaus universiteto dėstytojas Raimondas Kuodis „Žinių radijui“ sakė, kad nuo centralizuoto energijos gamybos modelio pasaulis juda link decentralizuoto ir apskritai su tradicine energetika gali tekti atsisveikinti.

„Visgi praktiniam decantralizuoto modelio realizavime reikia konkrečių inovacijų. Aišku, saulės baterijos egzistuoja jau seniai, tik pastaruoju metu jos labai smarkiai pradėjo pigti, ir tai suteikė galimybę namų ūkiams pereiti prie savos gamybos ir, pavyzdžiui, Australijoje trečdalis namų ūkių patys gaminasi energiją.

Tai, kas yra Australijoje, pas mus bus po kelerių metų“, – teigė R. Kuodis.

Silpniausia decentralizuoto modelio vieta, išliekanti net ir su E. Musko inovacija, pastebi ekonomistas, yra energijos kaupimas.

„Tai yra sunkus technologinis klausimas. Ličio jonų baterijos yra pakankami brangios, turi ribotą užkrovimo ciklų skaičių. Tai buvo sunkiausia vieta elektromobilių pramonėje. Jie tokie brangūs, nes baterijos buvo brangios, kurias laikas nuo laiko reikia keisti“,- teigė jis.

Vis tik jis nurodo, kad ispanų inžinieriai kuria grafeno baterijas, kurios gali sukelti tikrą revoliuciją:

„Jei tai (grafeno baterijos – red.) ateis, tai „užmuš“ tradicinę energetiką ir žmonės bandys gal net visiškai atsijungti nuo tinklo. Dabar jie, turėdami saulės baterijas, tai daro nevisiškai“,- sakė R. Kuodis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.