„Independence“ negana – Lietuva įsigis dar vieną dujų laivą

Aiškėja, kad Lietuva ketina įsigyti dar vieną dujų gabenimo laivą. Juo bus mėginama jūra gabenti ir parduoti terminalo dujas kitiems laivams, nes dujų poreikis mūsų šalyje smarkiai mažėja. Lietuva yra įsipareigojusi penkerius metus kasmet nupirkti 540 milijonų kubinių metrų dujų iš Norvegijos kompanijos „Statoil“.

Nedideli bunkeriavimo laivai gali gabenti dujas mažais kiekiais užsakovams.
Nedideli bunkeriavimo laivai gali gabenti dujas mažais kiekiais užsakovams.
Daugiau nuotraukų (1)

Marius Jokūbaitis

Nov 23, 2015, 3:27 PM, atnaujinta Oct 3, 2017, 6:20 AM

Dėl dujovežio statybos praėjusį penktadienį nutarė valstybei priklausanti bendrovė“Klaipėdos nafta“.

Taip pat nuspręsta kartu su Vokietijos kompanija „Bomin Linde LNG GmbH & Co“ steigti naują bendrovę „SGD logistika“, o jos įstatinis kapitalas – 200 tūkstančiai eurų. Naujos bendrovės „SGD logistika“ vadovu taps „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Kodėl atrinkta ši kompanija, kol kas nepranešama. Detaliau apie dujovežio statybas ir naują sandorį bus paskelbta spaudos konferencijos metu antradienį.

Tikėtina, kad Lietuva naują dujovežį nuomosis. „Klaipėdos naftos“ valdyba penktadienį nusprendė dėl dujovežio nuomos mokesčio mokėjimo. Skelbiama, kad galima bendra AB „Klaipėdos nafta“ atsakomybė pagal išduotas garantijas naujai bendrovei neturėtų viršyti 14 milijonų JAV dolerių sumos.

SGD bunkeriavimo laivo projektą AB „Klaipėdos nafta“ įgyvendina savo ir ES lėšomis. Skelbiama, kad ši nauja veikla yra komercinė ir ji nėra finansuojama iš valstybės ar vartotojų tarifo.

Norvegiškas dujas perkanti Lietuva aktyviai ieško SGD pirkėjų, nes dujų poreikis mūsų šalyje sparčiai mažėja. Tikimasi, kad dujovežis galėtų realizuoti dujas laivams, plaukiojantiems Baltijos jūroje. Taip pat dujas parduotų kitiems terminalams.

Anksčiau jau skelbta, kad Lietuva turi ambicijų tapti suskystintų gamtinių dujų degaline regione. Tokią iniciatyvą palaiko ir vokiečiai.

„Mūsų nuomone, Klaipėda su „Independence“  terminalu turėtų būti svarbiausias suskystintųjų gamtinių dujų uostas Baltijos jūroje.  Maždaug po 5 metų šios jūros regione galėtų veikti 10–15 mažų terminalų, kurie gautų suskystintas dujas iš Klaipėdos“, – neseniai kalbėjo “Bomin Linde LNG“ komercijos direktorius Richard Schroder.

Lietuvoje jau yra bendrovių, kurios užsiima laivų „bunkeriavimu“ – taip vadinama laivų užpildymo kuru paslauga. Tačiau jos laivus pildo įprastu kuru – dyzeliu, mazutu. 

Nuo šių metų Europos Sąjunga griežtina aplinkosaugos reikalavimus  ir taip skatina laivus pereiti prie ekologiškesnio kuro – dujų.

Bendrijos planuose – pasiekti, kad iki 2020 m. viešai prieinami užpildymo suskystintosiomis  dujomis rezervuarai būtų visuose Baltijos jūros uostuose.

Lietuvai tokie norai padės naudoti daugiau per SGD terminalą gaunamų dujų ir taip atpiginti jo veiklą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.